Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hey allemaal,

Ik ben niet Nederlands maar ik zal mijn best doen om mijn probleem te uitleggen.

Sinds 2de maart ben ik klaar met werken bij mijn oude werkgever. Ik heb op een tijdelijke contract gewerkt (1 jaar contract) en die was nie verlengd. Oke, dat kan gebeuren. Daarna heb ik WW-uitkering aangevraagd en het is goedgekeurd.
25ste van de maand is een salarisdag bij mijn werkgever. Ik check mijn bankrekening in de middag en er staat precies 170 euro van mijn oude werkgever. Wat grappig is is dat vanaf 3 maart is mijn login inactief en nu heb ik geen toegang naar mijn salarisloonstrook. Helemaal nix.

Ik ken de Nederlandse arbeidwet niet maar volgens mij ik heb nog recht op 1 maand salaris+toeslagen, vakantiegeld en ontslagvergoeding. Of misschien ik verwacht gewoon te veel? En nog iets. Ik heb geen geld van UWV gekregen.

Bedankt voor uw reacties.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 15:42
Als ik het goed begrijp, was je laatste werkdag op 2 maart.

Dan kan het kloppen dat je op 25e van de maand maart nog salaris krijgt over 1 en 2 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:28
Het beste even uitleg vragen aan je werkgever, het is voor ons lastig om te zien wat er al is uitbetaald in de maand hiervoor. Sowieso heb je geen recht op ontslagvergoeding (tenzij je dit met je werkgever afgesproken hebt) aan het einde van een tijdelijk contract. Daar is het ook tijdelijk voor.

Sowieso zou je ook het vakantiegeld wat je hebt opgebouwd tot 2 maart uitbetaald moeten krijgen. Maar als je maar 1 dag gewerkt hebt in maart zou dat kunnen kloppen. Ligt eraan wanneer er in jouw bedrijf vakantiegeld wordt uitbetaald.

Wat je moet doen:
- uitleg vragen aan de HR
- Je salarisstroken opvragen bij HR

[ Voor 23% gewijzigd door Bartske op 25-03-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En laatste salarisstrook kun je vaak bij HR opvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 14:51

Glewellyn

is er ook weer.

Allereerst moet jouw ex-werkgever jou natuurlijk inzage geven in jouw laatste loonstrookje. Of je nog recht hebt of een maand salaris kan ik niet inschatten, maar zoals @Lelletje hierboven zegt is het niet waarschijnlijk.

Je zegt dat je een jaarcontract hebt gehad en dat dat niet verlengd is. Wanneer was jouw eerste salarisbetaling?

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Lelletje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:04:
Als ik het goed begrijp, was je laatste werkdag op 2 maart.

Dan kan het kloppen dat je op 25e van de maand maart nog salaris krijgt over 1 en 2 maart.
Oke en mijn toeslagen voor Februari? Het is altijd 1 maand vertraging met toeslagen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anitaatje12
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-05-2022
Eventjes mailen naar iemand van personeelszaken inderdaad, om de salarisstrook op te vragen. Verder zou ik kijken naar wat je allemaal uitbetaald hoort te krijgen (zit het vakantiegeld bijvoorbeeld maandelijks al in het bedrag of krijg je dat elk jaar in mei?) en anders hulp inschakelen van het juridisch loket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 590973

Je hebt in ieder geval recht op een transitievergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Waarom? Had contract voor bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
WinterX schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Oke en mijn toeslagen voor Februari? Het is altijd 1 maand vertraging met toeslagen, toch?
Wanneer ik in maand januari gewerkt heb, wordt het betaald eind januari.
In maand februari, eind februari.
In maand maart, eind maart
enzovoorts...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Lelletje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:08:
[...]

Omdat dat de wet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Glewellyn schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:06:
Allereerst moet jouw ex-werkgever jou natuurlijk inzage geven in jouw laatste loonstrookje. Of je nog recht hebt of een maand salaris kan ik niet inschatten, maar zoals @Lelletje hierboven zegt is het niet waarschijnlijk.

