Unifi USG - waarom kan ik m'n TV niet via de USG laten gaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-08 15:11
Ik heb thuis XS4all (nog wel) met Fritzbox modem. De tv-box is direct aangesloten op de Fritzbox met de volgende instelling: LAN 1 at 100 Mbit/s. Met Full-HD werkt dit al lange tijd probleemloos. Eigenlijk zie ik nu pas dat ie op 100Mbit staat, niet op 1Gbit, terwijl ik dacht dat dat laatste een eis was.

Sinds kort heb ik een Unifi USG router, aangesloten op de Fritzbox: LAN 4 at 1 Gbit/s. Niks op het thuis-netwerk zorgt voor veel verkeer.

Dus ik dacht, laat ik de tv ook op de USG aansluiten en kijken of dat werkt. Gezien de snelheid zou dat geen probleem moeten zijn. Ik heb de tv-box opnieuw opgestart. In de USG wordt dit ook aangegeven als 10/100Mbit.

De tv werkt helaas niet. Ik krijg drie seconden beeld, en daarna stopt het. Als ik van zender wissel herhaalt zich dit. Ik neem aan dat het avontuur hier stopt, maar ben benieuwd naar de uitleg, en misschien kan dit toch werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
sumac schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:44:
Ik heb thuis XS4all (nog wel) met Fritzbox modem. De tv-box is direct aangesloten op de Fritzbox met de volgende instelling: LAN 1 at 100 Mbit/s. Met Full-HD werkt dit al lange tijd probleemloos. Eigenlijk zie ik nu pas dat ie op 100Mbit staat, niet op 1Gbit, terwijl ik dacht dat dat laatste een eis was.

Sinds kort heb ik een Unifi USG router, aangesloten op de Fritzbox: LAN 4 at 1 Gbit/s. Niks op het thuis-netwerk zorgt voor veel verkeer.

Dus ik dacht, laat ik de tv ook op de USG aansluiten en kijken of dat werkt. Gezien de snelheid zou dat geen probleem moeten zijn. Ik heb de tv-box opnieuw opgestart. In de USG wordt dit ook aangegeven als 10/100Mbit.

De tv werkt helaas niet. Ik krijg drie seconden beeld, en daarna stopt het. Als ik van zender wissel herhaalt zich dit. Ik neem aan dat het avontuur hier stopt, maar ben benieuwd naar de uitleg, en misschien kan dit toch werken?
Ik neem aan dat je de tv box aansluit op de USG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk zit IPTV op een apart VLAN. Je moet dus in je USG een VLAN instellen waar de tv/ontvanger verbinding mee maakt.

Zoek maar eens op IPTV en VLAN in combinatie met de naam van de ISP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Je zult deze guide moeten volgen: https://www.xs4all.nl/kla...levisie-voor-ander-modem/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-08 15:11
Bedankt allen, ik ga me erin verdiepen!
Pagina: 1