2 computers met een tweede monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFreak
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-10-2023
Hoi! Ik heb een luxeprobleem, maar wel jullie hulp nodig omdat ik er zelf eventjes niet meer uitkom. Ik heb op dit moment de volgende setup:
  • Custom-built PC met HDMI en Displayport-uitgang
  • Macbook pro 2018
  • HP Elitebook G7 (Exacte model niet bekend, aangezien het een bedrijfslaptop is)
En de monitor:Ik gebruik op dit moment twee ingangen op de monitor:
  1. De vaste PC verloopt via HDMI (Kan eventueel ook via Displayport)
  2. De laptop's kan ik fijn uitwisselen d.m.v. een korte USB-c kabel (Merk Delock met Thunderbolt 3)
Ik overweeg de aanschaf van een tweede monitor. Het huidige systeem wat ik nu heb, werkt ideaal met USB-c: Ik heb mijn muis en toetsenbord in de monitor geplugd en kan ook nog eens de laptop opladen. Zo kan ik met beide laptops dezelfde muis, toetsenbord en oplader (ingebouwd in de monitor) gebruiken.

Nu mijn probleem/vraag. Ik wil graag dit systeem (via USB-c) blijven gebruiken, waarbij ik zeer graag twee schermen via USB-c zou willen kunnen gebruiken i.c.m. met opladen en gegevensoverdracht. Ik ben uitgekomen op twee verschillende oplossingen:
  1. Daisychaining van nieuwe monitor via DP naar mijn monitor, al kan dit volgens mij enkel met displayport? In dat geval zou deze dus afvallen.
  2. Hub zoals op bijvoorbeeld Deze site (Sorry voor de externe link, alleen ik kon geen alternatief vinden (Anders was ik ook niet naar dit forum gekomen ;) )
Nu mijn vraag: Heeft iemand een advies voor een degelijke hub/dock welke aan mijn wensen voldoet, of een compleet andere (wellicht betere?) oplossing?

Hoor graag, groetjes Tim!