Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12
Ik zou voor de verjaardag van mijn dochter (wordt 11) graag een activity tracker gekocht. GPS functie is niet nodig, budget max. €50. Ik weet dat bvb Garmin specifieke modelletjes voor kinderen heeft, maar ik zou dan toch eerder neigen naar een bandje dat ook door volwassenen kan gedragen worden.

M'n interesse gaat voorlopig vooral uit naar Xiaomi Mi Band 6 en Huawei Band 6. De vraag is natuurlijk: gaat die niet te groot zijn voor deze smalle polsjes? Heeft er iemand hier ervaringen mee? Ik kan natuurlijk misschien best eens gewoon m'n dochter gaan laten passen in een (fysieke) winkel, maar dan is het geen verrassing meer natuurlijk 😉 Alvast bedankt voor de ervaringen!

Beste antwoord (via dvraemdo op 22-03-2022 19:41)

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:17
Mijn beide dochters (10 en 12) zijn super blij met hun Xiaomi Mi Band. Wordt voornamelijk gebruikt voor klokkijken (duh), aantal stappen bijhouden, lezen van telefoon berichtjes en soms ook tijdens het wandelen. Veel meer dan dat doen ze er niet mee, maar voor die paar tientjes hebben ze een prima horloge met dus wat leuke extra functies.

Verder zijn de bandjes prima te verstellen en ook geschikt voor smallere polsen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kun je me uitleggen waarom je een kind van 11 een activity tracker wilt geven? Ik ben zelf geen ouder, maar snap niet waarom je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Houd ook rekening met privacy en de bedrijven en landen waar de data van je kind heen gaat. Huawei en Xiaomi hebben niet het beste track record. Garmin is wat dat betreft een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvraemdo
DR!5EQ schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:22:
Kun je me uitleggen waarom je een kind van 11 een activity tracker wilt geven? Ik ben zelf geen ouder, maar snap niet waarom je dat zou willen.
Een vriendinnetje uit haar klas heeft iets soortgelijks, maar weet niet juist welk model ze heeft. Het gedeelte 'activity tracker' is zelfs eerder bijkomstig, denk dat de dochter vooral interesse heeft in het gedeelte van 'watchfaces' en evt 'spelletjes' (voor zover die beschikbaar zijn voor toestelletjes met zo een klein schermpje). Het is absoluut niet mijn bedoeling om haar doen en laten te volgen (geen GPS), en wellicht zal de bijbehorende app alleen maar dienen om watchfaces en andere settings te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
gebruiker schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:29:
Houd ook rekening met privacy en de bedrijven en landen waar de data van je kind heen gaat. Huawei en Xiaomi hebben niet het beste track record. Garmin is wat dat betreft een stuk beter.
Ik zie niet meteen in welke interesse Huawei/Xiaomi zouden hebben in de stappen, hartslag, slaapcyclus.. van mijn dochter. Ok, via de app zal ze altijd wel net iets meer gedeeld worden dan dat, maar 't is niet de bedoeling om een account te maken via haar echte naam en normaal gebruikt emailadres/wachtwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12
Denk dat het zonde van het geld is overigens. Wat zou kunnen is gewoon een smartwatch met activity tracking. Liggend een beetje aan het ecosysteem. Heb zelf eigenlijk al heel lang de horloges van Mobvoi (Ticwatch). De vorige had een ingebrand scherm na best een lange tijd. De pro is ruim buiten het budget, maar die heeft een soort stand wat lijkt op de oude kristal schermpjes zoals de casio.

Maar goed, terugkomend op budget en smartwatches, de Ticwatch raadt ik aan https://www.mobvoi.com/nl/types/smartwatches. Daar zijn goedkope modellen van en als het gaat om watchfaces, dan lijkt het me niet dat activity trackers die echt hebben.

Zie net dat ze 2 goedkope modellen hebben binnen het budget:
De GTX deze lijkt me meer een smartwatch met activity functies (mijn oude Ticwatch E had dat ook gewoon).
en de GTH dit lijkt me meer een activity tracker met smartwatch functies.

Hoe me ten goede dat ik absoluut niet weet hoe goed de activitytracking is. Maar wellicht zijn er reviews van.

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 21-03-2022 20:58 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:17
Mijn beide dochters (10 en 12) zijn super blij met hun Xiaomi Mi Band. Wordt voornamelijk gebruikt voor klokkijken (duh), aantal stappen bijhouden, lezen van telefoon berichtjes en soms ook tijdens het wandelen. Veel meer dan dat doen ze er niet mee, maar voor die paar tientjes hebben ze een prima horloge met dus wat leuke extra functies.

Verder zijn de bandjes prima te verstellen en ook geschikt voor smallere polsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:41

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Mijn beide dochters (7 en 9) hebben ook al ruim een jaar een mi band (v4,5,6). Ja er zijn er 2 gesneuveld al zijn ze redelijk zuinig op hun spullen. Het blijven kinderen die spelen, ravotten en vallen. Gelukkig doet dat weinig pijn voor deze prijs. Voornamelijk voor klokkijken en een wekker. Maar inzicht in slaap en stappen creëert ook iets aan bewustzijn.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvraemdo
@zeezuiper, @DaMightyWackO en @Arunia, bedankt voor de info. Is goed om weten dat de Mi Band 6 normaal wel zal passen. Ik ga in ieder geval toch eens eerst met de dochter in een fysieke winkel kijken, zodat ze het aanbod zelf kan zien (en evt passen, indien mogelijk).

[ Voor 3% gewijzigd door dvraemdo op 22-03-2022 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Beetje laat, maar kijk ook eens naar een Garmin Vivofit, vooral vanwege de lange batterijduur.

Hij houdt alleen geen hartslag bij, maar ik weet niet of dat voor je dochter van belang is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvraemdo
johanth schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:36:
Beetje laat, maar kijk ook eens naar een Garmin Vivofit, vooral vanwege de lange batterijduur.

Hij houdt alleen geen hartslag bij, maar ik weet niet of dat voor je dochter van belang is?
Bedankt voor de tip! Ik heb onlangs echter de Huawei Watch Fit in promo gekocht. Die heeft dan uiteindelijk toch GPS, maar verschilt daarnaast verder niet zo veel vd Huawei Band 6 denk ik. Past goed rond haar pols, en ze is er wel tevreden mee (voor der korte periode dat ze hem al heeft).
Pagina: 1