Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp7935
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:07
Ik heb een Iphone XR die de laatste weken steeds uitschakelt vanwege een stroompiek die hij zegt niet aan te kunnen. Dit gebeurt terwijl de telefoon naast mij ligt en niet gebruikt wordt.

Ik ben al met de telefoon bij Amac geweest en die geven aan dat de batterij goed is en ze geen probleem kunnen vinden. Nu kunnen ze hem wel naar Apple zelf sturen opdat die hem kunnen onderzoeken en eventueel repareren.

Nu vroeg ik mij af of iemand dit al eens heeft meegemaakt en daardoor weet wat dit veroorzaakt?
De telefoon is 3 jaar oud wat niet zo heel oud is maar ik wil toch eerst checken of het de moeite is om hem inderdaad te laten maken of dat ik beter een SE2022 kan kopen.
...

Beste antwoord (via hp7935 op 05-04-2022 07:05)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@hp7935 Ik heb een aantal jaar geleden met m'n iPhone 7 zoiets gelijkwaardigs aan de hand gehad en toen was de oplossing het her kalibreren van de accu.

https://www.iphoned.nl/tips/batterij-kalibreren-iphone/

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-10 21:08
Stroompiek komt over het algemeen door een slechte batterij. Je zou eens bij Instellingen -> Batterij -> Batterijconditie kunnen kijken hoe het er met die van jou voorstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp7935
98% en volgens Amac niet het probleem helaas. Hij geeft dit altijd tussen de 49-41% dan lijkt de telefoon te denken dat hij leeg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Ff kort door de bocht, ik zou gewoon voor een nieuwe accu gaan. Uitzondering bevestigd de regel. Of een full software reset, maar daar zou ik persoonlijk te lui voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Een iPhone XR met nog 98% batterijconditie? Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, of heb je hem net nieuw (refurbished) gekocht?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp7935
Nee 3 jaar geleden nieuw. Maar dit gaf de batterij aan toen Amac ging kijken. Kan het zijn dat hier een fout inzit en hij wel veel slechter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 15:16

Aiii

何これ

hp7935 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:20:
Nee 3 jaar geleden nieuw. Maar dit gaf de batterij aan toen Amac ging kijken. Kan het zijn dat hier een fout inzit en hij wel veel slechter is?
Nee hoor, mijn XS Max was na 3 jaar op 95%, dat kan gewoon.

Maar dat neemt niet weg dat er een issue kan zijn met de batterij, oude batterijen kunnen meer mankeren dan alleen reguliere slijtage door charge-cycles.

[ Voor 3% gewijzigd door Aiii op 31-03-2022 12:34 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@hp7935 Ik heb een aantal jaar geleden met m'n iPhone 7 zoiets gelijkwaardigs aan de hand gehad en toen was de oplossing het her kalibreren van de accu.

https://www.iphoned.nl/tips/batterij-kalibreren-iphone/

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp7935
@Will_M dank je wel hij doet op dit moment weer normaal
Pagina: 1