[Ziggo] Wanneer verhoging in upload snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tota-Fox-
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-06 13:25
Zins kort maak ik video’s met mijn nieuwe drone erg leuk maar 1 one probleem.

4k video uploaden met Ziggo is erg leuk zeker als we over 50-100gb hebben. Dan is 30 Mbps erg irritant

Ik upload hierdoor vaak op de zaak of op school omdat we thuis maar 30-39 mbps hebben. Ik baal hier echt van dat ik ook niet snel naar een andere Isp kan omdat ik bij mijn ouders woon.
erg balen dit dus.

Wanneer ging die uploadt bij Ziggo nu eens omhoog want 300 bij 30 is leuk maar Geforce now is niet echt leuk. Iet we hebben gewoon glasvezel het is 2022. Cloud werk is ook een Hell op zichzelf. En even 5g gebruiken werkt hier niet het is meer 3g+

Wanneer kan je als klant er nu iets van hogere uploaden verwachten. Mijn ouders en Ik staan eigenlijk op het punt om naar KPN te gaan maar 20 jaar klant is wel heel erg. En omdat we nieuwbouwhuis aan het opzetten zijn is het zeker een mogelijkheid om over te gaan

Wanneer zouden we hogere upload kunnen gaan verwachten en als dat gebeurt is het dan 300/300 of 300/150.

Groet Tota-FOX

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je lijkt gb en GB door elkaar te halen. Als je inderdaad 100GB aan filmpjes hebt om te uploaden zou ik die erg suggereren terug te brengen naar fatsoenlijke groottes als je die bizarre bitrates niet echt nodig hebt. Of over te stappen naar zakelijke netwerken als wel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

waar upload je die 100GB naartoe en hoe vaak?
stel je hebt 1000MBit up glas en de ontvangende partij doet max 5MBit, dan ben je niets opgeschoten met je ISP upgrade.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan zakelijk 50Mbit nemen..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tota-Fox-
Ik 100GB video is idd erg groot maar als nog met 30 duurt het erg lang als het nu 150 was was het stuk sneller maar. was als voorbeeld tho mijne zijn eender 10-30 gb maar als nog zeer lang. 5-10 keer per week

\Maar goed dat is video's uploaden.

Groet Tota-FOX

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wanneer een hogere upload met Ziggo..

Iets met wanneer Pasen en Pinksteren op een dag vallen.

De meeste hebben die upload niet nodig, dus als je het echt wil zal je moeten overstappen naar fiber.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10 11:46
jack zomer schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:50:
Wanneer een hogere upload met Ziggo..

Iets met wanneer Pasen en Pinksteren op dag vallen.

De meeste hebben die upload niet nodig, dus als je het echt wil zal je moeten overstappen naar fiber.
Inderdaad, het probleem van a-symmetrische upload vs download bij Ziggo is een probleem wat al jaren speelt, en ziggo langzaam maar zeker ingehaald wordt door de realiteit.

Praktische oplossing is op zoek naar een andere ISP, maar als dat niet mogelijk is om wat voor reden dan ook, kan het comprimeren van je 4K dronemateriaal een oplossing zijn. Een bestandje van 10 minuten in 4k in Apple ProRes is beduidend groter ten opzichte met 10 minuten in 4k in H.265.

Natuurlijk lever je kwaliteit in, maar je moet je afvragen wat je eindproduct is. Kijk je het slechts terug op een laptop of telefoonscherm zal je de kwaliteitsverschillen lastiger waarnemen ten opzichte op een grote 4k TV natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tota-Fox-
F_J_K schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:33:
Je lijkt gb en GB door elkaar te halen. Als je inderdaad 100GB aan filmpjes hebt om te uploaden zou ik die erg suggereren terug te brengen naar fatsoenlijke groottes als je die bizarre bitrates niet echt nodig hebt. Of over te stappen naar zakelijke netwerken als wel.
ja dat 100gb nam ik als voorbeeld bij mij is het 40 gb maar ja dat edting en dan is het 25 GB maar als nog zeer hoog met 30 mbps niet erg leuk om te doen zeker als ik weet dat er 1gbps bij ons kan en ik gebruik apple prores bij Adobe tho

Groet Tota-FOX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:55
Je stelt vragen op een openbaar forum die je beter rechtstreeks aan Ziggo kan vragen. Wij kunnen hier niet weten wanneer een ISP zijn upload gaat verhogen.

