Verloren MacBook, locatie bekend?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.994 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
Hi,

Ik ben mijn tas vandaag vergeten in de tram. Hier zat mijn MacBook in. Ik heb de tram weten te vinden maar hij lag er niet meer in. Ook de conducteurs hebben gezocht in de tramstellen, maar helaas was hij er niet meer. Gestolen dus.

Nu kan ik via FindMy op mijn iPhone zien dat de MacBook slechts een paar honderd meter van de eindhalte van de tram is. Iemand die daar woonde heeft hem dus meegenomen (het lag niet in een kantoortje voor de trambestuurders). Het apparaat is 2 uur geleden gestolen, ik kan de locatie van 10 minuten geleden zien. De MacBook Pro had een volle batterij toen ik hem dichtdeed, dus hij zou nog even signaal moeten blijven geven.

De locatie geeft een adres aan. Het adres is echter niet exact hetzelfde als de locatie die hij 30 minuten geleden aan gaf, maar wel vlakbij. Hoe accuraat is deze vaststelling van het adres? Het scheelt ongeveer 100 meter tussen de twee adressen, is het zo’n grote foutmarge? Ik kan mij niet voorstellen dat de politie er iets mee kan op deze manier.

Ik ben bij de locatie geweest en heb ook geluid laten spelen, maar zonder iets te horen. Ik heb de MacBook wel weten te locken en heb een bericht achtergelaten erop voor de vinder.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je in dat bericht ook je telefoonnummer achtergelaten? Anders weet de vinder natuurlijk niet hoe die jou moet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
sypie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 23:41:
Heb je in dat bericht ook je telefoonnummer achtergelaten? Anders weet de vinder natuurlijk niet hoe die jou moet bereiken.
Ja, zowel mijn telefoonnummer als mijn emailadres. Ik heb ook aangegeven dat er no questions asked zijn en er een cash reward is. Hoop echt dat ik hem terug weet te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41
Hopelijk morgen een positief bericht.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:19
Onbeheerd achtergelaten dus misschien wel door iemand gevonden…

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• FelixForte
Heb een facebook bericht, het is gevonden!! Ik ga het morgen ophalen. Dank de lord voor FindMy, hierdoor heb ik mijn contactgegevens kunnen achterlaten.

Tim Cook ik hou van je.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Jij vergeet je tas en die is dan vervolgens gestolen? Vreemde gedachtegang, nogal voorbarig ten opzichte van de vinder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FelixForte
PP_Sound schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 00:51:
Jij vergeet je tas en die is dan vervolgens gestolen? Vreemde gedachtegang, nogal voorbarig ten opzichte van de vinder.
Inderdaad achteraf te achterdochtig, maar je snapt vast dat als je je tas kwijt bent, je op dezelfde plek terugkomt, lang in gesprek bent met conducteurs maar er niks gevonden is, en je ziet dat je laptop is meegenomen vanuit de tram, je uit gaat van het slechtste. Gelukkig restored dit mijn faith in humanity!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23

FreakNL

Well do ya punk?

Hoe had de laptop internet btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:13

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

FreakNL schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 06:07:
Hoe had de laptop internet btw?
FindMy gaat via GPS geloof ik.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Family Guy GPS is een eenrichtingsprotocol, van een sateliet naar een ontvanger. Daar is geen tweewegverkeer mogelijk.

Find my Mac werkt zo: https://www.wired.com/sto...y-cryptography-bluetooth/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:23
FelixForte schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 00:15:
Heb een facebook bericht, het is gevonden!! Ik ga het morgen ophalen. Dank de lord voor FindMy, hierdoor heb ik mijn contactgegevens kunnen achterlaten.

Tim Cook ik hou van je.
Heb je de vinder uiteindelijk een cash reward gegeven? Gewoon benieuwd. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Titelfix van “Gestolen MacBook, locatie bekend?” naar “Verloren MacBook, locatie bekend?” en een move naar het juiste subforum (iOS > MS) :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• FelixForte
Cheezborger schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:05:
[...]

Heb je de vinder uiteindelijk een cash reward gegeven? Gewoon benieuwd. ;)
Yes heb ik gedaan! Er zat voor bijna 4000 euro aan tech in de tas… zijn er zat die niet het juiste hadden gedaan. Dus dat geld heb ik met liefde gegeven. Vinder was een meisje van 15 dus voor haar ook nog wel echt een leuk bedrag.

[ Voor 32% gewijzigd door FelixForte op 25-03-2022 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FelixForte
Daedalus schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:11:
[mbr]Titelfix van “Gestolen MacBook, locatie bekend?” naar “Verloren MacBook, locatie bekend?” en een move naar het juiste subforum (iOS > MS) :)[/]
Dank, klopt inderdaad! Heb hem zojuist op kunnen halen! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
en er zijn nog eerlijke mensen. lekker positief op zo'n vrijdag. doet de mens goed. prettig weekend allemaal

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Student of Tech
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-02-2023
Faith in humanity restored :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

FelixForte schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:52:
[...]

Yes heb ik gedaan! Er zat voor bijna 4000 euro aan tech in de tas… zijn er zat die niet het juiste hadden gedaan. Dus dat geld heb ik met liefde gegeven. Vinder was een meisje van 15 dus voor haar ook nog wel echt een leuk bedrag.
Heeft de leeftijd impact op wat een leuk bedrag is dan? Ben nu wel nieuwsgierig hoeveel de reward was ;)

Top in ieder geval dat je hem terug hebt. Aan de andere kant kan je tegenwoordig gelukkig echt niks meer met een "gevonden" Macbook. Beveiliging is top, clean install e.d. kan niet zomaar meer.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordinoort
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-04-2022
Fijn dat je hem terug hebt man. Ik had haar ook een reward gegeven. 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

jordinoort schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 02:07:
Fijn dat je hem terug hebt man. Ik had haar ook een reward gegeven. 20 euro.
8)7

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien het probleem is opgelost, en voordat er nog meer onzinreacties worden geplaatst gaat dit topic op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.