Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2104
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Het was tijd voor een nieuwe Bluray speler, een Panasonic DB-UB424 gekocht, omdat ik Atmos en 4k wil.

Het apparaat is net binnen, aangesloten op Marantz (die Atmos ondersteunt) en mijn enige atmos bluray (No time to die, geen 4k) erin gedaan. De Marantz kan in het osd laten zien welke kanalen aangeboden worden. De 7.1 kanalen waren actief, height kanalen niet.

Op de player door alle instellingen gegaan. Geen reden kunnen vinden voor geen atmos. Uiteraard ook alle audiotracks geprobeerd.

De player heeft ook een knopje 'playback info' laat alleen 7.1 zien.

BD is gekocht in de detail handel, ik verwacht origineel.

Iemand ervaring met deze disc of player? Ik heb nu meerdere variabelen, dat maakt het wat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-05 17:54
Panasonic DP-UB424 – compatibiliteit
De Panasonic DP-UB424 is een volledig uitgeruste Ultra HD Blu-ray speler. Dit model biedt ondersteuning voor de meest bekende en gangbare discs, waaronder cd, dvd, blu-ray, Ultra HD bu-ray en 3D blu-ray. Ondersteuning voor Super Audio CD is niet aanwezig. Alle typische audioformaten die een schijf kan bevatten, van Dolby Digital en DTS tot de lossless versies Dolby True HD en DTS HD MA, kun je bitstreamen of gedecodeerd (PCM) naar buiten sturen. Dolby Atmos en DTS-X zijn ondersteund als je de speler in Bitstream zet (en je audioapparatuur ze kan weergeven uiteraard).

https://fwd.nl/beeld/revi...-ultra-hd-blu-ray-speler/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ul8dq6lHEz_Yd3bAuf640u6WV3Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jguh3cpPE4Ok2OKy8YD5ucZm.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Zap_pa op 23-03-2022 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2104
Bedankt voor je antwoord. De instellingen staan zoals hierboven beschreven.

De speler geeft in het info scherm aan dat de audio 7.1 is ( ik zou verwachten minimaal 7.1.2 ) De Marantz geeft ook 7.1 aan en laat bij de input status zien dat de hoogte kanalen niet aanwezig zijn in de stream.

Ik verwacht vandaag een 4k Atmos BD, eens kijken wat een 'second source' doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:45
Even een open deur intrappen: heb je je Marantz goed geconfigureerd? Dus in de speaker setup specifiek voor Atmos gekozen?

[ Voor 14% gewijzigd door GermanPivo op 24-03-2022 09:39 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 21:57
Als je in de configuratie van de Marantz geen Atmos speakers aan hebt staan dan krijg je ook geen Atmos in het display te zien.

Dus even in de configuratie van de Marantz Atmos speakers instellen. (Ook al heb je ze niet aangesloten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel2104
@RobbieT @GermanPivo Ik had de speakers nog niet geconfigureerd, omdat ik die nog niet heb. Wilde enkel kijken of het tot zover werkte als verwacht.

Maar @RobbieT zijn opmerking is inderdaad correct. Beetje knullig van Marantz.
In het OSD zie je 2 x de audio kanalen grafisch weergegeven. Aan de linkerkant voor de input, aan de rechterkant voor de speakers.
Dan zou je verwachten dat links altijd laat zien wat de binnenkomende stream aanbiedt. Dit is dus niet het geval. Na configureren van 2 Atmos speakers wijzigde het linker deel en verscheen de tekst Atmos.

Dit in combinatie met de info die de BD player geeft (Laat alleen 7.1 zien, hier contact over gehad met Panasonic, die konden mij niet vertellen of hier iets anders moet staan bij Atmos) is dat erg misleidend.

Als met al lijkt het nu dus opgelost, binnenkort de speakers. Mijn dank voor de input. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

marcel2104 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:54:
Dit in combinatie met de info die de BD player geeft (Laat alleen 7.1 zien, hier contact over gehad met Panasonic, die konden mij niet vertellen of hier iets anders moet staan bij Atmos) is dat erg misleidend.
Dolby Atmos is geen vaste track zoals Dolby Digital of Dolby TrueHD. ATMOS is meta data die mee wordt gestuurd waarmee de receiver bepaald welk geluid er naar welke speakers wordt gestuurd. De Blu-rayspeler hoeft in deze niets te doen, audio in bitstream sturen maar de Marantz is het enige. De Marantz handelt alles verder af. De 7.1 track die je nu ziet kan in de receiver ook tot 2.0 om worden gezet als je in de receiver aangeeft dat er slechts twee speakers aanwezig zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:53

Twazerty

AVCHDCoder developer

Op mijn Denon (hetzelfde als Marantz) moet ik wel de juiste audio modus kiezen om Dolby Atmos te activeren. Het is prima mogelijk dat er Atmos binnenkomt maar dat je de receiver zo instelt dat er enkel 7.1 of 5.1 wordt gebruikt waarvan het Atmos gedeelte genegeerd wordt.

Ik moet namelijk handmatig overschakelen tussen Atmos en Auro3D. Laat ik hem staan op Auro3D, dan heb ik geen Atmos als ik er weer een Atmos disc in heb zitten.

Dit kun je doen met een van de kleurknoppen op je afstandsbediening om te wisselen tussen alle verschillende audio modi.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2104
@Twazerty Momenteel heb ik een SR6012 die heeft geen Auro 3d. Jij kan vergelijken, is Auro 3d de moeite waard ? (ik heb de indruk dat de beschikbare content in ieder geval een stuk beperkter is dan voor Atmos)
Pagina: 1