Hoi allemaal,
Hopelijk kunnen/willen jullie mij adviseren of in mijn huidige situatie een all electric warmtepomp mogelijk is.
Algemene info
Woning
tussenwoning bouwjaar 1969
Remeha Calenta CW4 ketel uit 2017
Gezinssituatie
2 volwassenen + 2 (kleine) kinderen
Gasverbruik 2021
1627 m3
Toelichting; momenteel koken we nog op gas, douche en bad wordt dagelijks gebruikt.
Afgiftesysteem
In de woonkamer (50m2) vloerverwarming als hoofdverwarming uit 2016 voorzien van Alpha2 auto adapt pomp.
1e verdieping radiatoren, deze staan echt vrijwel nooit aan.
Isolatie
Dakisolatie
Hr++ glas in kunstof kozijnen in de gehele woning.
Spouwisolatie uit jaren 80
Vloerisolatie helaas niet mogelijk (kruipruimte slechts 35 cm hoog).
Woonoppervlakte 117 m2
Vele websites en fabrikanten hebben een tool waarin het advies komt om voor een hybride warmtepomp te gaan. En ergens kan ik dat begrijpen gezien bouwjaar etc. Echter de vloerverwarming welke dus ltv is doet goed zijn werk, dus hoor ik graag jullie bevindingen of all electric dan alsnog een optie is.
Ik kijk uit naar de reacties, bedankt vast.
Hopelijk kunnen/willen jullie mij adviseren of in mijn huidige situatie een all electric warmtepomp mogelijk is.
Algemene info
Woning
tussenwoning bouwjaar 1969
Remeha Calenta CW4 ketel uit 2017
Gezinssituatie
2 volwassenen + 2 (kleine) kinderen
Gasverbruik 2021
1627 m3
Toelichting; momenteel koken we nog op gas, douche en bad wordt dagelijks gebruikt.
Afgiftesysteem
In de woonkamer (50m2) vloerverwarming als hoofdverwarming uit 2016 voorzien van Alpha2 auto adapt pomp.
1e verdieping radiatoren, deze staan echt vrijwel nooit aan.
Isolatie
Dakisolatie
Hr++ glas in kunstof kozijnen in de gehele woning.
Spouwisolatie uit jaren 80
Vloerisolatie helaas niet mogelijk (kruipruimte slechts 35 cm hoog).
Woonoppervlakte 117 m2
Vele websites en fabrikanten hebben een tool waarin het advies komt om voor een hybride warmtepomp te gaan. En ergens kan ik dat begrijpen gezien bouwjaar etc. Echter de vloerverwarming welke dus ltv is doet goed zijn werk, dus hoor ik graag jullie bevindingen of all electric dan alsnog een optie is.
Ik kijk uit naar de reacties, bedankt vast.