• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:42
[PROBLEEM OPGELOST]

Hoi!

Om te beginnen, ik heb dit/deze bug gemeld bij Adobe & NVidia.
Echter leek het mij ook handig om deze hier in het Nederlands te delen.

HET PROBLEEM:
Het exporteren van een willekeurige video met het Rotation en/of Zoom effect, leidt ernaar dat tijdens het exporteren van deze clip in Media Encoder of Premiere Pro, dat de applicatie bevriest en op ten duur ook Windows. Enkel geluid zoals Spotify speelt door, en de muis is nog actief. Ctrl + Alt + Delete en andere shortcuts werken niet.
Het maakt ook niet uit in welke file format je exporteert.

Dit is wat er is geprobeerd vanuit NVidia & Adobe.

Adobe: In eerste instantie heb ik over 2 avonden verspreid meer dan 2.5 uur aan schermcall sessies moeten doorstaan. We hebben oudere versies van Adobe geprobeerd. Alles opnieuw ingesteld (preferences verwijderd). En zelfs een volledige herinstallatie van Windows!. Ook de NVidia Studio Driver en Game Ready-Versie van de driver geprobeerd.
Uit eindelijk alle NVidia drivers verwijderd en Windows Generic Display geinstalleerd. Dit verhielp het probleem!

NVidia: Enkel een oudere driver geinstalleerd als test, en verwijzen mij nu door naar het NVidia forum om een bug te rapporteren.

Conclusie: NVidia driver werkt niet, ongeacht versie.

PC Specs:
Windows 10 Pro eerst (voor de herinstallatie), nu Windows 11 Pro.
RTX 3080Ti van enkele weken oud.
i9 9900KF zonder geïntegreerde GPU.
32GB 3200Mhz RAM.
M.2 SSD.

Ik ben benieuwd of er andere leden zijn die hetzelfde probleem of een soortgelijk probleem ervaren.
Of, als iemand een mogelijk oplossen weet, hoor ik dat graag!

:-)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:05
Is er wat in de oc overclocked?

Welke snelheid draait de ram?

• AltTabKeys
freaky35 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:48:
Is er wat in de oc overclocked?

Welke snelheid draait de ram?
In het begin CPU auto oc naar 4.7-4.9GHz, ram naar 3200. (XMP)

Echter alles nu op standaard staan, en nog dezelfde problemen.

Het zou wel raar zijn als de OC’s nu wel problemen zou veroorzaken, aangezien dit probleem er voorheen niet was.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• freaky35
kan makkelijk,soms worden overclocks naar verloop van tijd instabiel.

Zeker met dit soort foutmeldingen ga je toch snel denken aan instabiele hardware.

• AltTabKeys
freaky35 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:27:
kan makkelijk,soms worden overclocks naar verloop van tijd instabiel.

Zeker met dit soort foutmeldingen ga je toch snel denken aan instabiele hardware.
Alles is nog geen 2 jaar oud. Het oudste is het ram.

Mijn vermoeden blijft bij NVidia, aangezien zij 22 Maart een update hebben uitgebracht, en ik sinds 23 Maart problemen ervaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freaky35
Wat voor voeding zit erin en heb je de kaart met aparte kabels aangesloten.

• AltTabKeys
freaky35 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:30:
Wat voor voeding zit erin en heb je de kaart met aparte kabels aangesloten.
750W van Corsair, weet zo even niet welke serie.

De GPU is aangesloten via 3x8pins rechtstreeks naar de PSU, zonder aansluitingen er tussen.

De totale computer heeft nog nooit meer dan 650w gezopen, dus voelde ook niet de roep naar een upgrade.

Overigens zou het volgens o.a Pcpartpicker moeten goed gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freaky35
Tis meer dat de kaart nogal powerspikes heeft, richting de 500 watt,plus de cpu is ook geen zuinige.
Dat kan goed gaan natuurlijk.
Maar 750 watt is wel krap aan,ook minder als Nvidia aangeeft meen ik

Maar zoek maar eens op google, hoeveel problemen er zijn met de 3080ti met een wat 'lichtere' voeding.
Welke 3080ti gaat het trouwens om? :)

[Voor 16% gewijzigd door freaky35 op 25-03-2022 23:01]

• AltTabKeys
freaky35 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:37:
Tis meer dat de kaart nogal powerspikes heeft, richting de 500 watt,plus de cpu is ook geen zuinige.
Dat kan goed gaan natuurlijk.
Maar 750 watt is wel krap aan,ook minder als Nvidia aangeeft meen ik

Maar zoek maar eens op google, hoeveel problemen er zijn met de 3080ti met een wat 'lichtere' voeding.
Welke 3080ti gaat het trouwens om? :)
Ik ben er nu voor de zekerheid een 1000w aan het inbouwen. Had er toevallig nog een liggen van een voormalige crypto rig.

