[Ziggo] E48-32 soms en maar op één zender

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:59
Ik heb internet en tv van Ziggo via een HUMAX 5300C. Alle TV-zenders werken prima. Alleen heb ik regelmatig, en alleen in de avond, dat op Spike HD (kanaal 16) elke paar minuten fout E48-32 verschijnt en weer verdwijnt. Alle andere zenders doen het op dat moment dus prima. In de ochtend werkt Spike ook goed.

Ziggo helpdesk stuurt me weg met "het zal wel aan de zender liggen, geen probleem bekend hier, ik maak er een aantekening van", maar kan me dus niet helpen.

Signaal detectie op Spike staat nu op: 434.00 MHz, SR 6900, BER[E-6] : 0, sterkte 62%, kwaliteit 100%.
Ter vergelijk: comedy central (kan.15) staat op sterkte 60%, kwaliteit 100% en werkt zonder probleem.

Kabels, splitter, aansluiting en decoder zijn in orde voor zover ik kan zien.

Iemand een idee waar ik mee verder kan?

Zo scherp als een voetbal!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-05 14:14
Storing van een klik aan klik uit achtig systeem op 433.9 mhz misschien? Voldoende afscherming op de coax zou dat tegen moeten houden, maar als die niet afdoende is kan dat misschien een boosdoener zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
Sleepkever schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:44:
Storing van een klik aan klik uit achtig systeem op 433.9 mhz misschien? Voldoende afscherming op de coax zou dat tegen moeten houden, maar als die niet afdoende is kan dat misschien een boosdoener zijn?
KaKu heb ik niet, alleen IKEA Tradfri. Wel een goeie om even te testen of het iets met verlichting is dat ik in de ochtend anders heb dan in de avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:50
IKEA Trådfri is Zigbee, dus 2.4 GHz. Dat zal het dus waarschijnlijk niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
buren kunnen wel natuurlijk iets hebben van KAKU :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
SMSfreakie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:58:
buren kunnen wel natuurlijk iets hebben van KAKU :)
Zou wel gek zijn dat het dan in de ochtend niet speelt, en in de avond wel. Bovendien zitten er 2 dikke betonnen muren tussen de decoder/tv/kabels in mijn woonkamer en hun huis.
Jeffrey87 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:43:
IKEA Trådfri is Zigbee, dus 2.4 GHz. Dat zal het dus waarschijnlijk niet zijn.
Lijkt me ook: dat is wifi idd. Toch even getest, geen verschil.

Het lijkt wel (nu ik er op let) dat het sterker wordt in de tijd. Van iets van 1x per minuut, naar elke 5-10 seconden. Misschien toch iets in de decoder dat met warmte slechter wordt (als hij langer aanstaat) en dan dit veroorzaakt. Zou wel verklaren waarom het in de ochtend niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zitten er meer zenders dan alleen spike op die mux die je mag bekijken? dan zouden die logischerwijs het zelfde probleem hebben?

En bij een hitte probleem kan je hem eens actief koelen of juist actief verhitten om dat te kunnen bepalen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Gezien de frequentie kan het heel veel zijn: 433Mhz wordt voor zoveel dingen gebruikt.

KAKU, maar ook bewegingsmelders, garagedeuren, er zit zoveel op dat het bijna onmogelijk storingszoeken is.

Maar, in een goede installatie, zou dat geen probleem moeten zijn.

Kun je eens testen direct op het AOP? Dan sluit je uit waar de instraling plaatsvind.

Mijn eerste gok is dat het de interne infra is, ergens slechte coax gebruikt, geen afsluitweerstanden, slechte stekkers die niet goed afgeschermd zijn (zeker die plastic dingen uit de jaren 70)

Als het aan je eigen infra ligt zou het niet moeten spelen op het AOP. Als het daar ook zit (En idealiter testen met ook een andere ontvanger) dan is Ziggo aan zet en lijkt er ergens iets niet lekker in een straatkast, maar dan moeten buren er ook last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
DJSmiley schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:49:
Gezien de frequentie kan het heel veel zijn: 433Mhz wordt voor zoveel dingen gebruikt.

KAKU, maar ook bewegingsmelders, garagedeuren, er zit zoveel op dat het bijna onmogelijk storingszoeken is.

Maar, in een goede installatie, zou dat geen probleem moeten zijn.

Kun je eens testen direct op het AOP? Dan sluit je uit waar de instraling plaatsvind.

Mijn eerste gok is dat het de interne infra is, ergens slechte coax gebruikt, geen afsluitweerstanden, slechte stekkers die niet goed afgeschermd zijn (zeker die plastic dingen uit de jaren 70)

Als het aan je eigen infra ligt zou het niet moeten spelen op het AOP. Als het daar ook zit (En idealiter testen met ook een andere ontvanger) dan is Ziggo aan zet en lijkt er ergens iets niet lekker in een straatkast, maar dan moeten buren er ook last van hebben
Mee eens. Maar dan blijf ik het gek vinden dat het 's morgens geen problemen geeft, en 's avonds wel. Op de woonkamer verlichting na is er niks anders tussen die twee momenten. Lijkt wel of het signaal van Ziggo in de avond zwakker is ofzo.

Zal een dezer dagen nog eens kijken of het verschil maakt als ik de splitter er tussenuit haal, en idd of er een lijn lijkt in koude/warme decoder.
SMSfreakie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 06:43:
zitten er meer zenders dan alleen spike op die mux die je mag bekijken? dan zouden die logischerwijs het zelfde probleem hebben?

En bij een hitte probleem kan je hem eens actief koelen of juist actief verhitten om dat te kunnen bepalen
Spike valt gewoon binnen het basis-abo. Alle andere zenders doen het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinytinnie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-05 10:32
Anderen opperden het ook al, en uit eigen ervaring van enkele jaren terug: ja, is instraling op je infra. Alle stekkers en indien nodig zelfs de kabel vervangen is de enige echte oplossing. Bij mij verdacht ik uiteindelijk notabene de eerste stekker in de meterkast, maar kom daar maar eens achter. 's Avonds meer en kanaal 16 was precies mijn ervaring, datgene wat er echt op stoorde nooit kunnen vinden maar dat hoeft ook niet als je infra na vervanging wel goed is afgeschermd. Dus warmte en de rest: prachtig, maar gaat het niet oplossen. Alhoewel n=1 natuurlijk. Met Mux bedoelt Reptile dat de digitale kanalen gebundeld zitten, dus de andere in dezelfde bundel als Spike moeten dan ook afentoe wegvallen. Zie hier:
https://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
tinytinnie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:19:
Met Mux bedoelt Reptile dat de digitale kanalen gebundeld zitten, dus de andere in dezelfde bundel als Spike moeten dan ook afentoe wegvallen.
Specifiek ID en Ziggo Sport Golf.
Pagina: 1