Je zegt dat je een jaarcontract hebt gehad en dat dat niet verlengd is. Wanneer was jouw eerste salarisbetaling?
Ik ben precies op 2de Maart 2020 begonnen met werk en hetzelfde maand (25 maart 2020) mijn eerste salaris gekregen (zonder toeslagen natuurlijk, gewoon basissalaris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Transitievergoeding is gewoon ontslagvergoeding, klopt dat?
Ik heb het gekijken op juridischloket.nl en volgens hun ik heb wel recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:10
Op basis van BW 7 Artikel 626 heb je recht op een loonstrook, stap 1 is deze op te vragen bij je werkgever.

Mocht hij deze niet willen verstrekken dan kan je altijd naar het juridisch loket.

Wanneer je deze hebt kan je deze controleren.
.
Mocht je hier zelf moeite mee hebben, vraag dan hulp.

Zoals al genoemd in dit topic kan je nog recht hebben op een transitievergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
In je link staat:
Bij ontslag kunt u mogelijk een vergoeding krijgen. Dit heet de transitievergoeding. Die kunt u ook krijgen als uw werkgever uw tijdelijke contract niet verlengt. Het initiatief voor ontslag moet wel bij uw werkgever liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Lelletje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:08:
[...]

Er is iets verandert sinds jaar 2020 en je hebt een recht voor ontslagvergoeding. Ook als je uitzendkracht bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Lelletje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:11:
[...]

In je link staat:
Bij ontslag kunt u mogelijk een vergoeding krijgen. Dit heet de transitievergoeding. Die kunt u ook krijgen als uw werkgever uw tijdelijke contract niet verlengt. Het initiatief voor ontslag moet wel bij uw werkgever liggen.
https://www.juridischloke...slag/transitievergoeding/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Dus, wat heb je daarover afgesproken met je leidinggevende?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[...]

In je link staat:
Ja, dat is toch precies wat er hier aan de hand is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 14:51

Glewellyn

is er ook weer.

[...]

In je link staat:
TS geeft toch ook aan dat zijn contract niet verlengd werd? Dat klinkt in ieder geval alsof het initiatief niet bij TS heeft gelegen om de arbeidsrelatie te beëindigen. De transitievergoeding na een jaar is meestal 1/3 maandsalaris.

Uitzonderingen zijn verwijtbaar handelen, bereiken van de pensioenleeftijd, jongeren onder een bepaalde leeftijd die weinig uren maken (bijbaan) en financiele problemen van de werkgever.

edit: ook wederzijds goedvinden is nog een uitzondering.

[ Voor 3% gewijzigd door Glewellyn op 25-03-2022 16:16 ]

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Lelletje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:13:
Dus, wat heb je daarover afgesproken met je leidinggevende?
Eerlijk zeggen, nix. Hij zegt dat 2 Maart wordt mijn laatste werkdag. In februari heb ik 1,5 week vakantie opgenomen en de rest van de maand heb ik gewoon gewerkt, zonder ziekmelding ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Glewellyn schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:15:
[...]

TS geeft toch ook aan dat zijn contract niet verlengd werd? Dat klinkt in ieder geval alsof het initiatief niet bij TS heeft gelegen om de arbeidsrelatie te beëindigen. De transitievergoeding na een jaar is meestal 1/3 maandsalaris.

Uitzonderingen zijn verwijtbaar handelen, bereiken van de pensioenleeftijd, jongeren onder een bepaalde leeftijd die weinig uren maken (bijbaan) en financiele problemen van de werkgever.
Dat klopt, maar je weet niet wie besloten heeft het contract niet te verlengen. Kan de TS ook zelf zijn geweest.