Vervolgens vertel je een verhaal over glasvezel maar je hebt het over een Ziggo aansluiting, dit is dus geen glasvezel maar een coax netwerk.

De enige manier om je "probleem" op te lossen is over te stappen naar een andere ISP imo.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tota-Fox-
Vegazz schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:53:
[...]

Inderdaad, het probleem van a-symmetrische upload vs download bij Ziggo is een probleem wat al jaren speelt, en ziggo langzaam maar zeker ingehaald wordt door de realiteit.

Praktische oplossing is op zoek naar een andere ISP, maar als dat niet mogelijk is om wat voor reden dan ook, kan het comprimeren van je 4K dronemateriaal een oplossing zijn. Een bestandje van 10 minuten in 4k in Apple ProRes is beduidend groter ten opzichte met 10 minuten in 4k in H.265.

Natuurlijk lever je kwaliteit in, maar je moet je afvragen wat je eindproduct is. Kijk je het slechts terug op een laptop of telefoonscherm zal je de kwaliteitsverschillen lastiger waarnemen ten opzichte op een grote 4k TV natuurlijk :)
Dank u Ik zelf heb niet problemen met ziggo maar vroeg me wel eens af van wanneer die upload om hoog kon gaan. Kijk Geforce Now was jammer maar dit Upload issue wat ik al eeder had met VMs was al erg, Maar met 4k/5k video is het nu een stuk meer zichtbaarder geworden en dat is zo jammer. En we hebben dat ook nog eens vaak internet issues dan andere ISP het mis wel waard. maar 20 jaar klant en dan voor dit echt jammer zou dat zijn.

Groet Tota-FOX

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
Misschien goed om eens uit te zoeken wat het verschil is tussen een grote en een kleine m of b.

spoiler:
m = milli
M = mega
b = bit
B = byte

Dat leest een stuk prettiger en we zitten tenslotte op een tech forum.

Verder snap ik je vraag niet. Als je gaat verhuizen en daar is glasvezel, dan is het toch opgelost. Ziggo komt in de toekomst vast met hogere upload. Alleen kan dat nog wel even duren, ik zou er niet op wachten iig als je glasvezel kunt krijgen. Wat levert je die 20 jaar klant zijn op dan? Volgens mij helemaal niets.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 23-03-2022 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je titel even wat opgefrist, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excliber
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:12
My 2 cents en een beetje OT wellicht,
Met 25GB bestanden doe je er net geen 2 uur over om dit te uploaden als mijn wiskunde klopt.

Als je de uploads dus bijvoorbeeld aanzet voor je naar je werk of school gaat kun je waarschijnlijk al een 3/4 bestanden uploaden en is alles klaar voor je gebruik zodra je thuis komt of in de nacht laten uploaden kan ook nog.

Wellicht verzacht dit je “pijn”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Let wel dat, tegen de tijd dat Ziggo z'n upload aanmerkelijk vergroot, de eisen die je drone stelt ook al weer toegenomen zullen zijn. Die wil dan 16K video's versturen in mega-super-extra-high-resolution formaat

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:00
Vegazz schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:53:
[...]

natuurlijk :)
Ziggo is afnhangelijk van de radio ferquensties voor stevig upgraden van de upload.
Deze zijn ze hard aan het uitfaseren zodat samen met docsis 3.1 de upload omhoog kan. Ziggo ziet namelijk wel in dat ze aan alle kanten door Fiber worden ingehaald maar zitten klem op docsis 3.0 met de radio ferquenties

[ Voor 2% gewijzigd door HKLM_ op 24-03-2022 10:10 . Reden: Opmerking gehad :P ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:32
Haal je überhaupt de snelheden van het abonnement wel? Want je hebt het ook over GeForce Now die niet lekker werkt, maar toen ik dat een jaar of 4 gebruikte werkte dat gewoon prima. En verder heb je het ook over "cloud werk" zonder aan te geven wat je daar mee bedoeld. Is dat thuiswerken met hier en daar een documentje in de cloud benaderen? Ook dat moet absoluut geen probleem zijn.

