Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Wikipedia: Gigafactory Berlin-Brandenburg
Maart 2019 zou gestart worden met bouwen, dit is uitgesteld naar begin 2020.
Daarna waren er problemen met milieu, dus uitgesteld naar Mei 2020.
Maar ben het deels eens dat de verwoording jaren niet helemaal klopt.
Vertraging in de start, maar uiteindelijk is de oplevering vrij snel volgend op het originele plan.
Eigenlijk is het absurd hoe snel zo'n mega fabriek in Duitsland (of all places...) gerealiseerd is.
@TijsZonderH, je geeft aan dat dit de eerste keer is dat de Model Y in Europa geleverd wordt, maar er rijden er al best een aantal in Nederland rond (enkele maanden?). Dat lijkt me dus ook niet helemaal juist?
Eigenlijk is het absurd hoe snel zo'n mega fabriek in Duitsland (of all places...) gerealiseerd is.
@TijsZonderH, je geeft aan dat dit de eerste keer is dat de Model Y in Europa geleverd wordt, maar er rijden er al best een aantal in Nederland rond (enkele maanden?). Dat lijkt me dus ook niet helemaal juist?
Er zou helemaal niet gestart worden in maart 2019. In maart 2019 is er een GF4 aangekondigd in EU. November 2019 is de keuze kenbaar gemaakt voor Berlijn met een start "early 2020" van de werkzaamheden. Opleveringen eind 2021.corporalnl schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:15:
Wikipedia: Gigafactory Berlin-Brandenburg
Jaren vertraging is hoe dan ook fake news.
Dat gaat specifiek over de levering van de Model Y - Performance. Staat er wat cryptisch maar dat klopt wel.Smobbo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:24:
Vertraging in de start, maar uiteindelijk is de oplevering vrij snel volgend op het originele plan.
[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 22-03-2022 15:56 ]
Ah, 'model' verwijst niet naar 'Model Y', maar naar een uitrustingsniveau... Dat was voor mij te cryptischInspired schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:55:
[...]
Dat gaat specifiek over de levering van de Model Y - Performance. Staat er wat cryptisch maar dat klopt wel.
Dat is inderdaad wat te stellig opgeschreven, dat zijn natuurlijk geen jaren nee. En ik doelde op de Model Y performance, maar ik heb beide verbeterd in de tekst
Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
Ik zie nog weinig verandering in de eerste alinea. Ook vind ik het “al 5 miljard” wat suggestief. Maar goed, misschien geen Tesla fan.TijsZonderH schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:40:
Dat is inderdaad wat te stellig opgeschreven, dat zijn natuurlijk geen jaren nee. En ik doelde op de Model Y performance, maar ik heb beide verbeterd in de tekst
Pagina: 1