Begin kabel achter netwerkoutlet nergens te vinden...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:57
We hebben een paar jaar geleden een huis gekocht dat opgeknapt is door de vorige bewoners. In de uitbouw zit ook een netwerk outlet. Deze outlet heb ik eens open geschroefd of er ook een kabel op aangesloten is, wat netjes het geval is. Echter ik kan nergens achterhalen waar de kabel achter die outlet naar toe gaat en waar dus het beginpunt van die kabel is... Ik heb de vorige bewoner al eens gevraagd maar die weet het ook niet.

Ik denk dat ik alle mogelijk plekken in huis al gecontroleerd heb, maar kan het nergens vinden. Is er wellicht een trucje of een tooltje waarmee je dit wellicht toch nog zou kunnen achterhalen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:17

Zorian

What the fox?

De kruipruimte al bekeken? Je kan, zodra het muisstil is in huis, proberen voorzichtig aan die kabel te rammelen/trekken en dan kijken of je hem ergens hoort klapperen in de buizen.
Geen luikje bovenin je meterkast die stiekem opzij/omhoog kan en waarachter iets verborgen zit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
stofzuiger erop zetten en dan in de meterkast gaan luisteren/voelen, zo heb ik meerdere begin/eindpunten van loze leidingen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Otoh bestaat ook de kans dat je kabel onbruikbaar is wegens CAT3 of CCA.
Ga gewoon op zoek naar een nieuw traject

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 14:19
Gebruik een toongenerator. Tipje: maak wel je woning spanningsloos, 230V leidingen zijn ook hoorbaar op de probe.

[ Voor 3% gewijzigd door Capa op 22-03-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:21
een beetje een gok... maar als je een uitbouw doet , ga je toch vaak het dak laten aansluiten , en word er wel eens een kabel onder de dakpannen gelegd naar zolder ...

zeker als je vanuit de meterkast niet naar de aanbouw kan (omdat er bv een keuken tussenzit) .. moet je toch wat om je kabel ergens geconnecteerd te krijgen)
Pagina: 1