Het is ook niet bekend op welk soort contract dit gedaan is. Allemaal aannames die we nu aan het doen zijn :)

[ Voor 54% gewijzigd door Lelletje op 25-03-2022 16:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DVX73
WinterX schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:01:

Ik ken de Nederlandse arbeidwet niet maar volgens mij ik heb nog recht op 1 maand salaris+toeslagen, vakantiegeld en ontslagvergoeding. Of misschien ik verwacht gewoon te veel? En nog iets. Ik heb geen geld van UWV gekregen.
Je hebt recht op:
  • Vergoeding over de in maart gewerkte dagen
  • Uitbetaling van openstaande vakantiedagen
  • Uitbetaling van vakantiegeld
  • Transitievergoeding, wanneer ze je geen nieuw contract hebben aangeboden.
Om dit te kunnen controleren heb je eerst een loonstrook nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 11:40
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:22 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01:36
Transitievergoeding word vaak ook pas een maand later uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Inderdaad, in mijn geval heb ik alles nog kunnen opvragen via HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:07

Barrycade

Through the...

[...]

In je link staat:
Er wordt naar een verkeerde pagina gelinkt die over ontslag krijgen gaat. Op meerdere andere sites is te vinden dat TS in zijn geval recht heeft op een 1/3e maandsalaris als transitievergoeding ook na het niet verlengen van een jaar contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:28
Ik zit mis blijkbaar, weer iets veranderd.

[ Voor 86% gewijzigd door Drardollan op 25-03-2022 16:22 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan

[ Voor 91% gewijzigd door Drardollan op 25-03-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan

[ Voor 90% gewijzigd door Drardollan op 25-03-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKnw1PI0SWHao5OS72uir66IDoo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HrZyFrcYGlVk9ulJDp93Ibm0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door WinterX op 25-03-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
En nog iets. Ik heb geen geld van UWV gekregen.
Hier is te vinden wanneer het UWV uitbetaald.

Het kan zeker de eerste keer even duren voor ze deze uitbetalen.

Mocht je hierdoor acute problemen krijgen dan kan je een voorschot krijgen.

Als je rekeningen niet meer kan betalen als gevolg van je ontslag neem dan zo snel mogelijk contact op met de gemeente, deze kunnen je mogelijk helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ik zou als de wiedeweerga de namen en handtekeningen weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
Je krijgt als het goed is dus deze maand nog een loonstrook van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
https://www.rijksoverheid...ing-als-ik-word-ontslagen

https://www.rijksoverheid...sen-vast-werk-en-flexwerk

Je hebt recht op 1/3e maandsalaris als transitievergoeding, die krijg je mogelijk pas in april betaald maar let wel op dat ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Laat maar, ik zit ook mis blijkbaar... :X

[ Voor 79% gewijzigd door Lelletje op 25-03-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 11:21

SambalBij

We're all MAD here

En?

https://www.rijksoverheid...ijk-contract-niet-verleng
Sinds 1 juli 2015 moet u een transitievergoeding betalen als u een tijdelijk contract niet verlengt. Dit is een financiële vergoeding voor uw werknemer.
Deze link dan wel van toepassing??

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Lelletje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:30:
Laat maar, ik zit ook mis blijkbaar... :X
Ontslag is het op initiatief van
de werkgever beëindigen van een arbeidscontract door opzegging of ontbinding. Ook het niet
verlengen van een tijdelijk contract valt onder ontslag.
https://www.rijksoverheid...4/wab-transitievergoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Heb mijn werkgever gebeld en ze gaan alles eind April uitbetalen. Maar dit maand heb ik geen WW gekregen en April heb ik ook geen recht, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
Ik denk dat je even UWV kan bellen/vragen wanneer je eerste uitbetaling mag verwachten. Als je dat in de problemen brengt, kan je vragen of ze een voorschot willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Lelletje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:39:
Ik denk dat je even UWV kan bellen/vragen wanneer je eerste uitbetaling mag verwachten. Als je dat in de problemen brengt, kan je vragen of ze een voorschot willen doen.
Dat kan ook maar ik moet een auto kopen zodat ik kan mijn nieuwe werk beginnen. Heb geen kans voor een krediet ofzo dus ik dacht de extra geld van ontslagvergoeding kan deze oplossen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 11:21

SambalBij

We're all MAD here

Maand extra salaris niet; salaris is achteraf, en in maart heb je alleen 1 maart gewerkt, dus inderdaad 1 dag salaris. Eventuele toeslagen die er een maand achteraan lopen zou je inderdaad ook moeten krijgen, samen met vakantiegeld en eventuele niet opgenomen vakantiedagen. Transitievergoeding zoals gezegd ook, maar mogelijk moet je daar even op aandringen.

