Is elke (audio) SPDIF kabel geschikt als (video) antenne?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zoek een betere antennekabel. Mijn huidige Van den Hul The Name is goed maar nou zag ik in hun brochure dat er betere verkrijgbaar zijn, zoals de Digi-coupler en Triaxial.

Als ik ga zoeken naar deze kabels dan vind ik enkel alleen exemplaren met een tulpplug.

Is het de bedoeling dat ik zelf antenneplugs erop monteer? Waarom word dit niet af-fabriek gedaan zoals bij de The Name en Videolink?

spek pc, spek hifi, last.fm

Beste antwoord (via YoG op 23-03-2022 10:51)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:20:
Voor digitale signalen maakt het niet uit.
Mits het signaal wel zonder storing doorkomt, dan.

Als de kabel dermate brak is dat je last hebt van interferentie / instraling, of als de signaalsterkte simpelweg onvoldoende is, dan ga je dat natuurlijk ook bij een digitaal signaal merken.

(Maar dan niet in de zin van "het oogt wat minder helder / scherp", maar in de zin van duidelijk aanwezige artefacts.)

De kabel tussen AOP en aansluitdoos is minstens zo interessant als de laatste meter tussen aansluitdoos en TV trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 23-03-2022 09:25 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In alle eerlijkheid, je gaat straks betalen voor iets wat totaal niets gaat opleveren ten opzichte van een gewone koperen no-name kabel.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:12:
In alle eerlijkheid, je gaat straks betalen voor iets wat totaal niets gaat opleveren ten opzichte van een gewone koperen no-name kabel.
Deze discussie ga ik hier liever niet aan. Zie zelf veel verschil tussen noname en bijvoorbeeld Van den Hul.
Ik ben al een tijdje bekeerd ;)

Wat ik nog niet had vermeld is dat ik ook een kabel zoek die beter is afgeschermd. Heb namelijk veel last van storingen door wifi signalen (van Chromecast en wifi dongles).

Edit,
Ik heb inmiddels een reactie gehad van een webshop
Nee, dit is altijd een gemonteerde digitale interlink kabel.

Als antennekabel is de Van den Hul Videolink wel heel geschikt.
Maar op de site van Van den Hul:
The DIGI-COUPLER 75 Ohm is our top level SPDIF digital audio interconnect cable, though is equally suited for Video and HF signal transport at a maximum performance level.
Hoe zit het nou? 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door YoG op 22-03-2022 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daar hebben we inderdaad ook een speciaal topic voor. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Wat... ? de kabel is goed maar is niet goed afgeschermd... En dan wil je er eentje van hetzelfde merk.
(en op die kabels zitten gewoon hirschmann gamma connectors , en kabel waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
h4ze schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:36:
Wat... ? de kabel is goed maar is niet goed afgeschermd... En dan wil je er eentje van hetzelfde merk.
Afgeschermd en minder storing dan noname, Hirschmann of standaard van Ziggo. En beter beeld en geluid.
Ik wil er een die nog beter is afgeschermd en evt. nog beter beeld en geluid
(en op die kabels zitten gewoon hirschmann gamma connectors , en kabel waarschijnlijk)
Afbeeldingslocatie: https://www.spanjaardmuziek.nl/10524-large_default/the-name-antenna-300-meter.jpg

Oude heeft ze wel, denk ik

Afbeeldingslocatie: https://cdn.iear.nl/wp-content/uploads/2017/06/image-3266.jpeg

[ Voor 17% gewijzigd door YoG op 22-03-2022 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Yep, dat zijn ze denk ik.
Ze zijn net even anders ;)
Ik vind de kabel belangrijker. Heeft meer invloed op afscherming en kwaliteit

[ Voor 5% gewijzigd door YoG op 23-03-2022 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Misschien past dit in jouw straatje: https://viablue.de/com/cables_tvr_20_antenna.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Ja ik had die ook gevonden. Die past zeker in mijn straatje. Heb helaas niet zulke goeie ervaringen met Viablue
Toch bedankt

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Voor digitale signalen maakt het niet uit (zolang er niet extreem veel loss is). Voor analoge videosignalen is er wel veel verschil tussen no-name rotzooi en bijv. Hirschman. Ik zou gewoon lekker voor een Hirschman kabel gaan. Als dat niet goed genoeg ik zou ik de duurste kabel die je kan betalen kopen, want die heeft het grootste placebo effect.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2022 19:47 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Voor digitale signalen maakt het niet uit.

