Whatsapp web issue Windows 10 (en 11)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:28
Aangezien Whatsapp zelf probleemloos werkt op mijn telefoon, maar niet op PC (dus is het een Windows issue denk ik), stel ik deze vraag hier.

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Windows 10 (desktop)
- Windows 11 (laptop)
- Whatsapp Web (via microsoft store)
- iPhone 13 Pro (hiervoor een LG G8S op Android 11)

Alles is volledig geupdate

Wat ik zelf al heb geprobeerd

- Whatsapp web verwijderen van beide computers, voor de zekerheid nogmaals de normale versie gedownload
- Windows herstarten
- Een losse lege SSD erbij gepakt met een clean Windows 10 erop, probleem komt ook daar voor.
- Whatsapp op iPhone opnieuw ingesteld, ook overal uitgelogd.

En als belangrijkste online gezocht naar oplossingen, maar die vond ik niet.

Dan nu het probleem zelf.

Ik begin alvast hiermee dat ik zeker weten nooit eerder whatsapp web beta of normale whatsapp beta heb gebruikt, ondanks wat de plaatje (zie onder) ook beweert.

Gisteren een overstap gemaakt naar iOS na 9 jaar Android, tot gisteren gebruikte ik whatsapp web zonder problemen op mijn laptop en desktop (niet tegelijk natuurlijk)

Nooit problemen ermee gehad, tot ik gisteren de iPhone instelde en Whatsapp Web weer op PC wou gebruiken, toen logde hij mij in via multi-device (dus niet de normale inlog, waarbij je telefoon ook internet moet hebben)

Daarnaast geeft hij ineens aan dat ik de beta gebruik, ook op mijn laptop (zie foto en rode pijlen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/SwbyCfS674vy38LuA241nJAh.jpg

Dat wil ik niet, niet de beta maar vooral niet de multi-device aangezien dat niet naar mijn wens werkt (ik heb nu al meerdere berichten gehad die op de ene apparaat getoond worden, en op de andere niet of half)

Hierdoor wil ik terug naar de normale methode, die vereist dat mijn telefoon online is.

Probleem is dat wat ik ook nu probeer, dit niet lukt.

Ik heb zoals eerder genoemd inmiddels Whatsapp Web opnieuw geΓ―nstalleerd op beide laptop en PC (hielp niet) en zelfs opnieuw op mijn iPhone geΓ―nstalleerd vanaf scratch, ik heb ook goed nagekeken of ik voor de zekerheid niet per ongeluk de Beta ging downloaden, is niet zo en ik ben volgens Whatapp op de iPhone ook geen deelnemer van de beta.

Wat mij wel opvalt is dat ik nu 2 keer de QR moet scannen voor inlog, dit was 1 keer hiervoor (bug misschien?)

Dit is ronduit irritant, omdat de multi-device (nog steeds) niet goed genoeg werkt, en daarom wil ik graag naar de oudere methode.

Dus tenzij ik ergens een memo had gemist dat Whatsapp dit toevallig sinds gisteren afdwingt, weet iemand raad hiermee?

P.S. ik heb ook whatsapp web via de browser geprobeerd (Chrome, Firefox en Edge) en in alle 3 gevallen weigert hij in te loggen, dit ging prima hiervoor.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Laten we even beginnen met het verhaal "Beta"... Ik heb heel even een blik in Google geworpen, om (onder andere) dit artikel tegen te komen: https://www.news9live.com...l-you-need-to-know-134174
En zo ongeveer het eerste dat in dat artikel staat is:
The WhatsApp Desktop app is currently available in beta version only.
Je zou kunnen kijken of een oudere versie je verder helpt, maar hou er rekening mee dat de software gewoon besluit na een herstart een update te installeren.

Dat gezegd hebbende... aangezien jij een probleem hebt op Windows 10 en 11 (en ik nergens last van heb, op Win10) lijkt het issue me niet Windows-gerelateerd, maar eerder een issue in de applicatie. Probeer het eens om gewoon de versie van whatsapp.com te downloaden en installeren. Dat is wat bij mij gewoon werkt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Heb je al geprobeerd de whatsapp app te downloaden vanuit de MS Store? https://www.microsoft.com/store/productId/9NKSQGP7F2NH

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jester-NL schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:58:
Laten we even beginnen met het verhaal "Beta"... Ik heb heel even een blik in Google geworpen, om (onder andere) dit artikel tegen te komen: https://www.news9live.com...l-you-need-to-know-134174
En zo ongeveer het eerste dat in dat artikel staat is:
Dat verklaart het het deels dan, want dan is het apart dat in de MS Store beide normale Whatsapp en Whatsapp Beta downloads beschikbaar zijn, plus hiervoor had ik dit nooit.

Maar als het toch al een Beta was, dan denk ik dat dit stuk het in ieder geval weinig uitmaakt.
Je zou kunnen kijken of een oudere versie je verder helpt, maar hou er rekening mee dat de software gewoon besluit na een herstart een update te installeren.

Dat gezegd hebbende... aangezien jij een probleem hebt op Windows 10 en 11 (en ik nergens last van heb, op Win10) lijkt het issue me niet Windows-gerelateerd, maar eerder een issue in de applicatie. Probeer het eens om gewoon de versie van whatsapp.com te downloaden en installeren. Dat is wat bij mij gewoon werkt.
d22wth schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:02:
Heb je al geprobeerd de whatsapp app te downloaden vanuit de MS Store? https://www.microsoft.com/store/productId/9NKSQGP7F2NH
Die versie had ik ook inmiddels geprobeerd, maar resultaat was hetzelfde maar ik had ook elders gevonden dat multidevice de norm gaat worden, dan hoop ik toch echt dat ze de bugs eerst eruit halen dan.

sorry voor de late reactie, het viel mij niet op dat mijn browser mij had uitgelogd, en ik daardoor nooit een melding hiervan zag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mizgala28 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:13:
[...]
en
[...]

Die versie had ik ook inmiddels geprobeerd,
Ehrm...welke 'die versie'?
@d22wth wijst naar de versie in de store (die je volgens de startpost gebruikt) en ik verwijs je naar de installer die je zelf even moet downloaden en installeren (en daarnaast ook op het bestaan van oudere versies...)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jester-NL schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:56:
[...]

Ehrm...welke 'die versie'?
@d22wth wijst naar de versie in de store (die je volgens de startpost gebruikt) en ik verwijs je naar de installer die je zelf even moet downloaden en installeren (en daarnaast ook op het bestaan van oudere versies...)
De losse Whatsapp installer (staat op hun website, dus niet de MS Store versie)

Want hiervoor gebruikte ik die van de MS store, dus ik dacht dat misschien de losse installer het probleem zou kunnen oplossen.

Maar het resultaat was exact hetzelfde helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 30-03-2022 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Dit heeft natuurlijk weinig met Windows te maken, maar meer met een applicatie. Dus ik verplaats het topic even
Pagina: 1