De situatie is als volgt:
gisteren ontving ik een LiFePo4 batterij, te weten de "BatteryBoks" behorende bij de SoundBoks 3, een (uit de kluiten gewassen) bluetooth speaker.
Na het openen van de buitendoos, viel het direct op dat er een witte aanslag uit de binnendoos/productverpakking kwam. Het ziet er uit alsof het nat is geweest, maar niet met water, maar iets anders. Bij uitpakken was het overigens al compleet droog.
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:
:strip_exif()/f/image/qxA5mQBvHWYKagSvUVEgNmrj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O72EtQHw0Hhg2nsFXAiDgiwt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9tBicE9hWBG9yQfkT8OtHuoV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pRCNgq7uJWfGZKZz3L1DfFm0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AblNrVDqb3y6oMEivRqrCgvj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/04EJOa7drD91j34N4FT2SXLa.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de batterij zelf zie ik de sporen eigenlijk alleen op het plastic dat de ledlampjes van batterijstatus afdekt. Ook daar, een witte aanslag. Moeilijk vast te leggen op camera ivm het ook al wit zijnde plastic.
:strip_exif()/f/image/xNl12Xqfl7CFadqBRaJngjLE.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gewicht van de batterij wijkt ook met zo'n 60 gram af van de originele batterij (dit is ook een originele, maar gekregen als RMA omdat de eerste kapot ging).
:strip_exif()/f/image/rbNvCbhMS2NnwzXfwioLsBOr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mAk0XcN93gxr8z9ppdBbIgD5.jpg?f=fotoalbum_large)
De specificaties van de batterij zijn:
Materials: 12.8V, 7.8Ah Lithium Iron Phosphate (LiFePO4) cells.
Smart Battery Management System (BMS)
5-step LED battery-life indicator.
Nu is de vraag, wat kan dit zijn? Ik ben huiverig deze batterij te gebruiken of op te laden. Hij staat momenteel buiten.
Ik heb dit ook bij de webshop gemeld, die zo'n 24 uur na mijn telefoontje & foto's insturen met het antwoord komen: "It is normal and there is nothing to worry about". Over de oorzaak van de witte aanslag verder geen woord.
Aangezien ik niet graag voor een schamele 150 euro mijn huis danwel gezondheid op het spel zet, vraag ik me af of er hier Tweakers met batterij-kennis zijn die mij kunnen geruststellen dat de getoonde aanslag niet uit een LifePo4 batterij kan komen en wellicht iets van buitenaf was voordat het naar mij opgestuurd werd...
gisteren ontving ik een LiFePo4 batterij, te weten de "BatteryBoks" behorende bij de SoundBoks 3, een (uit de kluiten gewassen) bluetooth speaker.
Na het openen van de buitendoos, viel het direct op dat er een witte aanslag uit de binnendoos/productverpakking kwam. Het ziet er uit alsof het nat is geweest, maar niet met water, maar iets anders. Bij uitpakken was het overigens al compleet droog.
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:
:strip_exif()/f/image/qxA5mQBvHWYKagSvUVEgNmrj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O72EtQHw0Hhg2nsFXAiDgiwt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9tBicE9hWBG9yQfkT8OtHuoV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pRCNgq7uJWfGZKZz3L1DfFm0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AblNrVDqb3y6oMEivRqrCgvj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/04EJOa7drD91j34N4FT2SXLa.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de batterij zelf zie ik de sporen eigenlijk alleen op het plastic dat de ledlampjes van batterijstatus afdekt. Ook daar, een witte aanslag. Moeilijk vast te leggen op camera ivm het ook al wit zijnde plastic.
:strip_exif()/f/image/xNl12Xqfl7CFadqBRaJngjLE.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gewicht van de batterij wijkt ook met zo'n 60 gram af van de originele batterij (dit is ook een originele, maar gekregen als RMA omdat de eerste kapot ging).
:strip_exif()/f/image/rbNvCbhMS2NnwzXfwioLsBOr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mAk0XcN93gxr8z9ppdBbIgD5.jpg?f=fotoalbum_large)
De specificaties van de batterij zijn:
Materials: 12.8V, 7.8Ah Lithium Iron Phosphate (LiFePO4) cells.
Smart Battery Management System (BMS)
5-step LED battery-life indicator.
Nu is de vraag, wat kan dit zijn? Ik ben huiverig deze batterij te gebruiken of op te laden. Hij staat momenteel buiten.
Ik heb dit ook bij de webshop gemeld, die zo'n 24 uur na mijn telefoontje & foto's insturen met het antwoord komen: "It is normal and there is nothing to worry about". Over de oorzaak van de witte aanslag verder geen woord.
Aangezien ik niet graag voor een schamele 150 euro mijn huis danwel gezondheid op het spel zet, vraag ik me af of er hier Tweakers met batterij-kennis zijn die mij kunnen geruststellen dat de getoonde aanslag niet uit een LifePo4 batterij kan komen en wellicht iets van buitenaf was voordat het naar mij opgestuurd werd...