Als de kabel dermate brak is dat je last hebt van interferentie / instraling, of als de signaalsterkte simpelweg onvoldoende is, dan ga je dat natuurlijk ook bij een digitaal signaal merken.

(Maar dan niet in de zin van "het oogt wat minder helder / scherp", maar in de zin van duidelijk aanwezige artefacts.)

De kabel tussen AOP en aansluitdoos is minstens zo interessant als de laatste meter tussen aansluitdoos en TV trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 23-03-2022 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Voor digitale signalen maakt het niet uit. Voor analoge videosignalen is er wel veel verschil tussen no-name rotzooi en bijv. Hirschman. Ik zou gewoon lekker voor een Hirschman kabel gaan. Als dat niet goed genoeg ik zou ik de duurste kabel die je kan betalen kopen, want die heeft het grootste placebo effect.
Mee oneens. Hirschmann geeft hier meer (plotselinge) storingen dan bijvoorbeeld de standaard Ziggo kabel en die van Van den Hul. Ik had Hirschmann vroeger ook hoog zitten en daarom ook regelmatig gebruikt.

Ik denk dat mijn storingen te maken hebben met een wifi signaal van de buren. Aangezien het signaal verslechterd als ik het test door een Chromecast in de te buurt hangen
Xander schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:24:
[...]

Een kennis heeft ook dezelfde storingen als ik. Monteur langsgeweest en de installatie in de meterkast veranderd. Dat gaf wat verbetering toen hij op locatie was. Maar.. even later was er weer storing, maar wel in mindere mate.
Wat ook verbetering gaf (of verslechtering) was de kabel in allerlei standen leggen/hangen.
Vanaf dat moment ben ik me bewust geworden van zwakste schakel: antennekabel

Ik heb de storingen vooral op specifieke zenders zoals CNN, SBS9, Veronica. Of beter gezegd, daar verschijnen ze het eerst. Naar mate de storingen verergeren dan ook op andere kanalen zoals Npo1. Anders zit ik op een signaalsterkte van 76. Das best goed toch?

[ Voor 6% gewijzigd door YoG op 23-03-2022 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

YoG schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Mee oneens. Hirschmann geeft hier meer (plotselinge) storingen dan bijvoorbeeld de standaard Ziggo kabel en die van Van den Hul. Ik had Hirschmann vroeger ook hoog zitten en daarom ook regelmatig gebruikt.
Dan zit de plug niet goed gemonteerd. Dat is het nadeel van niet-gegoten pluggen, daar kan weleens wat verkeerd gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:21
Het probleem kan natuurlijk ook nog in TV ontvanger/aansluiting zelf zitten?
Gebruik je een Ziggo box of een TV CI+ module?.
Je kan ook zonder smartcard direct op je TV een aantal HD zenders ontvangen (NPO/BBC1,2), zo zou je dan kunnen nagaan of de problemen in beide configuraties optreden.
YoG schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 00:05:
Ik vind de kabel belangrijker. Heeft meer invloed op afscherming en kwaliteit
Goede connector/bevestiging is net zo belangrijk als de kabel zelf natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The_Doman schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:49:
Je kan ook zonder smartcard direct op je TV een aantal HD zenders ontvangen (NPO/BBC1,2), zo zou je dan kunnen nagaan of de problemen in beide configuraties optreden.

[...]

Goede connector/bevestiging is net zo belangrijk als de kabel zelf natuurlijk.
Ja, als de (koper)mantel de kern raakt dan kan je een goed signaal wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:35:
[...]

