Ik wil een vraag voorleggen omdat ik vastloop met mijn macro. Het betreft een keuringsrapport voor noodverlichting dat ik moet maken.
Uitgangspositie:
- Ik heb een Excel file met een aantal werkbladen: Voorblad | Tekstblad | Kelder | Begane grond | Verd 1+2 | Afkeurpunten
- Voorblad, Tekstblad en Afkeurpunten staan vast, de tussenliggende werkbladen zijn variabel in aantal en inhoud. Op deze tussenliggende werkbladen wil ik een geavanceerd filter toepassen op kolom C ("Fout"), kopiëren en de uitkomst plakken op het laatste werkblad “Afkeurpunten”.
Stand van zaken:
- Het lukt mij om de gegevens van één werkblad d.m.v. een geavanceerd filter te kopiëren en te plakken op het werkblad Afkeurpunten.
- Het lukt mij NIET om hier een loop van te maken zodat alle gegevens onder elkaar op het werkblad Afkeurpunten komen.
Dit is mijn code:
Sub UseAdvancedFilterCopyAll()
Dim rgData As Range, rgCriteria As Range, rgOutput As Range
Set rgData = ThisWorkbook.ActiveSheet.Range("A5").CurrentRegion
Set rgCriteria = ThisWorkbook.ActiveSheet.Range("K1").CurrentRegion
Set rgOutput = ThisWorkbook.Worksheets("Afkeurpunten").Range("A3:G3")
rgData.AdvancedFilter xlFilterCopy, rgCriteria, rgOutput
End Sub
De rest van mijn geëxperimenteer heb ik maar achterwege gelaten.
Kan iemand mij helpen?
Kan ik mijn document ergens uploaden?
Uitgangspositie:
- Ik heb een Excel file met een aantal werkbladen: Voorblad | Tekstblad | Kelder | Begane grond | Verd 1+2 | Afkeurpunten
- Voorblad, Tekstblad en Afkeurpunten staan vast, de tussenliggende werkbladen zijn variabel in aantal en inhoud. Op deze tussenliggende werkbladen wil ik een geavanceerd filter toepassen op kolom C ("Fout"), kopiëren en de uitkomst plakken op het laatste werkblad “Afkeurpunten”.
Stand van zaken:
- Het lukt mij om de gegevens van één werkblad d.m.v. een geavanceerd filter te kopiëren en te plakken op het werkblad Afkeurpunten.
- Het lukt mij NIET om hier een loop van te maken zodat alle gegevens onder elkaar op het werkblad Afkeurpunten komen.
Dit is mijn code:
Sub UseAdvancedFilterCopyAll()
Dim rgData As Range, rgCriteria As Range, rgOutput As Range
Set rgData = ThisWorkbook.ActiveSheet.Range("A5").CurrentRegion
Set rgCriteria = ThisWorkbook.ActiveSheet.Range("K1").CurrentRegion
Set rgOutput = ThisWorkbook.Worksheets("Afkeurpunten").Range("A3:G3")
rgData.AdvancedFilter xlFilterCopy, rgCriteria, rgOutput
End Sub
De rest van mijn geëxperimenteer heb ik maar achterwege gelaten.
Kan iemand mij helpen?
Kan ik mijn document ergens uploaden?
[ Voor 2% gewijzigd door M. Kunis op 24-03-2022 14:54 . Reden: Zin toegevoegd ]