Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
Mijn vraag:

Onlangs heb ik via Marktplaats een tweedehands google pixel 5 aangeschaft. Functioneert goed, nu viel mij toch iets op bij de rear camera lens/cover. Daar zijn een soort van vlekjes op zichtbaar, als je het zo bekijkt lijkt het mogelijk condensatie te zijn geweest. Het zit aan de binnenkant, aan de buitenkant schoonmaken heeft geen effect. De foto's zijn verder prima, merk je niks van.

Zou dit inderdaad resten van condensatie zijn geweest, of mogelijk toch iets anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVYPBMADcE6fNVnvhQdgvijQXps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Yw3WIAgAAnUuC7QspLMEu6V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHfAluzzUMM22YmypRqZkEOcQ-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOnAI2Iu7HZifT8yzkeS3lYg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Tiroz op 25-03-2022 08:31 ]

Beste antwoord (via Tiroz op 25-03-2022 18:30)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
Het kan ook schade aan de coating van de lens zijn door schoonmaken of zonlicht als ik de foto's zo zie.

Pixel 5 heeft IP68 rating dacht ik, dus waterproof, dus kans op waterschade is onwaarschijnlijk, maar uiteraard niet onmogelijk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Het kan ook schade aan de coating van de lens zijn door schoonmaken of zonlicht als ik de foto's zo zie.

Pixel 5 heeft IP68 rating dacht ik, dus waterproof, dus kans op waterschade is onwaarschijnlijk, maar uiteraard niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
swhnld schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:27:

Ah kijk, dat zou ook kunnen inderdaad. Het lijkt echt aan de binnenkant te zitten dus dan zou zonlicht het meest logisch zijn. Dank voor het meedenken!

Goed om te weten. Camera is wel één van de belangrijkste redenen voor aanschaf van deze telefoon, twijfel dan toch of je hier op termijn last van kan gaan krijgen. Even kijken wat ik ermee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Hier zijn ervaringen van andere eigenaars, misschien is het niets ernstig?
[Google Pixel 5] Ervaringen en Discussie