Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaslicht.com zonnepanelen: een goede keuze?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zoals velen ben ik inmiddels nogal laat op het feestje van zonnepanelen, maar met de huidige omstandigheden en de beslissing wel in dit huis te blijven wonen willen we toch ook wel naar zonnepanelen. Omdat alles ongeveer vol zit werd ik getriggerd door de reclame van Gaslicht.com, binnen 6 weken geïnstalleerd. Ik heb online een prijsberekening gedaan, maar ben wel benieuwd of wat er geadviseerd wordt wel in orde is. Ik ben niet direct opzoek naar de laatste cent per WP. Het moet wel goed zijn, waarbij ik het prima vind niet de Mercedes onder de zonnepanelen te hebben.
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FIEXM5wuVZ56lC65wgK06dGuiw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MsrKslxAsKbUFye9mFFwnPRi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BhRVpsW3j_fAkwaE36CFeGBaGM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SV2wc5RjrTfXUsDfoXLQcobH.jpg?f=user_large

De dakhelling is ca 35 graden en vrijwel recht op het zuiden.
Beschikbare (dak)ruimte
De dakruimte lijkt voldoende voor ca 17-20 panelen
Schaduw
Er is midden in de winter links onder een klein beetje schaduw van een boom, maar mag volgens mij geen naam hebben.
Jaarverbruik
Nu met een elektrische auto zeker richting 6-7.000 kWh/jaar.
Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25A, de meterkast is net met de plaatsing van een laadpaal helemaal vernieuwd
Budget en doel
ik zat ergens rond de 7-7.5K te denken. Doel is een fors deel van mijn jaarverbruik op te wekken.
Wie gaat het project uitvoeren
Ik ga niets zelf doen
Bijhouden van data
Ik vind standaard grafiekjes prima
Reeds verkregen offertes
Niet echt een offerte, maar een online berekening van GasLicht.com:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hvg0X_eBgMbHob68fdm1XNlcg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vw2GaVBHeIYu4fZSU0jxrKMD.jpg?f=fotoalbum_large
Let op: bij deze prijs is het BTW voordeel al verrekend!

Dit gaat om 17 panelen, met een standaard omvormer. Met een micro-omvormers wordt het 8540 euro. Zoals je ziet kun je ook kiezen voor Sunpower panelen, voor ruim 9K.
Regio
Groningen

Wat mij betreft de belangrijkste vraag of dit een goede oplossing is voor een acceptabele prijs.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Alle reacties

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik ben hier ook wel benieuwd naar eigenlijk. Zijn dit nu concurrerende prijzen?

En ik zie dat je bij Gaslicht ook kan kiezen voor de IQ7A omvormer van Enphase. Geloof dat die het goed doet bij schaduw? Net zo goed als die van SolarEdge?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:24
Niks mis mee op prijs voor de Q-cells/Huawei optie.
Enphase is op zijn best nuttig als je in de bomen zit... Tegen een CV pijp is het het geld bij lange na niet waard, daar helpt het maar heel weinig beter mee dan wat de Huawei kan.

Als je heel bang bent dan plak je een optimizer er bij en de Huawei... maar zelfs dat verdien je zelden terug door extra opbrengst bij een CV pijp.

Maar je legt eerst meer panelen... dat levert meer op dan een optimizer of 3.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ronald schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:58:
Enphase is op zijn best nuttig als je in de bomen zit... Tegen een CV pijp is het het geld bij lange na niet waard, daar helpt het maar heel weinig beter mee dan wat de Huawei kan.

Als je heel bang bent dan plak je een optimizer er bij en de Huawei... maar zelfs dat verdien je zelden terug door extra opbrengst bij een CV pijp.

Wat bedoel je precies met die "CV pijp"?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:24

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• P_de_B
  • Niet online
Ronald schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:58:

Dus zonder schaduw is die QCell met standaard omvormer best een goede deal?

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-07 12:25
Ik ben hier ook erg geïnteresseerd in. Helaas is er nog niet veel over bekend zo lijkt het.. misschien omdat het aanbod zó nieuw is?

Zowel hier op Tweakers als op de rest van het internet heb ik geen ervaringen kunnen vinden.

Mocht iemand deze wel hebben, graag hier melden. O-)

How low-code can you go?

• P_de_B
  • Niet online
Inmiddels staat de datum installatie op 31 mei a.s. Het zijn uiteindelijk 18 panelen geworden, met een SMA TriStar 6.0 omvormer 6.0 voor iets meer dan 7.300 euro ex BTW.

Vooralsnog goed geholpen en goede contacten gehad over de detailafstemming.

• Henk_Oo
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-11-2022
Zijn de panelen inmiddels geplaatst en zo ja, wat zijn de ervaringen?

• P_de_B
  • Niet online
Ja, ze zijn geplaatst en ik ben heel tevreden. Installatie is netjes geworden, en ze dachten echt goed mee met de locatie van de omvormer. Wat mij betreft prima!

Op goede dagen haal ik meer dan 45kW.

• sebaslima
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 10:10
En inmiddels heb je nog meer reden om blij te zijn. De prijzen worden steeds gekker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YmpQHTj2ZvLXyipxa7FNV9TUQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wlcAWsjV7TGhBEHRnc34MzvC.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1