2 vragen over merk verf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-01 23:40
Ik ben van plan de houten kozijnen en de houten deuren (binnen) in ons huis te verven. Toen we het huis enige jaren geleden kregen, heeft een schilder dit gedaan. Ik heb me al een een beetje verdiept in de merken die het beste zijn; dat zijn Sikkens, Sigma en Wijzonol. Althans hier zijn mensen op fora het meest enthousiast over. Nu ben ik op zoek naar het goedkoopste merk. Ik weet niet of dat hier toegestaan is, maar ik ben ook op zoek naar een (online)winkel waar ik dit het goedkoopst kan kopen.

Daarnaast heb ik een vraag over onze badkamer. Daar verschijnt schimmelop het plafond. GHier hebben we al allerlei dingen aan proberen te doen door beter te ventileren, maar dat helpt niet echt. Nu ben ik op zoek naar schimmelwerende verf die kwalitatief goed is.

Ik dank jullie voor jullie antwoord!

Beste antwoord (via smily01 op 23-03-2022 21:43)

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 15:05
Voor de badkamer heb ik Sigmapearl gebruikt. Ruim 2 jaar verder en so far, so good.

En verfwinkel.nl om de dure merken nog een beetje betaalbaar in huis te krijgen.

Alle reacties

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 09:42
Had van schimmel ook last op het plafond de goedkope heb ik niet meer gebruikt,
ben erg tevreden over wijzenol, al een jaar prima.

gr pletter

Acties:
  • Beste antwoord

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 15:05
Voor de badkamer heb ik Sigmapearl gebruikt. Ruim 2 jaar verder en so far, so good.

En verfwinkel.nl om de dure merken nog een beetje betaalbaar in huis te krijgen.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:55

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
veel goedkoper dan action gaat het niet worden.... maar ik denk niet dat je er blij van gaat worden.

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-01 18:08
Schimmelwerende verf is natuurlijk niet de oplossing. Die schimmel heeft een oorzaak, die moet je aanpakken.
Je zegt dat al beter "ventileert", maar heb je wel een afzuig ventilator, en werkt deze goed?
Is je badkamer verwarmt of niet? Dit scheelt ook aanzienlijk.

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-01 17:45
Recent bij mij thuis en bij mijn dochter geverfd. Acryl verf op waterbasis gebruikt van zowel Sigma, Sikkens en Trimetal.
Qua resultaat zijn deze gelijkwaardig maar hou wel rekening met prijzen van 40 - 50 euro per liter.

Ik ga ervan uit dat iemand op tweakers wel google kan gebruiken om de verschillende prijzen te zoeken.
Hou ook rekening met het aanschaffen van ontvetter, schuurmiddelen, kwasten, rollers, afplakband etc.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:46
Als je verf op waterbasis gebruikt voor je deuren en kozijnen in ieder geval niet besparen op de kwasten. Met goedkope kwasten is het heel moeilijk streeploos te schilderen.

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33
wortelsoft schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:31:
Met goedkope kwasten is het heel moeilijk streeploos te schilderen.
Daar hebben ze dan ook rollers voor uitgevonden.
Bij alles wat ik verf waarbij het even mogelijk is doe ik altijd narollen met de roller.
Deuren, kozijnen, raamkozijnen, kasten, trap, enz… Alles altijd narollen. kleine randjes en hoekjes eerst met een goede kwast, en daarna altijd nog ff met (een hoekje van) de roller erover heen. veel strakker, en minder risico uit uitlopers en druipende verf…

Zowel met verf op waterbasis (voor binnen schilderwerk), als met verf op oplosmiddelbasis.
Wel de juiste bijpassende kwasten en rollers gebruiken natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door BrainCrash op 24-03-2022 21:33 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-01 17:31
wortelsoft schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:31:
Als je verf op waterbasis gebruikt voor je deuren en kozijnen in ieder geval niet besparen op de kwasten. Met goedkope kwasten is het heel moeilijk streeploos te schilderen.
Ze hebben tegenwoordig bij de Action (tijdelijk?) Copenhagen Gold kwasten voor een paar euro. Prima om mee te werken

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:46
BrainCrash schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:32:
[...]

Bij alles wat ik verf waarbij het even mogelijk is doe ik altijd narollen met de roller.
Deuren, kozijnen, raamkozijnen, kasten, trap, enz… Alles altijd narollen. kleine randjes en hoekjes eerst met een goede kwast, en daarna altijd nog ff met (een hoekje van) de roller erover heen. veel strakker, en minder risico uit uitlopers en druipende verf…

Zowel met verf op waterbasis (voor binnen schilderwerk), als met verf op oplosmiddelbasis.
Ik rol ook alles als het kan, maar het kan niet altijd, vooral kozijnen wordt lastig. Deuren rol ik zowieso. Mijn punt is dat je bij verf op waterbasis een kwast moet hebben met hele zachte haren en de goedkope kwasten hebben dat meestal niet en dat zie je in het resultaat. Waterbasis is ook veel meer aanbrengen en afblijven.

Verwijderd

[...]

Ik gebruik eigenlijk voor het houtwerk nauwelijks nog rollers. Voor grote oppervlakten is het natuurlijk heel handig, maar als ik bijvoorbeeld 1 kozijn, 1 raam en 1 vensterbankje moet schilderen, dan neem ik niet eens de moeite om een roller te pakken. Zelfs onze deuren (paneeldeuren met ruitjes bovenin) doe ik gewoon met de kwast. Alleen als ik echt bulkwerk heb (bijvoorbeeld 5 binnendeuren op de overloop of de vensterbanken in de erkers) pak ik er een roller bij. Kwasten en daarna narollen is gewoon dubbel werk. Dan kun je beter gewoon een iets dunnere laag aanbrengen. Afplakken doe ik tegenwoordig ook niet meer. Kost je meer tijd dan gewoon rustig en beheerst de randjes pakken met de kwast en die enkele uitschieter gewoon meteen weghalen met een natte doek.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04-2025
[...]

Ik doe het precies andersom. Met de roller zoveel mogelijk opzetten. Zodat je goede verdeling van de verf krijgt. Daarna lichtjes nastrijken met de kwast om die lelijke structuur van de roller weg te halen.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Daarbij, oliebasis vloeit gewoon veel mooier dan watergedragen. Ik heb spijt dat ik binnen aan de watergedragen gegaan ben.
Pagina: 1