Terrasoverkapping op maat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:15
Mensen ervaring met volgende?

Ik wil een terrasoverkapping maken van alu (antraciet). Afijn, ik dus googlen, maar overal zie ik vaste breedte maten. Dat komt vermoedelijk door de breedte van die polycarbomnaat platen, maar is dat makkelijk aan te passen? Ik heb 3300 breed nodig en kan kiezen tussen 3060 en 4060 breed. Waar ik ook zoek.
Maar ook met glas is het dezelfde breedte trouwens, dus dat maakt toch niks uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De standaardpakketten zijn uiteraard voorzien van alle standaardmaten. Ga je echter voor custom dan kan natuurlijk alles, voor een prijs (zo kijken wij naar een alu tuinkamer van Van Ee, meter of 4 bij 7, dan zit je voor alleen de ruwbouw al op 50k+)

De Verasol Cube en overige Verasolmodellen kunnen overigens ook worden aangepast. Dan zit je voor alleen de overkapping aan een 10-15k. Andere merken geen ervaring mee.

[ Voor 25% gewijzigd door pagani op 22-03-2022 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:22
Als in het andere topic al gemeld
Bij mijn vorige huis had ik een overkapping van Tuinmaximaal en die (met kunststof dakplaten) zijn gewoon in de breedte in te korten (zag net op hun site ook dat het mogelijk is om ook de lengte aan te passen).
Dakplaten zijn makkelijk in te korten met een dikkepeer zaag. Beetje schuren en zijkant afplakken met wat tape
Wij zijn toen vanuit het midden gaan meten en hebben de 2 buitenste aangepast (vonden wij mooier dan alleen 1 kant aan te passen)
Toen ze met de zonwering uitkwamen was het niet mogelijk om die in de breedte aan te passen. Nog wel getwijfeld om alleen de hele platen met zonwering te doen maar niet gedaan. Bij extreme hitte legde we er gewoon een doek van de action/jysk overheen.

Voor ons huidige huis komen ze halverwege april een Weinor lamellen overkapping leveren. Deze is volledig custom (al zat je wel met een breedte van de lamel en kon het dus alleen per 20cm of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:15
@Togi Thnx voor de info. En zeker ook dat stuk van beide zijden versmallen, zat ook zo te denken. Wij kijken ook bij tuinmaximaal nu. Meer ook bedankt voor de info ivm zonnedoek, dan moet ik daar iets op verzinnen.

Maar je eerste info maakt het duidelijk voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:22
Verder was ik wel tevreden over Tuinmaximaal.
Montage was vrij makkelijk (je moet het wel met 2 personen doen).
Het is dat ze geen vrijstaand model hebben anders was het ook nu weer een optie geweest

Wij hadden het polycarbonaat dak en dan melk (helder gaf teveel vertekening vonden wij) maar met echt warm weer werd het er dusdanig warm onder dat kaarsen smolten en je er niet fatsoenlijk onder kon zitten en je dus ergens anders in de tuin de schaduw opzocht.
Ik had toen 2 ogen aan de gevel gemaakt en met een karabijnhaak maakte ik het schaduw doek vast (ik kon er vanuit het ramen boven de overkapping makkelijk bij). Aan de onderkant had ik 2 touwen gebonden en deze zette ik vast met haken aan de schutting. Dus voor 25 euro of zo was ik klaar en je merkte gewoon het verschil.
Was trouwens niet zo dat het doek er altijd zat, ging echt om de hele warme, zonnige dagen.