[PROBLEEM OPGELOST]
Hoi!
Om te beginnen, ik heb dit/deze bug gemeld bij Adobe & NVidia.
Echter leek het mij ook handig om deze hier in het Nederlands te delen.
HET PROBLEEM:
Het exporteren van een willekeurige video met het Rotation en/of Zoom effect, leidt ernaar dat tijdens het exporteren van deze clip in Media Encoder of Premiere Pro, dat de applicatie bevriest en op ten duur ook Windows. Enkel geluid zoals Spotify speelt door, en de muis is nog actief. Ctrl + Alt + Delete en andere shortcuts werken niet.
Het maakt ook niet uit in welke file format je exporteert.
Dit is wat er is geprobeerd vanuit NVidia & Adobe.
Adobe: In eerste instantie heb ik over 2 avonden verspreid meer dan 2.5 uur aan schermcall sessies moeten doorstaan. We hebben oudere versies van Adobe geprobeerd. Alles opnieuw ingesteld (preferences verwijderd). En zelfs een volledige herinstallatie van Windows!. Ook de NVidia Studio Driver en Game Ready-Versie van de driver geprobeerd.
Uit eindelijk alle NVidia drivers verwijderd en Windows Generic Display geinstalleerd. Dit verhielp het probleem!
NVidia: Enkel een oudere driver geinstalleerd als test, en verwijzen mij nu door naar het NVidia forum om een bug te rapporteren.
Conclusie: NVidia driver werkt niet, ongeacht versie.
PC Specs:
Windows 10 Pro eerst (voor de herinstallatie), nu Windows 11 Pro.
RTX 3080Ti van enkele weken oud.
i9 9900KF zonder geïntegreerde GPU.
32GB 3200Mhz RAM.
M.2 SSD.
Ik ben benieuwd of er andere leden zijn die hetzelfde probleem of een soortgelijk probleem ervaren.
Of, als iemand een mogelijk oplossen weet, hoor ik dat graag!
Hoi!
Om te beginnen, ik heb dit/deze bug gemeld bij Adobe & NVidia.
Echter leek het mij ook handig om deze hier in het Nederlands te delen.
HET PROBLEEM:
Het exporteren van een willekeurige video met het Rotation en/of Zoom effect, leidt ernaar dat tijdens het exporteren van deze clip in Media Encoder of Premiere Pro, dat de applicatie bevriest en op ten duur ook Windows. Enkel geluid zoals Spotify speelt door, en de muis is nog actief. Ctrl + Alt + Delete en andere shortcuts werken niet.
Het maakt ook niet uit in welke file format je exporteert.
Dit is wat er is geprobeerd vanuit NVidia & Adobe.
Adobe: In eerste instantie heb ik over 2 avonden verspreid meer dan 2.5 uur aan schermcall sessies moeten doorstaan. We hebben oudere versies van Adobe geprobeerd. Alles opnieuw ingesteld (preferences verwijderd). En zelfs een volledige herinstallatie van Windows!. Ook de NVidia Studio Driver en Game Ready-Versie van de driver geprobeerd.
Uit eindelijk alle NVidia drivers verwijderd en Windows Generic Display geinstalleerd. Dit verhielp het probleem!
NVidia: Enkel een oudere driver geinstalleerd als test, en verwijzen mij nu door naar het NVidia forum om een bug te rapporteren.
Conclusie: NVidia driver werkt niet, ongeacht versie.
PC Specs:
Windows 10 Pro eerst (voor de herinstallatie), nu Windows 11 Pro.
RTX 3080Ti van enkele weken oud.
i9 9900KF zonder geïntegreerde GPU.
32GB 3200Mhz RAM.
M.2 SSD.
Ik ben benieuwd of er andere leden zijn die hetzelfde probleem of een soortgelijk probleem ervaren.
Of, als iemand een mogelijk oplossen weet, hoor ik dat graag!
What a terrible day to have eyes!