Dorpel voegen met joint fix?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 10:48
Mijn vraag
Ik wil dorpelvoegen repareren, veel afgebrokkelde voegen. Kan dit met Zwaluw Joint Fix? (google zoeklink)

Dorpels zijn zoals hier (maar dan zwart): link klusidee forum

[ Voor 45% gewijzigd door Me_Giant op 24-03-2022 14:24 ]

Beste antwoord (via Me_Giant op 27-03-2022 23:40)

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-05 19:23
Me_Giant schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:22:
Mijn vraag
Ik wil dorpelvoegen repareren, veel afgebrokkelde voegen. Kan dit met Zwaluw Joint Fix? (google zoeklink)

Dat kan inderdaad met jointfix, een klein zakje kant en klaar voegsel https://www.praxis.nl/bou...3yBA8rEAQYFSABEgK6RPD_BwE is iets duurder.
Ik zou sowieso alle oude voegen tussen de vensterbank tegels er uit slijpen/ krabbelen en dan pas opnieuw kitten/ voegen. Zomaar over een oude kitvoeg is geen aanrader.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:29

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Goeie vraag, ik sta voor dezelfde klus.
ik heb 2 gebroken dorpelstenen en die wil ik ook vervangen.

Hoe zitten die dingen vast? Met cement ?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb het vorig jaar gedaan met cement en zilverzand (verhoudingen weet ik niet meer maar zijn online te vinden). En water natuurlijk.

Werkt prima. Beetje hetzelfde principe als badkamertegels voegen. Voegmiddel laten aantrekken tot het niet meer aan je vingers blijft plakken en dan met een spons de voegen nalopen.

@Sjoerdfoto Zit vast met wat metselmortel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acryl ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Mijn vraag

Dat kan inderdaad met jointfix, een klein zakje kant en klaar voegsel https://www.praxis.nl/bou...3yBA8rEAQYFSABEgK6RPD_BwE is iets duurder.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Mijn vraag

Ik zou sowieso alle oude voegen tussen de vensterbank tegels er uit slijpen/ krabbelen en dan pas opnieuw kitten/ voegen. Zomaar over een oude kitvoeg is geen aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb vorig jaar de voegen vervangen. Die zagen er ook niet meer uit. Eerst het meeste weghalen met de slijptol, pas op voor je kozijn.... Restjes met de multitool.

Daarna voegen met kant en klaar voegmiddel net als de badkamervoegen. Niet te veel voegmiddel tegelijk klaarmaken. Buiten droogt het best snel,

Misschien kan het wel met joint-fix, maar met voegmiddel heb je sowieso meer keuze in kleuren voegmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 10:48
Dank jullie wel, ik zal het resultaat even samenvatten. Er zijn meerdere mogelijkheden:

1. Cement met zilverzand
2. Jointfix
3. Kant en klaar voegmortel

Zorgen dat de resten verwijderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
D.deJong schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:34:
[...]

Wel opletten: Bij die kant en klare voegmortel is de minimale voegbreedte 8mm, ik denk dat de voegen bij keramische dorpelstenen vaak genoeg kleiner zijn.
Pagina: 1