DXF bestand converteren naar Quake

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Huisgenoot van me is bezig met de verbouwing van de Bastille (op de Universiteit Twente dus). Nu is een andere huisgenoot van plan er een Quake level van te maken, maar als je de Bastille kent weet je dat dat nogal een ingewikkeld gebouw is. Weet iemand een manier om de tekening vanuit AutoCAD 2000 te converteren naar iets waar Quake wat mee kan? Liefst natuurlijk op legale manier, niet via warez enzo ;) O-)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:51

WoutF

Hoofdredacteur
Op donderdag 23 augustus 2001 23:57 schreef Grrrrrene het volgende:
Huisgenoot van me is bezig met de verbouwing van de Bastille (op de Universiteit Twente dus). Nu is een andere huisgenoot van plan er een Quake level van te maken, maar als je de Bastille kent weet je dat dat nogal een ingewikkeld gebouw is. Weet iemand een manier om de tekening vanuit AutoCAD 2000 te converteren naar iets waar Quake wat mee kan? Liefst natuurlijk op legale manier, niet via warez enzo ;) O-)
Hmm, dus jij wilt een progje dat iets van AutoCad formaat omzet naar een Q3 .bsp file? Alhoewel ik me er niet heel erg in verdiept heb kan ik met enige zekerheid zeggen dat dit niet bestaat aangezien Quake een totaal andere structuur heeft

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:27 schreef woutf het volgende:

[..]

Hmm, dus jij wilt een progje dat iets van AutoCad formaat omzet naar een Q3 .bsp file? Alhoewel ik me er niet heel erg in verdiept heb kan ik met enige zekerheid zeggen dat dit niet bestaat aangezien Quake een totaal andere structuur heeft
OK, dat klopt. Maar converteren naar een .map file? Is er nooit een "wazige Japanner" geweest die dat heeft geprogrammeerd? Google helpt niet mee, daar hebben we al mee gezocht en het idee van quaken in je eigen mensa is wel stoer natuurlijk ;) :7

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:51

WoutF

Hoofdredacteur
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:42 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

OK, dat klopt. Maar converteren naar een .map file? Is er nooit een "wazige Japanner" geweest die dat heeft geprogrammeerd? Google helpt niet mee, daar hebben we al mee gezocht en het idee van quaken in je eigen mensa is wel stoer natuurlijk ;) :7
Ik denk dat je toch lekker in Q3 Radiant of een ander dergelijk proggie van scratch mag gaan beginnen

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
't Spel Serious Sam heeft een map editor waarmee je wel bepaalde 3d files kan importeren. Volgens mij ondersteunt ie ook DXF, en zo niet, dan kan je die DXF altijd nog met een ander proggie converteren naar een formaat dat wel ondersteunt wordt door die map editor.

Maar goed, dat is Serious Sam, en ik weet niet of jij daar nou wel zo geinteresseerd in ben. Tis best wel een goede FPS, maar niet zo mainstream als Quake.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
Maar nu 't ter sprake is gekomen... Zowel .dxf als .map zijn gewoon ASCII bestandformaten, met .dxf heb ik zelfs wel eens gewerkt, en .map is best makkelijk te begrijpen... Ik zal es kijken of ik zelf iets kan maken...

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:00

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Heeft iemand al wat gevonden/gemaakt?

Ik wil dat ook, maar dan met boten die ik op m'n werk teken. Ben nl. 3d constructeur en het lijkt me toch wel heel errug gaaf om keihard rond te rennen en rond je heen te knallen in de dingen waar je hele dagen aan het werk bent.

Ik weet dat ik alles wat ik maak kan importeren in 3dsmax, maar is er dan een conversie naar Quake, UT of een andere FPS ? Ik heb nl. niet zoveel zin om alles nog een keer te tekenen (the lazy bastard that I am).

XBL: theArthurrrr

Pagina: 1