Li-po accu met drie draden - vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 15:27
Mijn vader heeft een losse 'Snooper' GPS navigatie voor zijn camper, is hij heel blij mee. Ding is al wat ouder maar werkt nog prima, behalve de accu. is na korte tijd leeg.

Ding opengemaakt en bekeken wat voor accu er in zit. Het is een Li-Po 850 mAh 3,7v accu, niet echt bijzonder. Maar wel dat deze 3 draden heeft en geen twee. Ik ben gewend dat een 1-cel accu gewoon twee draden heeft.

Ook kan ik, zoekende op het nummer, alleen resultaten vinden op Aliexpress. Het lijkt dus een bijzonder ding te zijn. kan geen NL online winkel vinden die deze heeft, met drie draden dus en zelfde afmetingen.

zoeken op 'snooper Ventura' levert ook weinig op qua onderdelen.

Vraag: kan ik een accu (met gelijke afmetingen in cm) aansluiten die twee draden heeft? ik vermoed dat de derde draad de laad-draad is en de andere twee de stroom-levering draden zijn. met gedeelde min pool.

En zo nee, hebben jullie nog linkjes naar plekken waar ik deze kan kopen, afmetingen komen heel nauw gezien de behuizing. 40mm x 36mm x 6mm

zie foto van mijzelf hierbij van de accu en linkje naar Aliexpress voor het exacte model

link Aliexpress

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyUJit-G_PLtW8Bi7ft5kh5olec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72ZEmUDLS5Viaj1hLOU5U4qw.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die derde draad zal wel de thermistor zijn, zie ook
https://www.large.net/news/8wu43kx.html

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

553640 is de afmetingen van de cel. ;) (5.5mm dik, 36 mm breed, 40 mm lang)

Je zou kunnen overwegen om het bordje over te zetten op een nieuwe cel. met dezelfde afmetingen
Of de paar euro voor die van aliexpress gewoon betalen. Ze accepteren gewoon iDeal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:06

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

AlexanderB schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 01:26:

Je zou kunnen overwegen om het bordje over te zetten op een nieuwe cel. met dezelfde afmetingen
De aansluitingen van een LiPo cel zijn van aluminium, even overzetten, als je geen speciaal aluminium soldeer en flux hebt gaat lastig worden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden