Afwerking trap met smal stukje laminaat, help?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richardvg
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 24-03-2022
Hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst in mijn leven een laminaatvloer aan het leggen en de afgelopen dagen zodoende een hoop geleerd. Nu kom ik aan bij de trap. Ik heb een strip gehouden van het vorige laminaat, die ik nu mooi wilde hergebruiken op dit laminaat om de trap af te werken. Ik zit echter nu net met een heel kort stukje laminaat waarop ik die strip zou moeten plakken en dat lijkt me ontzettend onveilig.

Een foto van de situatie, ik heb een teststukje neergelegd zodat je kunt zien hoeveel ik overhou als ruimte om die strip op te plakken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQSOQpK3HaWqxGaN4ZldOPFlA_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMbAkbTRUEHeUQnzwvlTGX5Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Frpn6dMJRWW3dfu4m-z2-U5we0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YD64jg5CJxc6Rv4dM1343EAK.jpg?f=fotoalbum_large

Oftewel waar ik die strip hou, zou nog een laminaatlatje komen van ongeveer dezelfde breedte. Ik heb het idee dat als ik daar een keer verkeerd op stap, dat hele stuk met mij erbij naar beneden gaat.

Klopt dat of is dat onzin? En als het klopt, zijn er nog andere oplossingen hiervoor?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via richardvg op 21-03-2022 21:33)

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:44
Ik denk dat je beter een F-profiel kunt gebruiken. Dat zet je vast in de vloer en je schuift het laminaat in het bovenste deel. Dan maakt het niet uit dat dat maar een klein stukje is.
(Het lijkt me nog wel een uitdaging om dat laatste stukje erin te klikken, misschien moet je dat zonder klik strak laten aansluiten. Dus klikstrip aan zijkant laminaat weghalen en de stroken tegen elkaar lijmen. En vervolgens in dat F-profiel schuiven. Kan ook met dubbelzijdig plakband als je dat prettiger werken vindt.)

Zoiets: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsJRqe1VhbTk7NfHfIPmVgJKMDQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O2wArjsMuP0qahQteb6Mg8A4.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Toke_gt op 21-03-2022 21:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:39
Strip andersom? Dus met brede kant boven?

Anders bij de bouwmarkt een nieuwe iets bredere strip halen.

[ Voor 43% gewijzigd door sinasappel op 21-03-2022 21:08 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
Ik denk dat je beter een F-profiel kunt gebruiken. Dat zet je vast in de vloer en je schuift het laminaat in het bovenste deel. Dan maakt het niet uit dat dat maar een klein stukje is.
(Het lijkt me nog wel een uitdaging om dat laatste stukje erin te klikken, misschien moet je dat zonder klik strak laten aansluiten. Dus klikstrip aan zijkant laminaat weghalen en de stroken tegen elkaar lijmen. En vervolgens in dat F-profiel schuiven. Kan ook met dubbelzijdig plakband als je dat prettiger werken vindt.)

Zoiets: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsJRqe1VhbTk7NfHfIPmVgJKMDQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O2wArjsMuP0qahQteb6Mg8A4.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Toke_gt op 21-03-2022 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:07
Het smalle strookje laminaat verlijmen met de volle plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-05 21:24
Toke_gt schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:08:
(Het lijkt me nog wel een uitdaging om dat laatste stukje erin te klikken, misschien moet je dat zonder klik strak laten aansluiten.
En dan het F-profiel aan de onderkant vast zetten met kit en ik zou voor de zekerheid ook aan de voorkant vast zetten met een paar schroefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
roches schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:11:
[...]

En dan het F-profiel aan de onderkant vast zetten met kit en ik zou voor de zekerheid ook aan de voorkant vast zetten met een paar schroefjes.
Dat hoeft toch niet als je het F-profiel in de vloer vastzet met schroeven? Daar is zo’n profiel voor bedoeld.ik zou aan de voorkant geen schroefjes doen, hooguit een strip dubbelzijdig plakband. Aan die schroefjes kun je je makkelijk bezeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lP_Mw8gGhJTWRZ3yA_x9CtHqos=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NPAoAVCv9kN7aOYc0A66MY3V.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Toke_gt op 21-03-2022 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richardvg
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 24-03-2022
Zo'n F-profiel lijkt wat ik zoek. Ik probeer er een klein strookje aan te lijmen en dan zo'n F-profiel erover. Hartstikke bedankt!
Pagina: 1