Voor mijn gevoel haal je gewoon de snelheden van het abonnement niet. Want de verdere voorbeelden die je aanhaalt zouden geen issues moeten zijn, ook niet op Ziggo 60/6 of wat hun laagste pakket ook is.

Begin dus eens met "debuggen" door bv een speedtest te doen om te controleren of je überhaupt die 300/30 wel haalt. Want wat nog steeds het meest snelheidsbeperkend is is dat iedereen alles lekker makkelijk via wifi doet en vervolgens een zwaar brakke wifiverbinding heeft. En dan bevindt het probleem zich toch echt binnenshuis en niet bij de lage uploadsnelheden van Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:32
HKLM_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Ziggo is afnhangelijk van de FM band ferquensties voor stevig upgraden van de upload.
Deze zijn ze hard aan het uitfaseren zodat samen met docsis 3.1 de upload omhoog kan. Ziggo ziet namelijk wel in dat ze aan alle kanten door Fiber worden ingehaald maar zitten klem op docsis 3.0 met de FM band.
De FM band? Die ken ik alleen voor radio via de ether, en Ziggo doet niks via de ether :p Wat wel zo is is dat Ziggo de analoge radio op de (coax) kabel heeft uitgeschakeld zodat deze frequenties vrij zijn voor het gebruik van upload. Dus ja, Ziggo werkt er aan en heeft analoge radio ervoor uit gezet. Maar dat is dus niet FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:00
RobertMe schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:08:
[...]

De FM band? Die ken ik alleen voor radio via de ether, en Ziggo doet niks via de ether :p Wat wel zo is is dat Ziggo de analoge radio op de (coax) kabel heeft uitgeschakeld zodat deze frequenties vrij zijn voor het gebruik van upload. Dus ja, Ziggo werkt er aan en heeft analoge radio ervoor uit gezet. Maar dat is dus niet FM.
Ja die bedoel ik :X

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Simpel, niet. Dat is heel het probleem sinds eerste breedbandlijntjes met a-synchrone lijntjes.

Zullen ze hogere upload krijgen voor doscis3.1? Ongetwijfeld, zal dit voldoende zijn voor jouw situatie? Kleine kans. Heb je veel upload (of zelfs download) nodig, is glasvezel nu gewoon de veel betere optie. En of je nu 1 jaar, 5 jaar of 20 jaar klant bent, gaat uiteindelijk toch om een betere gebruikerservaring? Als partij B deze beter kan bieden, waarom dat aspect van trouw nog meenemen? (buiten dat het ook kosten-technisch interessant kan zijn).
Excliber schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:48:
My 2 cents en een beetje OT wellicht,
Met 25GB bestanden doe je er net geen 2 uur over om dit te uploaden als mijn wiskunde klopt.
En diezelfde 25GB doe ik in amper 4 minuten. Zet die factor door naar bestanden van 100-150GB, dan praat je over 12 uur vs nog geen half uur (en je trekt je upload nonstop dicht.. wat niet fijn werkt).

'je hebt het niet nodig', 'meer dan genoeg', 'wanneer gebruik je dat', laten we dat gewoon situatie afhankelijk maken. Als ik met iemand een videocompilatie maak van bepaalde wedstrijden (online) en hij wil graag de raw footage hebben, dan ga je geen mpg2 compressie 20MB bestaand opsturen.. dan stuur je gewoon 100-150GB aan data zijn kant op, meerdere malen in het weekend. Met 500GB zou dat al bijna hele weekend duren, ik ben ik onder 2 uur klaar (en ja, je bent afhankelijk van de andere kant, maar hij zit ook op een 1Gbit netwerk).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

SinergyX schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:20:
Simpel, niet. Dat is heel het probleem sinds eerste breedbandlijntjes met a-synchrone lijntjes.

Zullen ze hogere upload krijgen voor doscis3.1? Ongetwijfeld, zal dit voldoende zijn voor jouw situatie? Kleine kans. Heb je veel upload (of zelfs download) nodig, is glasvezel nu gewoon de veel betere optie. En of je nu 1 jaar, 5 jaar of 20 jaar klant bent, gaat uiteindelijk toch om een betere gebruikerservaring? Als partij B deze beter kan bieden, waarom dat aspect van trouw nog meenemen? (buiten dat het ook kosten-technisch interessant kan zijn).

