Receptplichtige medicijnen binnen de EU kopen, boete?

Pagina: 1
Acties:
  • 827 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tor2409
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 24-03-2022
Mijn vraag

Krijg je een boete als je recept plichtige medicijnen binnen de EU koopt zonder recept? En zo ja, hoe hoog is de boete? Of krijg je eerst een waarschuwing? Hebben mensen ervaring?

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:55
tor2409 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:38:
Mijn vraag

Krijg je een boete als je recept plichtige medicijnen binnen de EU koopt zonder recept? En zo ja, hoe hoog is de boete? Of krijg je eerst een waarschuwing? Hebben mensen ervaring?

Dank!
Als ik in Duitsland iets koop wat daar legaal is dan kan ik het daar gewoon gebruiken. Als het een legaal iets is wat ook in Nederland wordt verkocht dan zal een agent echt niet gaan onderzoeken waar dat halve pakje pijnstillers precies is verkocht.

Of bedoel je dat je iets via een niet-Nederlanse winkel wilt bestellen en via de post thuis bezorgd wil krijgen? Want ik gok dat de website waar je het wil bestellen niet zomaar naar Nederlandse adressen verstuurt..

Leesvoer: https://nos.nl/artikel/22...llen-van-zware-medicijnen

[ Voor 5% gewijzigd door President op 24-03-2022 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Over het algemeen is Tweakers niet heel blij met discussies over het moedwillig omzeilen van de regels, maar puur ter informatie:

Het invoeren van medicijnen vereist een vergunning, zoals besproken in de Geneesmiddelenwet. Boete of celstraf is mogelijk, maar de kans is klein dat dat gebeurt als je eenmalig een potje pillen koopt in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
In Duitsland is bv veel sterke Medicatie zonder recept verkrijgbaar en kan contant afgerekend worden.
Officieel zou u in het bezit moeten zijn van een zgn "Schengenverklaring" of een "Medische verklaring die gelegaliseerd is" door de landen waar u door heen reist.

Als u dit heeft kunt u legaal medicatie kopen in Europese landen.
Let wel op de kwaliteit in verhouding met de prijs.
Kwaliteit als in vervuiling van de Medicatie of een onduidelijke bijsluiter in een taal die u niet machtig bent.

Ps in de meeste "Poolse" winkels in Nederland verkopen ook zware medicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Het bespreken van het omzeilen van regels en wetten of het moedwillig overtreden (omdat je bijv. de straf wel wil dragen) is op Tweakers niet toegestaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Ardana op 24-03-2022 18:52 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Dit topic is gesloten.