Meerdere slimme deurbellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster84
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede oplossing voor het volgende:

Graag zou ik een deurbel maken waarbij meerdere sirenes/bellen gekoppeld zijn. 1tje boven, 1tje beneden en 1tje buiten.

Deze bellen moeten eigenlijk slim aan te sturen zijn, zo wil ik graag dat na 19:00 als de kinderen in bed liggen de bel boven geen geluid meer maakt.

Ik heb geen fysieke bel, momenteel gewoon een RF deurbel maar dat is dus niet slim genoeg.
Mijn domotica is bijna allemaal z-wave dus dat zou het mooiste zijn.

Heeft er iemand tips? Of kom ik dan echt op van die Aeotec siren 6 spullen? Dat vind ik wel weer prijzig voor een bel. Maar goed, als er niks anders opzit zal het dat toch wel worden. :)

Beste antwoord (via wishmaster84 op 26-03-2022 07:47)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wishmaster84 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:17:

Graag zou ik een deurbel maken waarbij meerdere sirenes/bellen gekoppeld zijn. 1tje boven, 1tje beneden en 1tje buiten.

Deze bellen moeten eigenlijk slim aan te sturen zijn, zo wil ik graag dat na 19:00 als de kinderen in bed liggen de bel boven geen geluid meer maakt.

Ik heb geen fysieke bel, momenteel gewoon een RF deurbel maar dat is dus niet slim genoeg.

Heeft er iemand tips? Of kom ik dan echt op van die Aeotec siren 6 spullen? Dat vind ik wel weer prijzig voor een bel. Maar goed, als er niks anders opzit zal het dat toch wel worden. :)
je kan het heel complex maken of juist heel simpel .,

simpel ==>
Meeste RF deurbellen hebben losse chimes/gong te koop .. zodat je ze door het huis neer kan hangen.
dan deze met een tijdschakelaar tussen de stekker en stopcontact ..
alleen ipv batterijen doe je dit
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/BgWZKNzJVnxW/550x550.jpg

duurder is bv een "smart" deurbel met camera .. zoals de eufy .. dan word je telefoon de extra deurbel ..(als je dat wenst) ook hier zijn losse chimes/gongs voor te koop . zelfde verhaal als hierboven

De tijdschakelaar kan ook een Zwave plug wezen natuurlijk

Als je een domotica server zoals home assistent hebt kan je het zo gek maken als je zelf wilt ..

btw
Hoewel ik een EUFY / foscam VD1 en die van de action heb gehad zou ik ze alle 3 niet aanraden maar de eufy doet wat hij moet doen .. de reden dat de eufy voor mij een minpunt heeft
is dat hij niet 24x7 streamt en koppelen met je TV of externe security opname device (nog) niet goed genoeg ondersteunt .. dus je bent van je gsm afhankelijk als je wilt communiceren als iemand voor de deur staat.
De homebase 2k oid neemt wel voor een week/maand op .. maar dat kan je dus niet (extern) oplossen met extra opslag. (de tv moet je geluk hebben dat hij de stream op kan pakken)

Tja vanalles

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05 14:04

Metalfreak

Hoije woh!

Als je bel gewoon gevoed wordt door een stopcontact, kun je er natuurlijk gewoon een slimme tussenschakelaar tussen zetten met een tijdschema. Zelfs een ouderwetse tijdklokschakelaar zou dan al voldoen trouwens :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster84
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2024
Dat klopt, maar zoals ik al schetste heb ik dat helaas niet en loopt er ook geen kabel naar de voordeur. Dat is dus geen optie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wishmaster84 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:17:

je kan het heel complex maken of juist heel simpel .,

simpel ==>
Meeste RF deurbellen hebben losse chimes/gong te koop .. zodat je ze door het huis neer kan hangen.
dan deze met een tijdschakelaar tussen de stekker en stopcontact ..
alleen ipv batterijen doe je dit
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/BgWZKNzJVnxW/550x550.jpg

duurder is bv een "smart" deurbel met camera .. zoals de eufy .. dan word je telefoon de extra deurbel ..(als je dat wenst) ook hier zijn losse chimes/gongs voor te koop . zelfde verhaal als hierboven

De tijdschakelaar kan ook een Zwave plug wezen natuurlijk

Als je een domotica server zoals home assistent hebt kan je het zo gek maken als je zelf wilt ..

btw
Hoewel ik een EUFY / foscam VD1 en die van de action heb gehad zou ik ze alle 3 niet aanraden maar de eufy doet wat hij moet doen .. de reden dat de eufy voor mij een minpunt heeft
is dat hij niet 24x7 streamt en koppelen met je TV of externe security opname device (nog) niet goed genoeg ondersteunt .. dus je bent van je gsm afhankelijk als je wilt communiceren als iemand voor de deur staat.
De homebase 2k oid neemt wel voor een week/maand op .. maar dat kan je dus niet (extern) oplossen met extra opslag. (de tv moet je geluk hebben dat hij de stream op kan pakken)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Simpel maar duur, Google deurbel met hubs kun je nog gelijk zien wie er voor de deur staat.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-05 07:29
kijk even goed naar die Aeotec icm met je domotica, bij mij (Fibaro) kon ik het volume niet regelen, en de Aeotec is dan dus echt een loeiharde sirene....
Pagina: 1