65 inch LCD/LED tv max €700,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpetterPoep
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
65 inch LCD/LED tv voor mijn schoonouders

Wat is je budget?
Maximaal €700,- Liever iets goedkoper als dit mogelijk is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix, Darts, Formule 1 en dagelijkse televisie. Ook moeten er al apps op staan zoals Netflix, Videoland etc. Volgens mij is dit tegenwoordig bijna overal wel op. Of het systeem draait op Android of Web OS maakt verder niet uit.

Wat heb je zelf al gevonden?
https://tweakers.net/pricewatch/1546898/samsung-qe65q60t-zwart.html

pricewatch: LG 65UP77006LB Zwart

pricewatch: Samsung UE65TU8070 Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn dit de beste opties die er voor dit geld te krijgen zijn?
Zie ik iets over het hoofd?
Er staat soms direct zonlicht op, dus er zal altijd wel wat reflectie zijn. Zijn deze panelen hiervoor bestemd?

Dankjullie wel voor het meedenken in deze situatie!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:04

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Waarom wil je bij dit budget 65"? Er is zoals je gevonden hebt aanbod, maar die hebben technsich gezien de meest eenvoudige techniek. Kortom, als je bereid bent beeldkwaliteit op te offeren voor een grotere TV dan is dit logisch. Maar is dat ook je bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpetterPoep
dmantione schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:59:
Waarom wil je bij dit budget 65"? Er is zoals je gevonden hebt aanbod, maar die hebben technsich gezien de meest eenvoudige techniek. Kortom, als je bereid bent beeldkwaliteit op te offeren voor een grotere TV dan is dit logisch. Maar is dat ook je bedoeling?
Bedankt voor je reactie! Wellicht zal 55 inch beter uitkomen kwalitatief gezien. Heb je suggesties voor 55 inch in deze prijsklasse?Zelf heb ik zojuist het volgende gevonden:

pricewatch: Sony KD-55XG8505 Zwart

pricewatch: Samsung QLED Q70A 55" Zwart

Phillips heb ik zelf geen goede ervaringen mee, maar wordt wel veel in de pricewatch weergegeven zoals:
pricewatch: Philips 55PUS9435/12 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het verschil tussen 'goedkoop' en 'duur' is bewegingsscherpte (sport) en HDR (films/netflix) prestatie/meerwaarde. Voor het eerste is een 120Hz paneel gewenst en het tweede FALD. Voor dagelijkse tv voldoen de instappers in je startpost prima. Je kiest dan enkel tussen een VA (contrast) of IPS (kijkhoek) tv. Voor 'meer' moet je bijleggen of een slag kleiner gaan. De beste tv is in dat laatste geval de Samsung Q80A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je zit in de buurt van de A1, 48" net binnen je budget, 55" net boven en maakt wat beeldkwaliteit betreft gehakt van al het andere in deze prijsklasse.

Lange tijd was de Hisense U8QF voor beperkt budget een absolute aanrader, doch de prijs stijgt de laatste weken snel, wat hem een aanzienlijk minder goede optie maakt.

Voor een goede LCD binnen budget kan ik me dan ook vinden in de suggestie voor de Q80A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53

Emiel1984

Made in NL

Als groot fan van Oled zou ik je adviseren ook is naar deze te kijken. Er is een review van deze tv van tweakers
pricewatch: LG OLED55A16LA Zwart

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpetterPoep
Emiel1984 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:59:
Als groot fan van Oled zou ik je adviseren ook is naar deze te kijken. Er is een review van deze tv van tweakers
Er staat best veel licht (groot raampartij) naast/op de televisie. Wordt Oled niet één grote spiegel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De A1 heeft een andere toplaag dan de overige OLED-televisies, die wat matter is (dus minder spiegelend), maar ook wat minder goed licht absorbeert. Het hangt er helemaal vanaf hoe het licht precies valt, een raam op zich hoeft geen problemen te geven. Als hoek evenwel net verkeerd valt kun je evenwel alsnog pech hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 24-03-2022 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Emiel1984 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:59:
De A1 is niet een model die ik zou aanraden als je een OLED tv koopt. Die tv heeft wel een erg lage piekhelderheid, zelfs voor een OLED.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Niet iedereen kijkt HDR, voor normale TV is 'ie wat helderheid betreft even helder als de hoger geplaatste modellen. Dus als je HDR heel belangrijk vindt, dan is de A1 niet de beste keus, maar voor degene waarbij HDR minder belangrijk is, is het een prima televisie. En voor een budget van €700 koop je ook bij LCD geen HDR-wonder. Voor dit budget maakt de A1 wat beeldkwaliteit betreft echt gehakt van al de rest in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpetterPoep
Het is de LG OLED A1 geworden. Mijn schoonouders zijn er erg tevreden mee. Bedankt voor het meedenken allemaal!
Pagina: 1