Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Elektrisch zonnescherm bedienen met app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RvdWerken
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-10 13:52
Goedemorgen, Gezien de titel hoop ik dat ik in het juiste topic post. Zo niet hoop ik dat jullie hem op de juiste plaats zetten.

Ik heb een knikarmscherm welke te bedienen is met een Single channel wirelss transmitter. Is deze afstandbediening te automatiseren? Anders gezegd kan ik een App het werk van de afstandbediening laten overnemen? Het zonnescherm heeft een buismotor? waar ik niet bij kan en verder enkel een stekker binnen in het stopcontact. Ik zou graag de afstandbediening vervangen zodat ik ook als ik niet thuis ben het scherm kan bedienen.

Wellicht kunnen jullie me snel uit de droom helpen?

Bedankt!

Gr René

Alle reacties

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

je hebt een eigen topic (op een ander zijn topic meeliften is in dit geval niet wenselijk).

Wel hebben we echt meer info nodig. "single channel wirells transmitter" betekent natuurlijk helemaal niets.
Merk, type? foto? aankoopnota?

Wise enough to play the fool

• RvdWerken
Logisch, bedankt!

Hierbij de foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzgrkUqE7c14ki-6RsuylcLZEK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jMbyarW18FYAuqBNhlIYWjml.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8ooKbiRkYAeJCJEODfqUxUt7C4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9TWCyYGMteDIxaNtlCUZ7PKm.jpg?f=fotoalbum_large

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-11 08:59
Zit er een kleine ontvanger in het stopcontact ofzo? Zou je die kunnen vervangen door een Shelly?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als ik google op type dc305 kom ik bij wat zonneschermboeren uit, maar ook bij ali. En lees ik dat de dc136 de bijbehorende ontvanger is. Kan je daar wat mee?

Wise enough to play the fool

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:29
Als ik google naar dc305 icm Domoticz vind ik wel info. Dus mogelijk is het werkend te krijgen. Heb je wel eerst een Pi en RFXcom nodig en zal je je moeten verdiepen in Domoticz. Maar als het eenmaal werkt is het wel tof, en voor je het weet heb je je hele huis geautomatiseerd :D

Ik heb zelf mijn Somfy zonnewering aan Domoticz gekoppeld en als buienradar aangeeft dat het gaat regenen gaat automatisch mijn zonnewering omhoog en krijg ik via Telegram hier een melding van.

• RvdWerken
dimmak schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:34:
Zit er een kleine ontvanger in het stopcontact ofzo? Zou je die kunnen vervangen door een Shelly?
De ontvanger zit schijnbaar in de buis van het zonnescherm. Ik heb enkel een stekker in het stopcontact en dus de afstandbediening. Dat was 3 jaar lang prima maar als je steeds meer zaken via een app aan het bedienen bent wil je steeds meer!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ipv RFXcom kun je ook een RFLink aanschaffen (veel goedkoper).

Ik weet niet of er makkelijk een afstandsbediening bij kunt kopen. Dat zou je gedeeltelijk kunnen slopen en de betreffende contacten van de knop(jes) kunnen verbinden met een ander device die dan zo in feite de afstandbediening bediend.
Dit device moet je dan zien te besturen met je app. Bijv een relay module met esp8266 (https://www.aliexpress.com/item/1005003493100800.html)

• RvdWerken
Dank voor jullie hulp ik ga aan de slag en laat jullie weten of het gelukt is, wellicht heeft iemand anders er dan ook weer wat aan in de toekomst
Pagina: 1