Siemens vaatwasser laat laagje water staan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josujo
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-03-2022
Onze Siemens vaatwasser (SN25M205EP/85) laat na elk programma een laagje water staan.
Als de machine gereset word doen sommige programma's het 1x zonder water te laten staan.
Hij heeft lekkage in de bodem plaat gehad, hierdoor hebben wij de module vervangen.
Ook is de afvoerpomp en de water indicator vervangen.

Weet iemand wat we nog kunnen doen?

:|

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35
Terugslagklep vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josujo
Bedankt voor je reactie!
Als deze defect is hoe kan hij dan wel soms het water tegen houden? Omdat als de machine gereset word sommige programma's het 1x zonder water te laten staan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35
Bij mijn Miele pompte het water steeds vaker niet goed af (met storing/foutcode): Miele vaatwasser foutcodes
Uiteindelijk is zo'n terugslagklep ook maar een mechanisch dingetje (plastic, rubber, balletje) waar in mijn geval slijtage en vervorming voorkwam dat het balletje netjes terug viel soms.

In mijn geval kon ik het probleem niet duidelijk pinpointen, maar was vervanging van terugslagklep dermate goedkoop (35 euro plus zelf vervangen) dat ik het gewoon geprobeerd heb, met succes.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 23-03-2022 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 21:45
Hier kan je je lol op qua mogelijke oorzaken: https://www.siemens-home....men/vaatwassers/foutcodes

Bij ons was het gewoon viezigheid in de afvoer, we konden bij onze Siemens (geen idee welk type) een soort wit klepje/doorvoertje verwijderen en daarachter een beetje schoonmaken. Het mesje/hakselaartje dat daar zat was gewoon verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josujo
@Smobbo Bedankt voor je reactie. Dit hebben wij ook geprobeerd maar helaas werkte dit niet. Er zat ook geen vuil achter.
Pagina: 1