[...]

En diezelfde 25GB doe ik in amper 4 minuten. Zet die factor door naar bestanden van 100-150GB, dan praat je over 12 uur vs nog geen half uur (en je trekt je upload nonstop dicht.. wat niet fijn werkt).

'je hebt het niet nodig', 'meer dan genoeg', 'wanneer gebruik je dat', laten we dat gewoon situatie afhankelijk maken. Als ik met iemand een videocompilatie maak van bepaalde wedstrijden (online) en hij wil graag de raw footage hebben, dan ga je geen mpg2 compressie 20MB bestaand opsturen.. dan stuur je gewoon 100-150GB aan data zijn kant op, meerdere malen in het weekend. Met 500GB zou dat al bijna hele weekend duren, ik ben ik onder 2 uur klaar (en ja, je bent afhankelijk van de andere kant, maar hij zit ook op een 1Gbit netwerk).
Deels mee eens, maar het is best goed om je af te vragen of die 150GB wel noodzakelijk is.
We helpen de TS dan meer dan alleen te zeggen: Gaat niet werken bij Ziggo.

Ook als Ziggo de upload gaat verhogen is het inherent aan de gebruikte techniek dat de upload een stuk lager blijft dan de download. Dus de TS kan naar 50Mbit/s door het abonnement te verhogen en dat is al een 60% verhoging van de uploadsnelheid van nu en maakt dus wel degelijk een groot verschil. Dat is het eerste en beste advies als overstappen naar glasvezel nu niet lukt.

Maar ga niet verwachten dat je straks ook 200Mbit/s upload gaat hebben of meer. Dat gaat gewoon niet gebeuren de komende paar jaar en is dus geen oplossing.

De combinatie: kijk of je het formaat van de uploads kunt aanpassen
EN
verhoog je Ziggo abonnement (als het versturen zo belangrijk is, dan is het de upgrade van abonnement ook wel waard.)
EN/OF: kijk if je nu naar glasvezel kunt.

Snelheidsverhogingen bij Ziggo leveren doorgaans10-25% op. (van 25 naar 30 Mbit/s en daarvoor was het van 20Mbit naar 25 Mbit/s) Dat gaat dus niet van 30 naar 100 Mbit/s of meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
Om je misschien verder te helpen met je probleem.

Wat voor een drone heb je? en dan met name, wat voor camera hangt er aan en wat neem je op aan beeld? 1080p? 4k? 8k?

Je schrijft ook dat je nu Apple ProRes gebruikt i.p.v. H.265 ,
Wat ik zo snel kon vinden is dat een bestand met ProRes 5x zo groot is dan een met H.265 codec.
Dat wil zeggen dat wanneer je over zou stappen naar H.265 je bestanden 5x kleiner zijn, en je dus omgerekend de tijd voor uploaden dan overeen zou komen met een 150Mbit verbinding.
Ook scheelt het je natuurlijk een berg opslagruimte zowel thuis als op de externe opslaglocatie.

Ik weet niet waarvoor je de beelden uiteindelijk gebruikt, maar hoogstwaarschijnlijk ga jij het verschil in kwalitieit niet terugzien.
Wanneer je het eventueel zou uploaden naar Youtube gooit deze er nog een keer zelf een compressie overheen zodat het verschil al helemaal niet meer waarneembaar gaat zijn.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Snap het ook niet hoor, ze zouden Docsis 3.1FD (wat dus nu 4.0 heet?!) hebben wat in theorie gewoon 10Gbit/10Gbit zou kunnen. Dus 1000/1000 zou niet eens een probleem mogen zijn. Leuk dat ze met 1000mbit aan het spelen zijn maar ik zou liever 500/500 zien ofzo.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

prutser001 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:10:
Snap het ook niet hoor, ze zouden Docsis 3.1FD (wat dus nu 4.0 heet?!) hebben wat in theorie gewoon 10Gbit/10Gbit zou kunnen. Dus 1000/1000 zou niet eens een probleem mogen zijn. Leuk dat ze met 1000mbit aan het spelen zijn maar ik zou liever 500/500 zien ofzo.
Nou, dat heeft Ziggo nog niet. Ziggo heeft nu docsis 3.0 (euro-docsis) en is langzaam aan het upgraden naar docsis 3.1. En pas als de docsis 3.1 apparatuur is afgeschreven gaan ze overwegen om naar docsis 4 (of docsis 3.1FD) te gaan. Ik schat zo dat we pas in 2030 een betaalbare upload van 1 Gb/s hebben, via Ziggo