Voor wat betreft nog niks van het UWV gekregen lees ik dit
Je kunt dan in jouw geval zo te zien vanaf 1 april via een app die inkomstenopgave kunnen indienen (met dus dat restje inkomen wat je nu hebt gekregen) en dan zou je rond 14 april geld van ze krijgen. En dan weer 1 mei opgave indienen en dan rond 14 mei WW.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 17:31

BLACKfm

o_O

Wanneer heb je deze aanzegging gehad? Want er bestaat ook nog zoiets als een aanzegtermijn (>1 maand)
. Als je dus later dan 2 februari 2022 deze mededeling hebt gehad heb je ook nog eens recht om een aanzegvergoeding (maximaal 1 maandsalaris, en verder naar rato van het aantal dagen dat ze te laat zijn).
Deze aanzegging moet 'schriftelijk' (dat mag ook digitaal), dus enkel mondeling 'we verlengen je contract niet' en een paar weken later nog even formeel deze mededeling telt niet voor het aanzegtermijn.

Overigens zie ik dat je al 2 jaar in dienst bent (2 maart 2020 t/m 2 maart 2022), dus je transitievergoeding is dan 2/3 maandsalaris (1/3 per dienstjaar).

Eventueel opgebouwde, niet genoten, vakantiedagen (mogelijk heb je die in de laatste dagen van je diensverband opgenomen) horen ook uitbetaald te worden, evenals de vakantietoeslag (naar rato) en eventuele extra zaken waar je CAO technisch recht op zou hebben.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
BLACKfm schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:43:
[...]

Wanneer heb je deze aanzegging gehad? Want er bestaat ook nog zoiets als een aanzegtermijn (>1 maand)
. Als je dus later dan 2 februari 2022 deze mededeling hebt gehad heb je ook nog eens recht om een aanzegvergoeding (maximaal 1 maandsalaris, en verder naar rato van het aantal dagen dat ze te laat zijn).
Deze aanzegging moet 'schriftelijk' (dat mag ook digitaal), dus enkel mondeling 'we verlengen je contract niet' en een paar weken later nog even formeel deze mededeling telt niet voor het aanzegtermijn.

Overigens zie ik dat je al 2 jaar in dienst bent (2 maart 2020 t/m 2 maart 2022), dus je transitievergoeding is dan 2/3 maandsalaris (1/3 per dienstjaar).

Eventueel opgebouwde, niet genoten, vakantiedagen (mogelijk heb je die in de laatste dagen van je diensverband opgenomen) horen ook uitbetaald te worden, evenals de vakantietoeslag (naar rato) en eventuele extra zaken waar je CAO technisch recht op zou hebben.
Er staat 2 Februari op de brief. Gesprek gehad met mijn leidinggevende eind Januari (rond 22-23).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

WinterX schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:38:
Heb mijn werkgever gebeld en ze gaan alles eind April uitbetalen. Maar dit maand heb ik geen WW gekregen en April heb ik ook geen recht, toch?
https://www.uwv.nl/partic...ing-van-mijn-ww-uitkering
ww kan enkele weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Belangrijk om die loonstrook te pakken zien te krijgen. Dan weet je wat er nog open staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Roenie op 25-03-2022 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
het klinkt wel alsof het niet goed is geregeld. ja je hoort een eindafrekening te krijgen inderdaad.

Trouwens ze hadden je 1 maand tevoren moeten aanzeggen dat er geen verlenging zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

LucyLG schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 01:47:
het klinkt wel alsof het niet goed is geregeld. ja je hoort een eindafrekening te krijgen inderdaad.

Trouwens ze hadden je 1 maand tevoren moeten aanzeggen dat er geen verlenging zou komen.
Of je leest even het topic, brief is van 2 feb dus een maand van te voren , in de brief staat dat er een maand na uit dienst een eindoverzicht komt.

