Bluetooth receiver i.c.m. oude versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainArwin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-05 10:12
Beste forumleden,

Ik kan er een lang verhaal van maken, maar mijn vraag komt op het volgende neer. Ik heb een 20 jaar oude versterker met de in- en uitgangen als te zien op de foto hieronder. Graag zou ik deze versterker willen voorzien van bluetooth functionaliteit. Na wat oppervlakkig onderzoek, kom ik tot de conclusie dat een losse bluetooth module voor nu de oplossing is. De populairste is volgens mij de bluetooth adapter van Logitech. Ik vraag mij alleen af op welke wijze ik een dergelijke module het beste kan verbinden met de oude versterker. Ik vraag me dus concreet af welke kabel ik nodig heb. De meeste bluetooth adapters hebben een tulp en aux uitgang.

Vanuit een ander topic begreep ik dat een optisch of coaxiaal kabeltje het beste is. Zou ik dan bijv. een tulp naar coaxiaal kabel moeten hebben? Kan dat zomaar of moet er dan weer ene extra kastje tussen oid? Ik meen dat het een en ander gemakkelijker was geweest wanneer ik tulp-in had.

Mochten er overigens andere budgetvriendelijke alternatieven zijn om mijn stereosetje van bluetooth (of in ieder geval mogelijkheid tot spelen Spotify) te voorzien, dan hoor ik dat graag.

Alvast dank voor het meedenken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnMJx3zwMxqf_SEETA_Lh35eEp0=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/NVCkMMmHqanhlSgEtI72SE5g.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door CaptainArwin op 24-03-2022 16:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 22:19
Je versterker heeft zowel digitale (coax en optical) als analoge inputs. Vaak zit er op een Bluetooth receiver ook zowel digitale als analoge uitgangen, dus waarschijnlijk kun je kiezen. Je zou voor een optisch kabeltje kunnen kiezen als je receiver ook een optische uitgang heeft, en anders is een analoog kabeltje met aan beide kanten een (male) 3,5 inch jack de makkelijkste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:56

FeaR

In GoT we trust

CaptainArwin schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:52:
Zou ik dan bijv. een tulp naar coaxiaal kabel moeten hebben? Kan dat zomaar of moet er dan weer ene extra kastje tussen oid?
Van analoog naar digitaal of andersom kan niet via een kabel, daar moet een actieve adapter tussen.

Maar genoemde stap gaat niets toevoegen. Als je een bron hebt met analoge uitgang en je gaat daarachter een converter plaatsen naar digitaal voegt dat niets toe, je uitgangssignaal is immers al analoog. Wil je digitaal aansluiten neem dan een bron met digitale uitgang. Vraag is wel of het heel brengt als we praten over Bluetooth. Voor de kwaliteit en randvoorwaarden als hoe veel kanalen er verzonden kunnen worden zal de Bluetooth verbinding de beperkende factor zijn.
Ik meen dat het een en ander gemakkelijker was geweest wanneer ik tulp-in had.
Tulp of RCA is alleen de vorm van de stekker. Je hebt, op de foto te zien, een 3,5 mm jack. Dat is zo te verlopen met een simpele kabel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainArwin
Dank voor de reacties, heb er zeker wat aan! Als ik het goed begrijp is de makkelijkste route dus het aansluiten van een 3,5mm jack vanuit de receiver naar de versterker. Misschien een stomme vraag, maar waar steek ik hem dan in bij de versterker: de front of de rear output?

Ik heb hier een kabel liggen die (volgens mij) bij de versterker hoort met aan beide kanten tweemaal 3,5mm (groen en zwart). Ik meen echter dat de meeste receivers slechts één 3,5mm out hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eb0DJJY0w7lc9F22F3HJaat2IGc=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/wB1uJOcmX1uQT6O3dXqhUF2i.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 22:19
CaptainArwin schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:43:
Dank voor de reacties, heb er zeker wat aan! Als ik het goed begrijp is de makkelijkste route dus het aansluiten van een 3,5mm jack vanuit de receiver naar de versterker. Misschien een stomme vraag, maar waar steek ik hem dan in bij de versterker: de front of de rear output?

Ik heb hier een kabel liggen die (volgens mij) bij de versterker hoort met aan beide kanten tweemaal 3,5mm (groen en zwart). Ik meen echter dat de meeste receivers slechts één 3,5mm out hebben.

[Afbeelding]
De kabeltjes zijn stereo, dus voor twee luidsprekers heb je genoeg aan één kabeltje. Ik zou de font aansluiting gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Bij die Logitech-adapter wordt volgens mij al een RCA naar jack geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:56

FeaR

In GoT we trust

CaptainArwin schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:43:
Let wel/voor de duidelijkheid: wij gaan er van uit dat de geplaatste foto van je eigen versterker is en de ingangen die op de foto niet in gebruik zijn dan ook nog vrij zijn. In andere woorden, de versterker is nog niet aangesloten aan een andere bron?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainArwin
dsibma schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:54:
[...]

De kabeltjes zijn stereo, dus voor twee luidsprekers heb je genoeg aan één kabeltje. Ik zou de font aansluiting gebruiken.
Dank! Hier moet ik mee uit de voeten kunnen.
Djordjo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:06:
Bij die Logitech-adapter wordt volgens mij al een RCA naar jack geleverd.
Dat zou inderdaad kunnen, ik ga nog even kijken welke receiver het beste is.
FeaR schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:12:
[...]

Let wel/voor de duidelijkheid: wij gaan er van uit dat de geplaatste foto van je eigen versterker is en de ingangen die op de foto niet in gebruik zijn dan ook nog vrij zijn. In andere woorden, de versterker is nog niet aangesloten aan een andere bron?
Yes, de foto's zijn inderdaad door mijzelf gemaakt. De versterker is inderdaad nergens op aangesloten. Ga de set puur gebruiken voor muziek de komende tijd (i.c.m. Google Assistant)
Pagina: 1