Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koots
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb wat privacygevoelige bestanden op mijn iPhone XR (IOS 15.4) die ik graag goed wil beveiligen (bv. met een password) maar ook tegen ongewenst "delen". Ik heb ze daarom al offline staan (Op mijn iPhone) en dus niet in iCloud Drive.

Mijn vraag is of dit afdoende is, en of de bestanden nog beveiligd kunnen worden met bv. een code?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Als het heel gevoelig is kan je er ook over nadenken het op te slaan op een usb stick met encryptie eroverheen.

Als het vast op je iphone moet blijven staan zie hier een guide op de files op iphone te encrypten:
https://www.tomsguide.com...crypt-ios,news-18338.html

(Dan heeft niemand toegang tot de files alleen als ze het kunnen decrypten / de code weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koots
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-02-2024
Thanks, dit is wel voor veel oudere IOS software dus kom nog niet echt verder in het encrypten/beveiligen van de bestanden op mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:48
Bestanden op je iPhone zijn sowieso encrypted, Gewoon zorgen voor een goed wachtwoord die je nergens anders voor gebruikt. Bij x fout wachtwoord, wissen van iPhone instellen.
Op notities kun je een extra wachtwoord zetten en ook op veel apps kun je instellen dat ze alleen openen met wachtwoord/faceID.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Galinsky schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:42:
Als het heel gevoelig is kan je er ook over nadenken het op te slaan op een usb stick met encryptie eroverheen.
Nooit bestanden op een usb stick opslaan als ze belangrijk zijn. Met een usb stick heb je totaal geen garantie dat je bestanden "heel" blijven. Gebruik voor opslag altijd een externe schijf, die zijn betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 14:31
Ik gebruik zelf pcloud, en dan specifiek deze functie: https://www.pcloud.com/encrypted-cloud-storage.html wel de voordelen van syncen/cloud, maar wel beveiligd (met wachtwoord)
Pagina: 1