TikTok Login op nieuw apparaat gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ries_zuid
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik krijg vandaag van TikTok een melding op een Ziggo mailadres die ik nooit gebruik en waar zelden mail op binnen komt: "Login op nieuw apparaat gedetecteerd. Apparaat: Iphone 6s, In de buurt van South Holland." Daar woon ik niet en ik heb ook geen Iphone.

Dat vind ik vreemd, ik heb weliswaar ooit een TikTok account gemaakt, maar gebruik ik niet en dan ook nog op een ander (Gmail) mailadres.
Toch maar eens een wachtwoord reset gedaan met het Ziggo mail adres en krijg netjes een code om wachtwoord te wijzigen. Nu zie ik een privé profiel dat mij totaal onbekend is, ik weet 100% zeker dat ik dit nooit aangemaakt heb. Het account heeft maar een paar volgers en volgt ook niet veel anderen.

Ik heb voor de zekerheid mijn archief mail nog even gecontroleerd, maar met Ziggo heb ik nooit eerder bericht van TikTok ontvangen.

Dan toch ook maar even mijn Ziggo wachtwoord gewijzigd, maar vraag me af hoe heeft dit ooit kunnen gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ries_zuid schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:59:
... maar vraag me af hoe heeft dit ooit kunnen gebeuren?
Iemand heeft een tiktok account aangemaakt en perongeluk jouw e-mail adres opgegeven in plaats van z'n eigen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

Even voor de duidelijkheid; heb je links aangeklikt in de e-mail om je wachtwoord te wijzigen, of ben je handmatig naar TikTok gegaan om het daar te doen?

Inb4 het is de zoveelste phishing mail waarbij ze hopen dat mensen niet opletten en een wachtwoord invullen wat ze actief (ergens anders) gebruiken. :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:41
ries_zuid schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:59:
"Login op nieuw apparaat gedetecteerd. Apparaat: Iphone 6s, In de buurt van South Holland."
South Holland :?
Bij de meeste locatieproviders bestaat South Holland helemaal niet in Nederland.
Zuid-Nederland uiteraard wel.

Vermoed dat het dus gewoon slecht vertaalde phishing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 16:43

kodak

FP ProMod
@ries_zuid had dat bericht wat je kreeg ook nog een vraag om iets te doen? Zoals bijvoorbeeld op een link klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:46
Ruben279 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:53:
[...]

South Holland :?
Bij de meeste locatieproviders bestaat South Holland helemaal niet in Nederland.
Zuid-Nederland uiteraard wel.

Vermoed dat het dus gewoon slecht vertaalde phishing is
Volgens mij klopt dat niet hoor. Ik ben South-Holland wel degelijk in locatiemeldingen tegengekomen, o.a. bij Norton en Facebook. En daar wordt gewoon de provincie Zuid-Holland mee bedoeld, en dus niet Zuid-Nederland, maar ik mag aannemen dat je dat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:41
Citroentjuh schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:31:
[...]

Volgens mij klopt dat niet hoor. Ik ben South-Holland wel degelijk in locatiemeldingen tegengekomen, o.a. bij Norton en Facebook. En daar wordt gewoon de provincie Zuid-Holland mee bedoeld, en dus niet Zuid-Nederland, maar ik mag aannemen dat je dat weet.
Maar waarom vertalen ze dat dan? OSM kent "South-Holland" etc. ook niet.
Overigens wat Zuid-Nederland een tikfout, want ik bedoelde Zuid-Holland idd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ries_zuid
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
Het is geen phising mail, er wordt niet gevraagd om op een link te klikken. Wel een mededeling dat wanneer jij dit niet was, je naar TikTok, privacy en beveiliging moet gaan. Dat heb ik dus ook gedaan en via daar wachtwoord herstel.

De suggestie dat iemand een account heeft aangemaakt en per ongeluk mijn mail adres heeft ingevoerd, zou kunnen maar dan zou ik verwachten dat je eerst een soort van bevestigingsmail krijgt. In deze mail staat als eerste zin: "We schrijven je om je te informeren dat we een login op je account hebben gedetecteerd op een nieuw apparaat."

Ik blijf het vreemd vinden, maar goed, met een wachtwoord wijziging van mijn ziggo mail loop ik volgens mij verder weinig risico, ik zal het TikTok account dan ook maar opheffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:39
@ries_zuid
Ik heb het even getest en je kan idd een account aanmaken op ieder adres.

Wel komt er een bevestigingmail direct na inschrijven. Misschien zit die in je junk?

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1