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Brahiewahiewa schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Nou, dat heeft Ziggo nog niet. Ziggo heeft nu docsis 3.0 (euro-docsis) en is langzaam aan het upgraden naar docsis 3.1. En pas als de docsis 3.1 apparatuur is afgeschreven gaan ze overwegen om naar docsis 4 (of docsis 3.1FD) te gaan. Ik schat zo dat we pas in 2030 een betaalbare upload van 1 Gb/s hebben, via Ziggo
Mijn huidige modem zou met Docsis 3.1 verbonden zijn. 10gbit/1gbit zou al mogelijk moeten zijn. De modems zelf kunnen het niet aan dat is een ander verhaal.

Ik heb ook nooit een kabelmodem gevonden met 10gbit poort, 2.5gbit is de max die ik ben tegengekomen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik verstuur grote datasets vaak maar via m'n mobiele internet.. gaat het met 70~90 mbit.. toch net even fijner dan de max 40 die Ziggo mij kan leveren....

eigenlijk een rare wereld.. via 5G een betere snelheid kunnen halen dan via een kabeltje die in theorie een veelvuldigheid aan bandbreedte kan bieden..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersliderr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-05 12:18
Ik moet zeggen dat ik jaren lang Ziggo gehad heb, maar ook gek werd van het feit dat er een lage upload snelheid is.

Nu ik een nieuwbouw appartement woon waar een glasvezelkabel ligt heb ik een KPN lijntje van 1000/1000. Het verschil is echt bizar, hier moet ik dan wel aan toevoegen dat ik mijn eigen PFsense doos gebruik en het modem van KPN niet gebruik.

Ik zie Ziggo nog niet zo snel de upload omhoog gooien. In eerste instantie, omdat ze het niet kunnen doen zolang mensen blijven zitten met stukjes Coax kabel naar hun huis toe (waar ook het tv signaal overheen moet) en ten tweede, omdat Ziggo meer gelooft in de download snelheid die ze wel op 1000 hebben op sommige plekken.

Nu Ziggo Formule 1 niet meer zelf kan aanbieden heb ik toch besloten over te stappen en ga ook zeker niet meer terug. Heb nu volledige controle over mijn glasvezelverbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:56

SomerenV

It's something!

supersliderr schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 23:35:
Ik zie Ziggo nog niet zo snel de upload omhoog gooien. In eerste instantie, omdat ze het niet kunnen doen zolang mensen blijven zitten met stukjes Coax kabel naar hun huis toe (waar ook het tv signaal overheen moet) en ten tweede, omdat Ziggo meer gelooft in de download snelheid die ze wel op 1000 hebben op sommige plekken.
Voor de gemiddelde consument (lees: verreweg de meeste consumenten) heeft een hoge upload ook totaal geen meerwaarde, dus waarom zou je als Ziggo dan moeite gaan doen? Een hoge download hebben meer mensen wat aan, maar ook die club is waarschijnlijk relatief klein. Als gamer is het bijvoorbeeld wel fijn als je geen 2 uur hoeft te wachten voor een patch of update binnen is, maar als je je internet vooral gebruikt om te streamen dan heb je ook geen 100+ Mbit nodig. Ik heb hier ook 1000/1000, maar heel eerlijk: echt hard nodig is het in mijn geval niet. Er is een tijd geweest dat ik als freelancer in de videowereld met regelmaat video's moest uploaden en dan is een hoge snelheid wel fijn, maar zelden een vereiste.

@Tota-Fox- als je een zo hoog mogelijke snelheid wil gewoon overstappen naar een aanbieder met glas. 20 jaar klant zijn bij een toko is leuk en aardig maar daar koop je niks voor en je wint er niks mee. Loyaal zijn aan een provider slaat ook niet perse ergens op aangezien praktisch alle providers in Nederland gemiddeld genomen gewoon dik in orde zijn.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Pagina: 1