Betaalbaar alternatief voor AutoPilot

Pagina: 1
Acties:

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-10 10:37
Ik heb sinds 2019 een Tesla Model 3, met standaard AutoPilot. Voor mij is de hele auto een speeltje, maar de autopilot feature is iets wat echt enorme meerwaarde in mijn leven heeft gegeven. Het geeft extreem veel rust, en ik kan er gemakkelijk lange stukken snelweg door rijden.

Helaas moet ik mijn auto binnenkort inleveren, omdat ik van loondienst naar ZZP schap ga.

Nu willen mijn partner en ik een nieuwe auto kopen. Het liefst elektrisch maar dat loopt al snel in de papieren en is niet direct een vereiste is onrealistisch. Dus ik heb mijn wensenlijst verkort tot 1 wens. Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een merk met een goede “auto pilot” functie (eg betrouwbare adaptive cruise control en stabiele en vloeiende auto steering).

Ik heb uiteraard wat rond gezocht maar ik vind het heel lastig om van een (gekleurde) YouTube review in te schatten hoe zich dat verhoudt met wat ik al gewend ben. Dus mijn vraag is eigenlijk; zijn er Tweakers met first hand ervaring tussen verschillende merken en wat zou aan te raden zijn? Let wel, het zal een tweedehandsje worden van <12.5k gok ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door Djerro123 op 24-03-2022 08:45 ]

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:54
Met jou budget kun je jou wensen helaas ruimschoots vergeten.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dus je zoekt een elektrische auto van onder de 12,5k met autopilot? En dan wil je zeker ook meer dan 100km range? (*voeg verbazing toe).

Je hebt youtube reviews gekeken, maar heb je toevallig ook al een rondje marktplaats/autoscout/gaspedaal gedaan met jouw eisen en budget?

Wat heb je toen gevonden? ;)

Als je naar benzineauto's gaat kijken: dikke mercedesen hebben distronic / steering assist. Dat werkt netjes, maar is niet te vergelijken met de auto pilot. Maar ook dat gaat hem niet worden met jouw budget.

[ Voor 61% gewijzigd door teacher op 24-03-2022 08:43 ]

Wise enough to play the fool

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-10 10:37
Oké duidelijk, jammer maar helaas.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-11 15:53

CaDje

Framedrops for life

Ik heb zelf een vw golf met adaptieve cruise control, dat werkt erg goed. Autosteer zit er niet op, maar wel lane assist. Het helpt je met tussen de lijnen blijven, maar is totaal wat anders dan de autosteer van Tesla.

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
misschien dat je er net een model met lane assist en (adaptive) cruise control uit kan slepen voor dat budget, maar dan is 't echt wel handjes aan 't stuur.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
De goedkoopste auto die dat heeft is een Tesla Model 3. :)

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:01
Tja een auto die fabriek af goede auto pilot heeft zal je niet vinden... Wat je wel kan doen is een "goedkope" tweedehands auto vinden waar je iets als comma in kan bouwen. Kijk dan ook vooral op de lijst met ondersteunde voertuigen.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-11 15:44
Wellicht iets waar je nog niet aan gedacht hebt. Je zou een Lynk & Co 01 kunnen overwegen, die kost privé 500€ per maand. Echter ben je dan wel gelimiteerd aan 1250 km per maand. Die heeft rijbaanasisstentie, dodehoek waarschuwing en radar cruise control.
Pagina: 1