• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-02 13:41
Ik gebruik als gaming headset een Steelseries Arctis Pro + GameDAC.
Over de gameDAC ben ik niet tevreden, dus die gebruik ik niet.
Ik gebruik de Arctis direct via een 3,5mm connector.

Nu lijkt ie op meerdere apparaten langzaam aan naar links te driften.
Initieel begint ie gebalanceerd tussen links en rechts.
Maar naar verloop van tijd (minuten) wordt het rechter kanaal steeds zachter en uiteindelijk stopt ie met geluid geven rechts.
Als ik dan de 3,5mm connector disconnect en reconnect, is de situatie hersteld.
Maar na verloop van tijd begint ie weer te driften.
Ik heb dus nu al op 3 verschillende computers / geluidskaarten gemerkt. (waaronder een Corsair ST-100, een SoundBlaster X4 en een Dell laptop)
En een andere (goedkopere) Sony headset (zo'n 3 tientjes model, MDR ZXR310) doet dit niet.

Zijn er andere mensen die dit ook hebben?
Of juist niet?
De Arctis Pro (zonder gameDAC) moet je toch ook zo kunnen aansluiten op ieder willekeurige 3,5mm output?
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Via de gameDAC deed ie dit niet, maar de gameDAC zelf heeft weer zijn eigen complicaties, waardoor ik deze niet graag gebruik.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee