Hoi Tweakers,
Tegenwoordig is het bij KPN mogelijk om een eigen router te gebruiken,
bijvoorbeeld een Fritz i.p.v. de Experiabox.
Heeft iemand ervaring met een eigen router bij een hybride KPN internetverbinding?
KPN heeft een hybride oplossing ‘Sneller Internet Buitengebied’. Hierbij worden 2 verbindingen gecombineerd, het DSL vaste netwerk en het mobiele 4G-netwerk voor sneller/stabieler internet.
Op 1 van de LAN poorten van de Experiabox is daarvoor een 4G modem aangesloten.
Blijkbaar gebruikt KPN een dienst van 'tessares' om 2 netwerken te koppelen. Ik heb nog niet ontdekt of bijvoorbeeld een Fritz of Mikrotik router deze hybride functie kan ondersteunen.
Tessares Hybrid Access
In de situatie waarvoor ik deze vraag stel betreft het alleen een internet aansluiting,
dus zonder TV of telefonie van KPN.
Tegenwoordig is het bij KPN mogelijk om een eigen router te gebruiken,
bijvoorbeeld een Fritz i.p.v. de Experiabox.
Heeft iemand ervaring met een eigen router bij een hybride KPN internetverbinding?
KPN heeft een hybride oplossing ‘Sneller Internet Buitengebied’. Hierbij worden 2 verbindingen gecombineerd, het DSL vaste netwerk en het mobiele 4G-netwerk voor sneller/stabieler internet.
Op 1 van de LAN poorten van de Experiabox is daarvoor een 4G modem aangesloten.
Blijkbaar gebruikt KPN een dienst van 'tessares' om 2 netwerken te koppelen. Ik heb nog niet ontdekt of bijvoorbeeld een Fritz of Mikrotik router deze hybride functie kan ondersteunen.
Tessares Hybrid Access
In de situatie waarvoor ik deze vraag stel betreft het alleen een internet aansluiting,
dus zonder TV of telefonie van KPN.
[ Voor 14% gewijzigd door Zwollenaar038 op 23-03-2022 16:46 ]