Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:20:
Voor digitale signalen maakt het niet uit. Voor analoge videosignalen is er wel veel verschil tussen no-name rotzooi en bijv. Hirschman. Ik zou gewoon lekker voor een Hirschman kabel gaan. Als dat niet goed genoeg ik zou ik de duurste kabel die je kan betalen kopen, want die heeft het grootste placebo effect.
Mee oneens. Hirschmann geeft hier meer (plotselinge) storingen dan bijvoorbeeld de standaard Ziggo kabel en die van Van den Hul. Ik had Hirschmann vroeger ook hoog zitten en daarom ook regelmatig gebruikt.
Ik denk dat mijn storingen te maken hebben met een wifi signaal van de buren. Aangezien het signaal verslechterd als ik het test door een Chromecast in de te buurt hangen
Xander schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:24:
[...]
Mits het signaal wel zonder storing doorkomt, dan.
Als de kabel dermate brak is dat je last hebt van interferentie / instraling, of als de signaalsterkte simpelweg onvoldoende is, dan ga je dat natuurlijk ook bij een digitaal signaal merken.
(Maar dan niet in de zin van "het oogt wat minder helder / scherp", maar in de zin van duidelijk aanwezige artefacts.)
De kabel tussen AOP en aansluitdoos is minstens zo interessant als de laatste meter tussen aansluitdoos en TV trouwens.
Een kennis heeft ook dezelfde storingen als ik. Monteur langsgeweest en de installatie in de meterkast veranderd. Dat gaf wat verbetering toen hij op locatie was. Maar.. even later was er weer storing, maar wel in mindere mate.
Wat ook verbetering gaf (of verslechtering) was de kabel in allerlei standen leggen/hangen.
Vanaf dat moment ben ik me bewust geworden van zwakste schakel: antennekabel
Ik heb de storingen vooral op specifieke zenders zoals CNN, SBS9, Veronica. Of beter gezegd, daar verschijnen ze het eerst. Naar mate de storingen verergeren dan ook op andere kanalen zoals Npo1. Anders zit ik op een signaalsterkte van 76. Das best goed toch?
[
Voor 6% gewijzigd door
YoG op 23-03-2022 10:57
]