usb c hub en verlengkabel werken niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordpapiPietur
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
ik wil graag weten hoe ik mijn hub en verlengkabel op mijn laptop werkend naar behoren krijg

ik heb een HP pavilion laptop (daarop zit een 10Gbps usb C poort die beeld en usb PD ondersteund) en een 3 in 1 usb c hub (eentje die een usb a 3.0, hdmi en usb c PD poort heeft) De laptop draait op Windows 11. de verlengkabel is er een die 10gbps ondersteund, video en usb PD tot 100 W.

De hub werkt prima als ik alleen mijn 7 poort usb 3 hub aansluit en een beeldscherm op de hdmi poort. zodra ik een usb c lader (geschikt voor laptops en deze heeft het juiste wattage) aansluit, dat worden alle verbindingen verbroken en doet de hub niks. zodra de lader er uit wordt gehaald, doet ie het weer. De voeding rechtstreeks op de usb c van de laptop werkt ook naar behoren. ik ben al door alle instellingen heen gespit en ook door de bios, maar heb niks gevonden (of ik zie iets over het hoofd). ik heb ook een verlengkabel om alles weg te werken. die werkt ook naar behoren, maar usb 2.0 apparaten op de 7 poorts hub beginnen dan raar te doen, nogal glitchy (usb 3 apparaten doen t prima). ik heb geprobeerd de connector te flippen, maar tevergeefs.

de glitchy usb 2.0 apparaten gebeurt ook af en toe als ik de 7 poort hub rechtstreeks op de laptop aansluit. (misschien een windows 11 dingetje, want op mijn vorige laptop met W10 werkte het uitstekend)

P.S. soms werkt de 3 in 1 hub wel, maar als ik die uit de laptop haal en er weer in doe, doet hij het niet meer... |:(

graag dus antwoord op op de volgende vragen:
hoe krijg ik de hub werkende zodat die beeld doorgeeft, usb doorgeeft en de laptop oplaadt
hoe kan ik ervoor zorgen dat de usb 2.0 apparaten werken zoals ze moeten, als ik de verlengkabel gebruik

bij voorbaat dank :)

[ Voor 6% gewijzigd door LordpapiPietur op 23-03-2022 01:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:08
is dat een powered usb hub die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordpapiPietur
  • Niet online
De 7 poort hub is inderdaad self- powered met 2 ampere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674295

Welke usb hub gebruik je? Veel usb c hubs ondersteunen uberhaupt het verlengen van de kabel niet, ook niet als je goede kabels gebruikt. Het word simpelweg te lang voor een voldoende snelle verbinding.

Over de lader: wrs ondersteund je usb hub niet het niet om PD te geven, ik vraag mij af of ik uberhaupt ooit zo'n hub gezien hebt (die je kan voeden met een externe usb-c pd lader).

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 23-03-2022 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49

FreakNL

Well do ya punk?

Is dit niet meer een docking-station?

Post anders Ff het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:38

Yucon

*broem*

Is het een variant van dit model? Deze wordt onder meerdere namen verkocht en heeft een kort kabeltje dus dat sluit aan bij je wens voor een verlengkabel

Overwegend werkt hij goed. Maar in de reviews die je her en der tegenkomt blijkt dat ze het ook regelmatig niet doen. Het lijkt niet het meest stabiele apparaat te zijn. Ik heb er zelf toevallig recent ook een teruggestuurd om deze reden.

[ Voor 25% gewijzigd door Yucon op 23-03-2022 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordpapiPietur
  • Niet online
Over de 3 in 1 hub, in de specificatielijst staat dat hij USB pd ondersteund en de 7 poort hub is een simpele 7 USB a poorten hub. De 3 in 1 hub is er een van zedar, met HDMI, USB pd USB c poort en 1 usb a poort. En ik denk dat de verlengkabel niet te lang is, want beeld werkt gewoon zoals het moet
Pagina: 1