Slecht bereik 6210 & KPN

Pagina: 1
Acties:

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Sinds vanmiddag heb ik bar slechte ontvangst met m'n 6210. Ipv de gewoonlijke 4 blokjes heb ik er (met mazzel) soms eentje. Er is niks gebeurd met de telefoon, niet laten vallen ofzo, dus ik sta voor een raadsel... Weet iemand hoe dit te verhelpen of is het KPN-netwerk wellicht kaduuk ofzo?

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Verwijderd

Ik stem voor dat laatste.
gewoon ff afwachten en als het over een paar dagen (dag of 2 a 3) nog steeds zo is ff de primafoon binnen lopen.
Het kan inderdaad zijn dat het KPN-netwerk ff niet zo werkt als het behoort te doen, dat gaat wel weer over.
Niet gaan kankeren op KPN trouwens, want elke provider in Nederland heeft hier last van, bel +31628500777 maar en vraag het hun! :) ( = dutchtone klantenservice :))

• curtazimo
Het vreemde is dat als ik een sim van Libertel in de 6210 doe ik goed bereik heb. Maar met het simmetje van KPN in de 8850 heb ik ook een goed bereik, terwijl die in de 6210 bijna niet thuis geeft... :?

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 08:17 schreef curry het volgende:
Het vreemde is dat als ik een sim van Libertel in de 6210 doe ik goed bereik heb. Maar met het simmetje van KPN in de 8850 heb ik ook een goed bereik, terwijl die in de 6210 bijna niet thuis geeft... :?
Zou je toch gaan denken dat het aan die 6210 ligt ja. Beschadiging in de antenne ofzo. Om goed te controleren zou je eigenlijk ff een andere 6210 met dezelfde SIM-kaart op dezelfde plaats neer moeten leggen als die van jezelf en kijken wat die er verder allemaal van vind

• curtazimo
Je zult het niet geloven, maar hij doet het weer... Opeens heb ik weer volledig bereik.

• nicknicknick
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08-2022
Ik heb echt PRECIES hetzelfde probleem met me 6210!
Met Libertel deed ie OPEENS nix meer (qua bereik) en met elke andere SIM-kaart wel. En mijn SIM-kaart die het in me 6210 heel slecht doet, doet het in me 6110 en elke andere telefoon wel....
Echt super vaag man!

Maar ik heb hem dus weggebracht naar een officiele Nokia support centre (Teleworld in Amsterdam) en die konden hem zelf niet fixen, dus is ie opgestuurd naar een andere technische dienst. Telewordt had dat ding doorgemeten, en toen bleek dat het 'zend en ontvangst gedeelte' niet helemaal lekker meer was :?
Maar in iedergeval is ie nu (al 2,5 week) in reparatie, dus ik wacht vol spanning af.
Die 6210 is toch echt wel wat relaxter dan me 6110 :)

Verwijderd

Sorry voor het trappen van dit oude topic, maar ik heb hetzelfde probleem, of tenminste, iets wat er op lijkt. Op het moment dat m'n telefoon warm wordt (in jaszak ook bijvoorbeeld, of gewoon in m'n hand) dan loopt het bereik gewoon naar 0 en is ie zelfs z'n operator kwijt... Lijkt me niet echt normaal eigenlijk. Helaas is dit ding al ouder dan 1 jaar, dus ik vermoed dat er geen garantie meer op zit van nokia. Iemand die een idee heeft hoe dit op te lossen is?

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 14:26

theezeefje

Poehee

ook ik schop hem weer even omhoog.
mijn 6210 heeft ook het probleem dat als ik aan het bellen ben, of wil gaan bellen ofzo, af en toe gewoon even zonder bereik zit.
zelfs gaat ie af en toe spontaan uit.

bij de nokiashop zeggen ze dat het komt door de software, en voor 85,- kan ik er nieuwe software inkrijgen.
maar ik geloof daar geen reet van.

eerst deed ie het nl wel gewoon goed.

beetje jammer van Nokia.
maargoed, breng hem van de week wel weg, heb hem gelukkig verzekerd.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde. KPN kaartje in 6210 en slechte ontvangst. Als ik dit zelfde kaartje van KPN in de 3310 van mijn werk stopte was alles prima.

Toen kon ik goedkoop mijn 6210 inruilen voor een 6310 (met bijbetaling) en sinds ik de 6310 heb heb ik altijd het maximaal aantal streepjes ontvangst. Zelfs in de bunker drie meter onder het gebouw van mijn werk!

Dus koop een 6310! (grapje)
Pagina: 1