Ik probeer Linux Mint te installeren op een Macbook Pro, ik krijg echter een foutmelding.
ik gebruik voor de installatie de handleiding op https://community.linuxmint.com/tutorial/view/1643
Bij het installeren loopt de installatie vast bij het installeren van GRUB.
:fill(white):strip_exif()/f/image/frsvhmGNeUL5j200rxprgGnu.png?f=user_large)
Ik heb bij het partitioneren onderstaande partities aangemaakt
16GB Swap
40GB EXT4 /
40GB EXT4 /Home"
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/33Tl5q4JEjLfuK5CozREWoGR.jpg?f=user_large)
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Linux Mint 64 bit 20.3
Macbook Pro 16" (A2141)
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dubbelcheck gedaan of ik de handleiding wel juist gevolgd heb, het enige verschil dat ik kan vinden zit in de naamgeving van de schijf onder het kopje "Apparaat waarp de opstarlader geinstalleerd wordt", dat is volgens mij echter alleen de naam van de schijf, of zit het toch daarin ?
Ik ben er achter gekomen dat GRUB dus een bootloader is, en dat MacOS inmiddels alleen nog boot als ik dat handmatig selecteer na het indrukken van de Option toets tijdens het booten... de foutmelding is helaas wat generiek zodat mijn zoekopdracht al snel gestrand is.
...
ik gebruik voor de installatie de handleiding op https://community.linuxmint.com/tutorial/view/1643
Bij het installeren loopt de installatie vast bij het installeren van GRUB.
:fill(white):strip_exif()/f/image/frsvhmGNeUL5j200rxprgGnu.png?f=user_large)
Ik heb bij het partitioneren onderstaande partities aangemaakt
16GB Swap
40GB EXT4 /
40GB EXT4 /Home"
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/33Tl5q4JEjLfuK5CozREWoGR.jpg?f=user_large)
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Linux Mint 64 bit 20.3
Macbook Pro 16" (A2141)
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dubbelcheck gedaan of ik de handleiding wel juist gevolgd heb, het enige verschil dat ik kan vinden zit in de naamgeving van de schijf onder het kopje "Apparaat waarp de opstarlader geinstalleerd wordt", dat is volgens mij echter alleen de naam van de schijf, of zit het toch daarin ?
Ik ben er achter gekomen dat GRUB dus een bootloader is, en dat MacOS inmiddels alleen nog boot als ik dat handmatig selecteer na het indrukken van de Option toets tijdens het booten... de foutmelding is helaas wat generiek zodat mijn zoekopdracht al snel gestrand is.
...