Nieuw mobo - koeler past niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 10:22
Dag allen,

Deze week heb ik een mobo + cpu overgenomen van een Tweaker (aorus b450 pro wifi + Ryzen 7 processor) en het lijkt erop dat de backplate van mijn oude koeler niet past.

Het gaat hierbij om de hyper EVO 212. Online zag ik al iets van brackets die origineel bij AMD mobos zitten geleverd die ik misschien nodig heb, kan iemand dit bevestigen? Deze mis ik namelijk. Of mis ik een andere backplate bij mijn koeler?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Niekserr op 26-03-2022 09:03)

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hier is een foto van de achterkant van mijn AM4-moederbord:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgQFeFoODVDe9PxbTIidLMfk9SE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K0d1RvwKFMtAFYdV7YPYYXfu.jpg?f=user_large

Deze backplate zat bij het moederbord, ik ben niet aan het montagemechanisme gekomen bij installatie van de koeler. Misschien kan je er eentje op AliExpress scoren, levertijd zal tegenvallen maar ik zie er verschillende op de site.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Niet online
Volgens de foto's bij de 212 EVO wordt 'ie ook met AM4-montagemateriaal geleverd. Heb je de oorspronkelijke verpakking misschien nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-09 14:58
Koelers op AM4 gebruiken allemaal de standaard backplate die bij het moederbord komt.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
LanTao schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:35:
Volgens de foto's bij de 212 EVO wordt 'ie ook met AM4-montagemateriaal geleverd. Heb je de oorspronkelijke verpakking misschien nog?
Ik ben bang dat ik deze heb gekocht voordat AM4 volgens mij een ding was... Dus helaas niet...
GarBaGe schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:48:
Koelers op AM4 gebruiken allemaal de standaard backplate die bij het moederbord komt.
Hier was ik dus al een beetje bang voor. Deze worden dus niet bij koelers geleverd? De verkoper gaf aan dat hij geen backplate bij het moederbord heeft

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgQFeFoODVDe9PxbTIidLMfk9SE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K0d1RvwKFMtAFYdV7YPYYXfu.jpg?f=user_large

Deze backplate zat bij het moederbord, ik ben niet aan het montagemechanisme gekomen bij installatie van de koeler. Misschien kan je er eentje op AliExpress scoren, levertijd zal tegenvallen maar ik zie er verschillende op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
LanTao schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:46:
[Afbeelding]

Ja hier was ik bang voor. Aan de voorkant zitten dan twee beugeltjes waar je de koeler op klikt of niet? Bedankt voor de duidelijke foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Niet online
Niekserr schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:06:
Aan de voorkant zitten dan twee beugeltjes waar je de koeler op klikt of niet?
Klopt, aan de ene kant haakt 'ie eronder en aan de andere kant zit een clip die je op het laatst inhaakt. (Dit is moeilijk te beschrijven en nog moeilijker te fotograferen... Fractal Design heeft redelijk goede tekeningen in de manuals van hun Celsius+ AIO's.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekserr
LanTao schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:16:
[...]

Klopt, aan de ene kant haakt 'ie eronder en aan de andere kant zit een clip die je op het laatst inhaakt. (Dit is moeilijk te beschrijven en nog moeilijker te fotograferen... Fractal Design heeft redelijk goede tekeningen in de manuals van hun Celsius+ AIO's.)
Top. Ik heb nu de oude koeler erop kunnen krijgen als tijdelijke oplossing met een 3d print :+ en wacht nu op een originele metalen bracket. Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1