Kort usb-c female naar lightning male kabeltje gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:25

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Ik zoek een kort usb-c (female) naar lightning (male) kabeltje. Ik dacht iets gevonden te hebben, maar dat verloopkabeltje blijkt bedoeld voor een usb-c koptelefoon en doet niets met opladen helaas (zie foto).

Ik weet dat er verloopjes bestaan, die heb ik ook. Maar daar waar ik het gebruik, op de fiets, met de iphone in een stuurhouder vind ik de combinatie (stekkertje + verloopje) te ver uitsteken en ben ik bang dat de zaak een keer afbreekt.

(Reden is de Quad Lock weatherproof wireless charging head waar een usb-c kabel op aangesloten wordt. Maar soms wil ik rechtstreeks kunnen opladen omdat het rendement net iets hoger is. Bijvoorbeeld als ik niet hard genoeg vooruit kom.)

Het gaat dus alleen om opladen, niet om data o.i.d. Ik ben al een tijd bezig op Google met allerlei verschillende zoekopdrachten, maar kom het juiste kabeltje niet tegen.

Misschien iemand een tip?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BdB_iqcrmAu7UbJoC_Gth95mpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYGnaFJxgH8kog1NAY6jYh3b.jpg?f=fotoalbum_large

A'dam PVOutput

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Normaal zou ik zeggen; koop de twee kabels, bekijk de pinout en combineer ze op de vcc en gnd draadjes. Voor zover ik qua voltage/amperage zie moet dit geen probleem zijn. Ik twijfel alleen of dit gaat werken omdat de lightning connector met een of ander authenticatie protocol werkt van wat ik mij herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Een ander voorbeeld dat ik tegenkwam:Afbeeldingslocatie: https://d2211byn0pk9fi.cloudfront.net/spree/products/81655/product/NR_A8712011.jpg?1581070979
https://www.anker.com/ca/.../lightning-cable/A8712011

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:44

Bob Popcorn

Plop!

Vaenir schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:35:
Normaal zou ik zeggen; koop de twee kabels, bekijk de pinout en combineer ze op de vcc en gnd draadjes. Voor zover ik qua voltage/amperage zie moet dit geen probleem zijn. Ik twijfel alleen of dit gaat werken omdat de lightning connector met een of ander authenticatie protocol werkt van wat ik mij herinner.
Dát gaat helaas niet meer lukken, zowel bij USB C als bij Lightning niet meer :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Bob Popcorn schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:22:
[...]

Dát gaat helaas niet meer lukken, zowel bij USB C als bij Lightning niet meer :p
Ik heb hier usb-c breakout pcb'tjes liggen waar ik het al een paar keer mee gedaan heb. Waarom zou het niet kunnen? Geen sneer maar oprecht interesse of ik iets verkeerd doe? :p

edit: Ah nvm ik ben zelf in de war. Dit was niet vanuit een usb-c powered device maar om een micro-usb aansluiting om te zetten naar een usb-c aansluiting. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Vaenir op 23-03-2022 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:44

Bob Popcorn

Plop!

Vaenir schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:04:
[...]

Ik heb hier usb-c breakout pcb'tjes liggen waar ik het al een paar keer mee gedaan heb. Waarom zou het niet kunnen? Geen sneer maar oprecht interesse of ik iets verkeerd doe? :p

edit: Ah nvm ik ben zelf in de war. Dit was niet vanuit een usb-c powered device maar om een micro-usb aansluiting om te zetten naar een usb-c aansluiting. 8)7
Naar mijn weten heeft USB C ook identificatie/authenticatie hardware net als Lightning oa voor pd.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Haha gadverdamme. Had ik ff niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
ericplan schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:24:
Ik weet dat er verloopjes bestaan, die heb ik ook. Maar daar waar ik het gebruik, op de fiets, met de iphone in een stuurhouder vind ik de combinatie (stekkertje + verloopje) te ver uitsteken en ben ik bang dat de zaak een keer afbreekt.
Zo'n verloopje, plus een lightning verlengkabel?

Of een kabel van USB-C male naar lightning male, gecombineerd met een USB-C coupler?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kan je niet dit gebruiken: https://www.coolblue.nl/p...Nv6waxZ8tJIBoC4h0QAvD_BwE

En dan een USB-A naar C kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Donstil schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:05:
Kan je niet dit gebruiken: https://www.coolblue.nl/p...Nv6waxZ8tJIBoC4h0QAvD_BwE

En dan een USB-A naar C kabel gebruiken?
Die doet alleen data, niet geschikt voor opladen.
Xander schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:02:
[...]

Zo'n verloopje, plus een lightning verlengkabel?

Of een kabel van USB-C male naar lightning male, gecombineerd met een USB-C coupler?
Denk dat het die kant opgaat. Heb inmiddels een verloopje dat zou moeten werken, maar waarmee ik mijn iPhone 12 niet aan de praat krijg. Niet met een officiële Apple lader, niet aan m'n macbook.
Toeval wil dat m'n macbook opnieuw moest opstarten nadat ik de adapter eruit trok. Wat wil je ook met zo'n merknaam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjqTApiob-J2S6DkqcYotV26kwo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4YlU7SkShR42U34ef18qyrfd.jpg?f=fotoalbum_large

A'dam PVOutput

Pagina: 1