Dan zit de plug niet goed gemonteerd. Dat is het nadeel van niet-gegoten pluggen, daar kan weleens wat verkeerd gaan zitten.
Suggereer je dat dit regelmatig kan voorkomen bij Hirschmann? Dit verklaart misschien het slechtere signaal. Gelukkig is er meer keus dan dat merk.
The_Doman schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:49:
Ik heb een CI+ module. Ook zonder kaart storing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
YoG schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:31:
[...]

Suggereer je dat dit regelmatig kan voorkomen bij Hirschmann?
Dat ligt aan de vaardigheden van degene die de stekkers monteert he. Dit kan regelmatig voorkomen bij ieder merk.

Bij een prefabkabel (uit doos of blister) zou het niet voor mogen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Suggereer je dat dit regelmatig kan voorkomen bij Hirschmann? Dit verklaart misschien het slechtere signaal. Gelukkig is er meer keus dan dat merk.
Ik suggereer dat die bij alle merken zonder gegoten kabels kan voorkomen. Maar goed, je hebt je keus al gemaakt. Ik zou zeggen koop de duurste die je kan vinden.

Ik heb enkele jaren in een hifi/audio/electronica winkel gewerkt en mensen geholpen met het aanleggen van goede coax antenne kabels in hun huis en weet zo ondertussen wel waar het vaak fout gaat. Ben nog nooit een situatie tegengekomen waar ik niet met Hirschmann spul een goed signaal kon krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:37:
[...]

Ik suggereer dat die bij alle merken zonder gegoten kabels kan voorkomen. Maar goed, je hebt je keus al gemaakt. Ik zou zeggen koop de duurste die je kan vinden.

Ik heb enkele jaren in een hifi/audio/electronica winkel gewerkt en mensen geholpen met het aanleggen van goede coax antenne kabels in hun huis en weet zo ondertussen wel waar het vaak fout gaat. Ben nog nooit een situatie tegengekomen waar ik niet met Hirschmann spul een goed signaal kon krijgen.
Is het dan nog steeds verstandig om een specifiek merk met niet gegoten pluggen te adviseren?
Mijn ervaringen met de Technetix van Ziggo zijn veel positiever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Ik heb een CI+ module. Ook zonder kaart storing
Dat maakt dan geen verschil met de zenders die je met of zonder smartcard kan ontvangen via de interne TV tuner.
Ik bedoel dus om ook eens te testen met een andere ontvanger (Ziggo/Humax) indien mogelijk.
Ik had namelijk bij een kennis ook de situatie dat een Samsung TV geen storingsvrije ontvangst had op de HD kanalen via de ingebouwde tuner maar een Humax box met hetzelfde signaal en kabel geen enkel probleem had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

YoG schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:49:
[...]

Is het dan nog steeds verstandig om een specifiek merk met niet gegoten pluggen te adviseren?
Mijn ervaringen met de Technetix van Ziggo zijn veel positiever
Je moet juist wel gegoten pluggen hebben als je iets wil waar minder mis mee wil gaan. Met gieten bedoel ik het plastic, niet de metalen pluggen van Hirschmann. Gegoten kabels kan je niet uit elkaar halen.

Dit is een gegoten kabel:
https://www.allekabels.nl...2T8wxOEAQYAiABEgLOuvD_BwE

Technetix is vergelijkbaar met Hirschmann. Dus de oplossing voor jou is Technetix, omdat je daar meer vertrouwen in hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2022 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 11:45

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Ben ik de enige die de link tussen SPDIF en radiosignalen mis?
Alle SPDIF-kabels die ik ooit in huis heb gehad bestonden volledig uit kunststof. :)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Goudvis schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:57:
Alle SPDIF-kabels die ik ooit in huis heb gehad bestonden volledig uit kunststof. :)
Dan heb je blijkbaar alleen optische (Toslink) SPDIF-kabels in huis gehad en nooit coaxiale.

Wikipedia: Sony/Philips Digital Interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

SPDIF kan zowel over coax als kunsstof (Toslink).