Het gaat om de MSI RTX 3080Ti Gaming X Trio. Destijds nog de volle 1800 💀 voor betaald. Ik zag dat hij inmiddels gezakt is naar 1400.

• AltTabKeys
AltTabKeys schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:45:
[...]

Ik ben er nu voor de zekerheid een 1000w aan het inbouwen. Had er toevallig nog een liggen van een voormalige crypto rig.

Het gaat om de MSI RTX 3080Ti Gaming X Trio. Destijds nog de volle 1800 💀 voor betaald. Ik zag dat hij inmiddels gezakt is naar 1400.
Voeding van 1000w is waarschijnlijk dood (maakt klikgeluid bij opstarten, alleen PC LED’s branden).

Kan ik ergens dubbelchecken dat het een voedingsissue is, voordat ik een 850w voeding haal.

• AltTabKeys
Ik heb nog even contact met NVidia nu, en die vermelden dat een voeding van 750w i.c.m de i9 aangeraden is.
Daarmee ga ik er dus vanuit dat 750W voldoende is.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:09

sh4d0wman

Long live the King!

Krijg je nog meldingen in je Eventlog? Heeft Adobe of Nvidia nog logging? Geen idee hoe je anders Nvidia wil debuggen want dat zijn drivers dus hopelijk loggen die wel uitgebreid :P

Zet andere tijdens de actie in Adobe eens ProcessExplorer open (van Sysinternals toolset, MS). Kijk dan even welke processen over de kop gaan. Is dat alleen Adobe / alleen Nvidia, beiden.

edit: @AltTabKeys mooi dat het is opgelost. Zet in Windows auto restart even uit. Dan zag je waarschijnlijk een BSOD waar je verder mee kon troubleshooten.

[Voor 19% gewijzigd door sh4d0wman op 27-03-2022 05:26]

Being a hacker does not say what side you are on. Being a hacker means you know how things actually work and can manipulate the way things actually work for good or for harm.
Come to the dark side. We've got cookies.

• freaky35
https://www.guru3d.com/fi...whql-driver-download.html

misschien kan die driver wat oplossen,ik zie in elk geval wel dat er een fix is voor adobe in de driver.

[Adobe Premiere Pro]: Adobe Media Encoder could crash due to out of memory error when encoding multiple R3D 8k files. [3532477]

https://www.nvidia.com/Do...Results.aspx/187304/en-us

[Voor 35% gewijzigd door freaky35 op 26-03-2022 10:54]

• AltTabKeys
Bedankt voor de reacties iedereen.

Ik heb vannacht de 1000W voeding geinstalleerd, welk kapot bleek te zijn. Vervolgens de HX750i weer terug geplaatst, en nu werkt alles weer...

Ik heb geen idee hoe en waarom. Tijdens het demonteren van de HX750i had ik alle kabels en aansluitingen nagekeken, en niks leek los te zitten.

Je zou denken dat het bij de voeding lag, maar wie zal het zeggen...

@sh4d0wman , in de logboeken van zowel Windows als Adobe is niks terug te vinden. Enkel alleen de foutmelding dat de PC onverwachts is opnieuw opgestart/verkeerd afgesloten.

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-11 22:46
In soortgelijke situaties als deze kan het ook wel eens helpen om programma’s als Première en After Effects te downgraden naar twee versies terug (in het geval van Creative Cloud). Adobe heeft er altijd moeite mee om een stabiele, laatste versie te leveren zonder gekke bugs en dit soort hardwareproblemen. :)

Zoek op Google op “Première Pro Downgrader”: je PrProj-bestand is namelijk niet backwards compatible met de oudere versie van Première. Een dergelijke tool helpt daarbij.

[Voor 6% gewijzigd door Daam op 27-03-2022 12:01]

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee