W10 Pro. Geen machting verwijderen oude Windows mappen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-04 21:45

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hoi!

Ik heb vandaag een verse installatie gedaan van W10 Pro na een oneindige loop van BDOS' en foutcodes.
Maar, deze heb ik op een andere SSD moeten installeren. Echter heb ik d.m.v Samsung's Migration Tool de Windows-locatie geswapped naar een andere SSD.

Echter staan op de 'oude' SSD nog wel de mappen "Gebruikers", "Program Files", etc.
Deze krijg ik op geen enkele methode weg. Ik heb mijzelf alle rechten toegewezen (Administrator), en zelfs d.m.v L-Shift ingedrukt houden en op Verwijderen drukken, helpt niet.

Ik blijf de melding krijgen dat ik gemachtigd moet worden door System of Trusted(nog iets).
Wat zoekwerk op Google heeft mij niks geholpen, daar komt alles erop neer om Admin te worden...

Wat is nu de meest rechte weg om deze mappen te verwijderen. Ze zijn 100% niet in gebruik.

What a terrible day to have eyes!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:19
Kan je niet gewoon formateren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

AltTabKeys schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 04:15:
daar komt alles erop neer om Admin te worden...
Ik zal het vast verkeerd begrijpen, maar wat weerhoud je dan?

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Zijn dat mappen op je oude disk waarmee je ook BSODs had bij installatie? Dan zou ik de disk formateren en daarna de status eens checken. Ontstaat er tijdens formateren een probleem dan is die disk waarschijnlijk gewoon overleden.

Je verhaal is echter niet heel duidelijk ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:58
Je kan de bestanden verwijderen door jezelf rechten te geven met het TAKEOWN en ICACLS commando.

Ik weet niet welke drive letter je hebt toegekend aan de schijf met de mappen, maar laten we voor nu uitgaan dat dat D is.

Dan wordt het commando dat je moet uitvoeren het volgende

takeown /f D:\* /r /a
icacls D:\ /grant Administrators:(OI)(CI)F /t
icacls D:\ /inheritance:e /t

Let wel op dat je dit uitvoert in een command prompt die je hebt geopend als Administrator en dat je zelf ook Administrator rechten hebt.

En als er inderdaad verder niks op de oude SSD staat, dan kan je hem ook formateren.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Een ssd waar win op stond? Daar zullen geheid nog andere partities opstaan (recovery)
Ik zou m herpartitioneren en dan als laatste stap format geven, heb je 100% tot je beschikking
Pagina: 1