Oorzaak van lamleggen telnet/ssh bij WideXS

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28
http://announce.widexs.nl/index.cgi?action=detail&id=257

Weet iemand hier meer over?

Ik denk dat het de bug is die het geheugen vol laat lopen en dan crashed in kernels 2.2.* maar zeker ben ik er niet van. Iemand die hier meer over weet?

Als ik inlog op een widexs doos krijg je te zien dat 't is uitgeschakeld.

Verwijderd

Ik zou zeggen, volg hun advies en mail ze ;)

Maareuh.. dan kunnen ze nu ook eens hun kernels upgraden, nu hebben ze d'r echt een reden voor.

Verwijderd

Volgens mij zit er een bug in de kernel die alleen lokaal te exploiten valt. Waarschijnlijk heeft widexs daardoor de SSH tijdenlijk gedisabled. Telnet stond btw al een eeuwigheid dicht ;o)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij is er recent niks nieuws gevonden. iig niet in 2.2.19 (Of het moet die nieuwe ssh hack zijn die deze week gepubliceerd is.)

Dat ze telnet dicht hebben gezet is voor ieders bestwil.

• jep
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:20 schreef sproggle het volgende:
Volgens mij zit er een bug in de kernel die alleen lokaal te exploiten valt. Waarschijnlijk heeft widexs daardoor de SSH tijdenlijk gedisabled. Telnet stond btw al een eeuwigheid dicht ;o)
Op dedicated dozen staat telnet altijd al/nog open. Die exploitjes zijn idd een beetje overal op internet terecht gekomen. Ik heb ze geprobeerd als user op mn workstation en hij hing echt HARD op zn snuitje ;( .

Verwijderd

't schijnt met kernel 2.2.19 zonder openwall patch raak te zijn. Tenminste, 'iemand van WideXS :)' heeft 't geprobeerd op mijn test-bak, en die kon 'm rooten :).

• jep
Die dozen hebben toch allemaal openwall? Of bedoel je een patch voor openwall (tegen bugs?) :)

Iig, het werkt weer.
Pagina: 1