Zoals velen ben ik inmiddels nogal laat op het feestje van zonnepanelen, maar met de huidige omstandigheden en de beslissing wel in dit huis te blijven wonen willen we toch ook wel naar zonnepanelen. Omdat alles ongeveer vol zit werd ik getriggerd door de reclame van Gaslicht.com, binnen 6 weken geïnstalleerd. Ik heb online een prijsberekening gedaan, maar ben wel benieuwd of wat er geadviseerd wordt wel in orde is. Ik ben niet direct opzoek naar de laatste cent per WP. Het moet wel goed zijn, waarbij ik het prima vind niet de Mercedes onder de zonnepanelen te hebben.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MsrKslxAsKbUFye9mFFwnPRi.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SV2wc5RjrTfXUsDfoXLQcobH.jpg?f=user_large)
De dakhelling is ca 35 graden en vrijwel recht op het zuiden.
:strip_exif()/f/image/Vw2GaVBHeIYu4fZSU0jxrKMD.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op: bij deze prijs is het BTW voordeel al verrekend!
Dit gaat om 17 panelen, met een standaard omvormer. Met een micro-omvormers wordt het 8540 euro. Zoals je ziet kun je ook kiezen voor Sunpower panelen, voor ruim 9K.
Wat mij betreft de belangrijkste vraag of dit een goede oplossing is voor een acceptabele prijs.
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MsrKslxAsKbUFye9mFFwnPRi.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SV2wc5RjrTfXUsDfoXLQcobH.jpg?f=user_large)
De dakhelling is ca 35 graden en vrijwel recht op het zuiden.
Beschikbare (dak)ruimte
De dakruimte lijkt voldoende voor ca 17-20 panelenSchaduw
Er is midden in de winter links onder een klein beetje schaduw van een boom, maar mag volgens mij geen naam hebben.Jaarverbruik
Nu met een elektrische auto zeker richting 6-7.000 kWh/jaar.Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25A, de meterkast is net met de plaatsing van een laadpaal helemaal vernieuwdBudget en doel
ik zat ergens rond de 7-7.5K te denken. Doel is een fors deel van mijn jaarverbruik op te wekken.Wie gaat het project uitvoeren
Ik ga niets zelf doenBijhouden van data
Ik vind standaard grafiekjes primaReeds verkregen offertes
Niet echt een offerte, maar een online berekening van GasLicht.com::strip_exif()/f/image/Vw2GaVBHeIYu4fZSU0jxrKMD.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op: bij deze prijs is het BTW voordeel al verrekend!
Dit gaat om 17 panelen, met een standaard omvormer. Met een micro-omvormers wordt het 8540 euro. Zoals je ziet kun je ook kiezen voor Sunpower panelen, voor ruim 9K.
Regio
GroningenWat mij betreft de belangrijkste vraag of dit een goede oplossing is voor een acceptabele prijs.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
/f/image/wlcAWsjV7TGhBEHRnc34MzvC.png?f=fotoalbum_large)