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pluggen voor antennekabels zijn natuurlijk wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:00:
[...]
Technetix is vergelijkbaar met Hirschmann. Dus de oplossing voor jou is Technetix, omdat je daar meer vertrouwen in hebt.
Ik wil vooral van de storingen af. Heb een hoop geprobeerd. Ook externe tuner gebruikt, CI+ module eruit. Kabel zo kort mogelijk gemaakt enz.
De storingen die ik en een kennis hebben waren vroeger nooit aanwezig bij Ziggo (<2013).

Ik merk dat storingen alleen afnemen naarmate de kwaliteit van de kabel toeneemt. In mijn ervaring merk ik amper verschil tussen een noname of Hirschmann. De Technetix en Van den Hul zijn een flinke verbetering. Ik ga er dan vanuit dat een duurdere nog beter afgeschermde kabel de storing nog verder vermindert.

Edit,
Inmiddels ook een mail gehad van de importeur van Van den Hul
Wat u op de van den Hul website leest is correct.

U kunt elke single ended/ asymmetrische 75 Ohm kabel gebruiken als antennekabel, audiokabel of

Videokabel.

Het maakt ook niet uit welke connector u aanzet RCA, BNC, XLR, Coax of wat dan ook.

[ Voor 17% gewijzigd door YoG op 23-03-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoG schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:37:
[...]

Ik wil vooral van de storingen af. Heb een hoop geprobeerd. Ook externe tuner gebruikt, CI+ module eruit. Kabel zo kort mogelijk gemaakt enz.
De storingen die ik en een kennis hebben waren vroeger nooit aanwezig bij Ziggo (<2013).

Ik merk dat storingen alleen afnemen naarmate de kwaliteit van de kabel toeneemt. In mijn ervaring merk ik amper verschil tussen een noname of Hirschmann. De Technetix en Van den Hul zijn een flinke verbetering. Ik ga er dan vanuit dat een duurdere nog beter afgeschermde kabel de storing nog verder vermindert.

Edit,
Inmiddels ook een mail gehad van de importeur van Van den Hul

[...]
Vermoed dat het signaal wat bij je binnenkomt gewoon ruk is, en dat je daarnaast je Hirschmann kabel niet correct hebt aangesloten. Of dat je geen coax 9 kabel hebt, maar een dunnere. Qua specificaties zijn Hirschmann en Technetix gelijk, beiden schermen voor minimaal 95dB af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Ik denk ook dat het inkomende signaal/aansluiting gewoon niet goed is.
Elke fatsoenlijke coax zoals hirschmann of vergelijkbaar zou gewoon moeten volstaan.
Zelfs met 20 meter dunne chinese coax, wel dan met kwaliteits connectors, krijg ik hier het signaal foutloos binnen.
Daar kan wel wat van kloppen.
In het begin gebruikte Ziggo/UPC QAM64-modulatie voor het digitale signaal, later is dat overgegaan naar QAM256 om meer data tegelijk te kunnen versturen.
Echter QAM256 is een stuk gevoeliger voor storingen in het signaal dan QAM64.
Tweakers: Ziggo-UPC - Qam256 en mogelijke storingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 14:07
Het zou goed kunnen dat de kabel in de grond gewoon niet goed is waardoor er een zwak signaal binnenkomt op jouw Abonnee Overname Punt (AOP). Je kan gewoon jouw kabelboer laten langskomen om de boel te meten. Dat kost jou niks, je kan immers aantonen dat je problemen hebt met de ontvangst.

Als het signaal wat er bij jou binnenkomt niet goed is, vervangen ze eerst jouw AOP, daarna jouw grondkabel. Als het signaal dat bij jou binnenkomt goed is, dan ligt het probleem tussen de TV en het AOP. De monteur kan de kabel vanaf het AOB naar de TV doormeten. Het is dan meteen duidelijk of er ergens een breuk inzit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11

DataGhost

iPL dev

[...]

