Goededag,
situatie nu:
:strip_exif()/f/image/vuIxHd3w2VpjiGtApyATYYHX.jpg?f=fotoalbum_large)
rechts van de muur van de keuken is de garage. Links van de garage de woning. Rechts van de garage de garage van de buren. De garages zijn in spouw (zonder isolatie) gebouwd.
De muur tussen de keuken en de garage is goed geisoleerd (rc= 5) (kalkzandsteend met dikke laag isover wol en spouw. De garage staat op dezelfde geprefabriceerde geïsoleerde vloer (rc=4).
Het dak van de garage bestaat uit een geprefabriceerde betonvloer van geïsoleerde dakbedekking (rc=2).
De buitengevel (achterkant garage) is enkelsteens en voorzien van ventilatieopeningen met spouwmuur en kalkzandsteen binnenmuur.
Doel:
Net na de oplevering is de 1e geboren en dit jaar komt nummer 2 eraan
We willen van die ruimte voor nu en de komende paar jaar een speelkamer maken voor de kids, waar ook al hun spullen komen te staan (staat nu, zeker aan het eind de dag door heel de woonkamer/keuken
ouders snappen wat ik bedoel
In de wat verdere toekomst, als de kids wat ouder zijn en er niet meer met loopkarretjes en spullen langs muren en keukenkastjes geraced wordt willen we de gehele beneden verdieping aanpakken: vloerverwarming, nieuwe vloer en nieuwe keuken met kookeiland.
Er wordt vanaf de radiator cv leiding doorgetrokken naar de, nu garage-, ruimte waar een radiator komt zodat het daar ook behaagelijk gaat zijn.
Enigste onzekerheid is de isolatie.
Er zit een spouw tussen de buitenmuur en binnenmuur van de garage, maar die is niet heel dik.
Het lijkt mij beter om vanaf de binnenmuur te isoleren. Ik wil ook wat electra wegwerken in de wanden en lichtpunt(en) in het plafond.
kan ik beginnen met ventilatielatten > pur met gipsplaten > stucen
Of moet er dampdichte folie tussen ?
Idem voor het plafond met of zonder dampdichte folie er tussen ?
Er komt tevens een raam in met tripple glas met een ventilatierooster.
Of bekijk ik het compleet verkeerd en moet het anders
Ik hoor graag jullie mening!
Alvast bedankt!
edit: betere plattegrond ter verduidelijking.
situatie nu:
:strip_exif()/f/image/vuIxHd3w2VpjiGtApyATYYHX.jpg?f=fotoalbum_large)
rechts van de muur van de keuken is de garage. Links van de garage de woning. Rechts van de garage de garage van de buren. De garages zijn in spouw (zonder isolatie) gebouwd.
De muur tussen de keuken en de garage is goed geisoleerd (rc= 5) (kalkzandsteend met dikke laag isover wol en spouw. De garage staat op dezelfde geprefabriceerde geïsoleerde vloer (rc=4).
Het dak van de garage bestaat uit een geprefabriceerde betonvloer van geïsoleerde dakbedekking (rc=2).
De buitengevel (achterkant garage) is enkelsteens en voorzien van ventilatieopeningen met spouwmuur en kalkzandsteen binnenmuur.
Doel:
Net na de oplevering is de 1e geboren en dit jaar komt nummer 2 eraan
We willen van die ruimte voor nu en de komende paar jaar een speelkamer maken voor de kids, waar ook al hun spullen komen te staan (staat nu, zeker aan het eind de dag door heel de woonkamer/keuken
In de wat verdere toekomst, als de kids wat ouder zijn en er niet meer met loopkarretjes en spullen langs muren en keukenkastjes geraced wordt willen we de gehele beneden verdieping aanpakken: vloerverwarming, nieuwe vloer en nieuwe keuken met kookeiland.
Er wordt vanaf de radiator cv leiding doorgetrokken naar de, nu garage-, ruimte waar een radiator komt zodat het daar ook behaagelijk gaat zijn.
Enigste onzekerheid is de isolatie.
Er zit een spouw tussen de buitenmuur en binnenmuur van de garage, maar die is niet heel dik.
Het lijkt mij beter om vanaf de binnenmuur te isoleren. Ik wil ook wat electra wegwerken in de wanden en lichtpunt(en) in het plafond.
kan ik beginnen met ventilatielatten > pur met gipsplaten > stucen
Of moet er dampdichte folie tussen ?
Idem voor het plafond met of zonder dampdichte folie er tussen ?
Er komt tevens een raam in met tripple glas met een ventilatierooster.
Of bekijk ik het compleet verkeerd en moet het anders
Ik hoor graag jullie mening!
Alvast bedankt!
edit: betere plattegrond ter verduidelijking.
[ Voor 5% gewijzigd door ymaenhout op 26-03-2022 11:51 ]
:strip_exif()/f/image/GfbOVnOyYjnHwaEtiv8njv7u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UFufS5hSK64hEYgWmLv4BGsm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7SOEIzNCKequirpirqn39JT4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ErsAsGxhVhMPOPcTUvrAjNTi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4xzvQowQLjcPo6z8sm8t81KM.jpg?f=fotoalbum_large)