Hallo daar!
Ik zit met een leuk probleem (o nee, uitdaging
). Ik heb 185 digitale pasfotos, die moeten allemaal een kwartslag gedraaid worden, geconverteerd naar grayscale en dan in formaat 2 x 2,5 cm bij 300dpi gezet worden. Nu kan ik dat wel met de hand gaan doen, maar dat is niet leuk... Volgens mij hoort dat ook wel in een batchbewerking te kunnen. Ik heb zitten klooien met photoshop 6, maar kom er niet uit. Iemand die enig idee heeft hoe te werk te gaan??
Daarna komt trouwens nog iets leuks. Er horen 204 namen, adressen en tel.nrs bij die fotos (ja, sommige mensen zijn door de verkeerde deur naar buiten gegaan). Die worden aangeleverd in een excellbestandje, en moeten in QuarkXpress ingevoegd worden. Dat kan vast ook wel redelijk automatisch, maar hoe? Kan je excell zo instellen dat je niet meer met tabs hoeft te kutten in Quark?
Ik zit met een leuk probleem (o nee, uitdaging
Daarna komt trouwens nog iets leuks. Er horen 204 namen, adressen en tel.nrs bij die fotos (ja, sommige mensen zijn door de verkeerde deur naar buiten gegaan). Die worden aangeleverd in een excellbestandje, en moeten in QuarkXpress ingevoegd worden. Dat kan vast ook wel redelijk automatisch, maar hoe? Kan je excell zo instellen dat je niet meer met tabs hoeft te kutten in Quark?