Toon posts:

Hardeschijf grote probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een 3gb hardeschijf hier waarin 2 partities zijn, 1 primary dos 2 gig fat16 partitie en een extended dos van 98 mb. Ik wou dus de 2 gig fat16 partitie via fdisk deleten maar dat kon niet omdat ik eerst de 2e partitie moet deleten... dus probeer ik dat, dan wordt er gezegd dat ik de logical disk drives moet deleten, probeer ik dat wordt er gezegd dat die niet "gedifined" zijn. Ik heb de hardeschijf al geformateerd, maar ik kom er zelf niet uit...

weet jij mischien de oplossing? ik zou er zeer mee geholpen zijn

Verwijderd

Voor zover ik weet kun je de primary als laastse verwijderen dus eerst moeten al die anderen weg.

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 23:18 schreef _Ascari_ het volgende:
Hi,

Ik heb een 3gb hardeschijf hier waarin 2 partities zijn, 1 primary dos 2 gig fat16 partitie en een extended dos van 98 mb. Ik wou dus de 2 gig fat16 partitie via fdisk deleten maar dat kon niet omdat ik eerst de 2e partitie moet deleten... dus probeer ik dat, dan wordt er gezegd dat ik de logical disk drives moet deleten, probeer ik dat wordt er gezegd dat die niet "gedifined" zijn. Ik heb de hardeschijf al geformateerd, maar ik kom er zelf niet uit...

weet jij mischien de oplossing? ik zou er zeer mee geholpen zijn
Hoi, het is een antwoord, maar misschien dat je er niks aan hebt :?. Probeer iemand te vinden in je omgeving die zo vriendelijk is om je even een floppy met Partion Magic te lenen: dan kun je dit simpelweg oplossen en twee muiskliks. Een ander alernatief is m.i. om een gratis Linux partitietool te gebruiken zoals b.v. in SuSe zit of Diskdrake/druid. Die zijn ook redelijk "click 'n go"

Verwijderd

Topicstarter
mini, dat heb ik al geprobeerd maar dat lukt dus niet :(