Verwijderd
Kweenie, maar je kunt uiteraard ook zelf je kast gaan 'denoisen'... bevestig aan de binnenkant van je kast een klein laagje schuimrubber of kurk en hij is meteen een stuk rustiger...
wat me trouwens opvalt bij mijn kast is dat de fan van de CPU koeler de grootste herrieschopper is... maar om die er nou af te slopen
wat me trouwens opvalt bij mijn kast is dat de fan van de CPU koeler de grootste herrieschopper is... maar om die er nou af te slopen
Verwijderd
Neuh . Hier is het de Voeding. En dan de fan op de chipset en videokaart. Die Silverado hoor je bijna niet.
'k heb op mun processor alleen enorme koelribben zitten, verder geen koelers..
En dan in de zijkant van de kast een 120mm Papst en voorin ook 1.. beide op 230V, dimmertje d'r tussen.. hoor ze bijna niet..
Verwijderd
Low noise slaat volgens mij alleen op de voeding: met een temperatuur-geregelde ventilator.
In de Duitse C'T (#17-2001, te koop bij de Bruna of de Ako) staat nu een test van zes 'gedempte' kasten.
En ja: het scheelt 10 tot 50 procent -afhankelijk van de andere hardware. Sieger: Blacknoise und Silentmax.
Maar als ik die (dure) kasten zie denk ik dat je het zelf ook kunt maken. Bijna alles te koop in elektronicawinkels (Telefoongids of Gouden Gids: elektronica-onderdelen).
-Plak zware dempingsplaat/bitumenplaat/rubber mat op de kastwanden.
-Plak dan op het bitumenplaat tandenschuim.
-Monteer een deurtje voor je CDRomspelers, en beplak dat met schuimrubber.
-Monteer rubber voeten onder de kast.
-Monteer een temperatuur-regelaar voor de ventilator van de voeding (of koop zo'n stille voeding) en voor de andere ventilators. Let wel: als de PC warm is draaien de ventilators evengoed maximaal, met maximale herrie.
-Installeer Asus' CDspeed.
-Gebruik zoveel mogelijk hardware zonder ventilator.
-Zet ventilatoren en harde schijven en cdromspelers vast met rubber tules tussen de schroef en de kastwand. Helaas is hier soms geen ruimte voor!
De peperdure Silverado is echt een goede én stille koeler. Stressed 25 graden boven de kamertemperatuur waar andere stille koelers op 35-49 graden zitten.
Maar voor een stille werking moet je hem wel op 7 volt zetten, anders hoor je hem toch. Maar dan blijft hij goed koelen. Dus als je geld teveel hebt...
In de Duitse C'T (#17-2001, te koop bij de Bruna of de Ako) staat nu een test van zes 'gedempte' kasten.
En ja: het scheelt 10 tot 50 procent -afhankelijk van de andere hardware. Sieger: Blacknoise und Silentmax.
Maar als ik die (dure) kasten zie denk ik dat je het zelf ook kunt maken. Bijna alles te koop in elektronicawinkels (Telefoongids of Gouden Gids: elektronica-onderdelen).
-Plak zware dempingsplaat/bitumenplaat/rubber mat op de kastwanden.
-Plak dan op het bitumenplaat tandenschuim.
-Monteer een deurtje voor je CDRomspelers, en beplak dat met schuimrubber.
-Monteer rubber voeten onder de kast.
-Monteer een temperatuur-regelaar voor de ventilator van de voeding (of koop zo'n stille voeding) en voor de andere ventilators. Let wel: als de PC warm is draaien de ventilators evengoed maximaal, met maximale herrie.
-Installeer Asus' CDspeed.
-Gebruik zoveel mogelijk hardware zonder ventilator.
-Zet ventilatoren en harde schijven en cdromspelers vast met rubber tules tussen de schroef en de kastwand. Helaas is hier soms geen ruimte voor!
De peperdure Silverado is echt een goede én stille koeler. Stressed 25 graden boven de kamertemperatuur waar andere stille koelers op 35-49 graden zitten.
Maar voor een stille werking moet je hem wel op 7 volt zetten, anders hoor je hem toch. Maar dan blijft hij goed koelen. Dus als je geld teveel hebt...
Pagina: 1