Wat het voor TS lastig maakt is dat hij geld nodig heeft maar de UWV nog niet tot uitbetaling is overgegaan en hij ook zijn transitie vergoeding nog niet heeft gekregen.

(Zie hier het nut van het aanhouden van een buffer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:44

De aanzegging is gedaan.

En het is vrij normaal dat vakantiegeld, vakantiedagen etc pas verrekend worden in de maand ná uitdiensttreding. Omdat TS in maart nog 2 dagen gemeld hebt, vinden de verrekeningen plaats in april. Wanneer volgens het contract 28 februari de laatste werkdag was, dan zou alles in maart al verrekend worden.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04

In tegendeel. Lees die brief anders even.
Alles staat er keurig in, er wordt alleen niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Vandaag 800e gekregen van mijn werkgever. Volgens mij alleen vakantiegeld. En waar is transitievergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:19
WinterX schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:23:
Vandaag 800e gekregen van mijn werkgever. Volgens mij alleen vakantiegeld. En waar is transitievergoeding?
Dat is een vraag voor je werkgever. Wellicht dat ze je dan aangeven dat dat eind april komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 16:13
WinterX schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:23:
Niemand hier die dit kan weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Mijre schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:49:
[...]

Dat is een vraag voor je werkgever. Wellicht dat ze je dan aangeven dat dat eind april komt.
Hmm ik bel hem morgen voor een bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Ik dacht dat ze moeten alles in een keer uitbetalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:19
WinterX schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:52:
Ik dacht dat ze moeten alles in een keer uitbetalen?
Nee, hoor. Ik kreeg ook mijn vakantiegeld tegelijk met mijn laatste maandloon (wat bij jou eind maart idd was, gezien je contract t/m 1 maart lijkt te zijn geweest en niet t/m 28 feb), maar ook mijn soort-van-transitievergoeding weer een maand dáárna. Dus niet tegelijk.
Bij mijn vriend was bij een eerdere werkgever het nog meer opgesplitst. Laatste maand van contract enkel salaris, maand erop nog een verrekening van onkostenvergoeding en de maand daarop pas vakantiegeld.

Dus: Het kan allemaal verschillen en is dus echt een vraag voor je werkgever. Dus goed dat je ze erover gaat contacteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Nog een vraag. Wordt mijn eerste uitkering verminderd door vakantiegeld uitbetaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
DVX73 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:11:
Op basis van BW 7 Artikel 626 heb je recht op een loonstrook, stap 1 is deze op te vragen bij je werkgever.
Let op dat een loonstrook alleen verplicht verstrekt moet worden, als het salaris afwijkt van de vorige periode. Dus als je een vast salaris zonder variabele componenten, declaraties e.d. hebt, is het in principe voldoende om 1x een loonstrook te verstrekken (bij de eerste salarisuitkering).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:39

Honesty

kattenneus!

WinterX schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:45:
Nog een vraag. Wordt mijn eerste uitkering verminderd door vakantiegeld uitbetaling?
Nee, let ook op dat als je 2 banen hebt je ww recht over deze uren gaat en niet over die andere baan.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Honesty schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:55:
[...]

Nee, let ook op dat als je 2 banen hebt je ww recht over deze uren gaat en niet over die andere baan.
Ik weet het. Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Honesty schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:55:
[...]

https://www.uwv.nl/partic...-uit-werk-wordt-verrekend

De nieuwe situatie

Vanaf 1 juli 2021 verrekenen wij het uitbetaalde vakantiegeld van uw werkgever direct met uw uitkering. Dit betekent voor u:

Uw maandelijkse uitkering wordt hoger, doordat wij niet langer elke maand 8% vakantiegeld bij uw inkomsten optellen. U merkt dit voor het eerst in augustus, als u uw uitkering over de maand juli ontvangt.
U krijgt geen of een lagere uitkering in de maand nadat u uw jaarlijkse vakantiegeld uit werk heeft ontvangen.
Pagina: 1