Kabel zo kort mogelijk gemaakt enz.
Dit zou je al een hint moeten geven, van waar het probleem dus duidelijk niet zit.
Ik vind het wel altijd mooi om te zien dat er mensen zijn die denken dat ze met een goud-platina interdimensionele kabel een daadwerkelijk beter (kwaliteit) beeld krijgen van een digitaal signaal terwijl het signaal voor het grootste deel gaat over een half weggerotte en kapotgevreten grondkabel naar het huis toe. Daar zou ik inderdaad eerst naar laten kijken en waarschijnlijk kan je binnenshuis dan ook prima af met cheapo kabels of "die crappy Hirschmann". Maar je mag je Van den Hul ook blijven gebruiken natuurlijk.

Als je storingen hebt dan merk je die inderdaad in artifacts en wegvallend beeld, niet in kwaliteit, en die gaat ook niet toenemen met betere bekabeling zolang je geen storingen meer krijgt. Dat is met een digitaal signaal per definitie onmogelijk. En als je storingen merkt die al veroorzaakt worden voordat het signaal bij jou thuis is doe je er ook niks aan binnenshuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Xander schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:00:
[...]

Dan heb je blijkbaar alleen optische (Toslink) SPDIF-kabels in huis gehad en nooit coaxiale.

Wikipedia: Sony/Philips Digital Interface
Alleen de coax voor SPDIF is niet zo heel spannend, standaard tulpkabeltje volstaat. Althans ik had meerdere stukjes aan elkaar geknoopt tussen de computer in de slaapkamer en de versterker in de woonkamer.
Een Hirschmann antennekabel deed het wel beter dan een heel goedkoop touwtje maar toen was de TV nog analoog.
Voor de schotel ligt er een lang stuk wat beter afgeschermde satelliet coax dat werkt ook prima.

[ Voor 7% gewijzigd door bouwfraude op 23-03-2022 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:38
Michael van S schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:54:
Je kan gewoon jouw kabelboer laten langskomen om de boel te meten. Dat kost jou niks, je kan immers aantonen dat je problemen hebt met de ontvangst.
Behalve als het inkomend signaal voldoende sterk blijkt te zijn dacht ik.

Je kunt dit volgens mij zelf controleren door even in het modem te neuzen. Daar vind je terug hoe sterk het inkomende signaal is en hoeveel data/pakketjes er verloren gaan.

Vergelijk dan ook even tussen de huidige positie van het modem en wanneer je het modem met een korte kabel bij het AOP aansluit.

Hier is mijn topic op het Ziggo forum, ter referentie.
https://community.ziggo.n...-met-regelmaat/m-p/797907

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 24-03-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43
Nou, je kunt ook een coaxiale kabel hebben, daar zit wel koper in. Toch zou ik die niet voor een antennesignaal gebruiken. Coaxiale spdif kabels hebben de verkeerde impedantie.

Daarnaast, storing van WiFi? Dat zit in een compleet andere frequentieband... hoe zou dat moeten werken dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 00:03
Storing door 4G klinkt idd veel logischer, vooral met een oud AOP:

https://www.coaxkabelwink...sie-oorzaak-en-oplossing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 14:07
LA-384 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:47:
[...]

Behalve als het inkomend signaal voldoende sterk blijkt te zijn dacht ik.

Je kunt dit volgens mij zelf controleren door even in het modem te neuzen. Daar vind je terug hoe sterk het inkomende signaal is en hoeveel data/pakketjes er verloren gaan.

Vergelijk dan ook even tussen de huidige positie van het modem en wanneer je het modem met een korte kabel bij het AOP aansluit.
Dat is inderdaad nog een goed advies om eerst even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:00:
Storing door 4G klinkt idd veel logischer, vooral met een oud AOP:

https://www.coaxkabelwink...sie-oorzaak-en-oplossing/
Coax 9 kabels van o.a. Hirschmann zorgen specifiek voor afscherming van storingen door 4G signalen. Kan zijn dat als je een hele oude kabel hebt dit nog een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
borft schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Nou, je kunt ook een coaxiale kabel hebben, daar zit wel koper in. Toch zou ik die niet voor een antennesignaal gebruiken. Coaxiale spdif kabels hebben de verkeerde impedantie.
? Het is allebei 75 ohm toch?

Pagina: 1