Hoe muur en/of kolom opkrikken om muur te ondersteunen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• itris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06-2025
Hi!

In ons houten huis in aanbouw zijn een aantal houten muren niet goed ondersteund. Sommige missen de ondersteuning voor een gedeelte, bij anderen mist er een boekblok aan de onderkant van de eindpaal/kolom. De missende kolom delen zijn zo'n 7-9cm in alle richtingen. De muur ondersteuning is ongeveer 1cm hoog. Om verzakking en scheuren of andere problemen te voorkomen wil ik dit verbeteren voordat de opdekvloeren worden gestort. Fotos als voorbeeld bijgevoegd.

Ik kan hier houten planken en blokken voor op maat zagen, maar om ze er goed in te krijgen moeten de muren en/of kolommen eigenlijk een millimeter of 2 opgetild worden. En dan zo dat de krik of iets dergelijks zelf niet in de weg komt te zitten. Bestaat daar iets voor?
Of zijn er andere handige manieren om dit te doen?

Dank voor alle input!

Beste antwoord (via itris op 02-04-2022 08:22)

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:58
Een hi-jack, dommekracht, kelderwinch, https://www.hbm-machines....agekrikken/high-lift-jack

Met 4 van deze dingen heb ik 2 weken geleden mijn volledige vakantiehuis van 8x6 20 cm opgekrikt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Alle reacties

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:43

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

De foto's missen, maar ik gok met een dommekracht dat je een eind komt...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gat in de muur maken, balk er doorheen steken en vervolgens aan beide kanten een krik plaatsen.

Dit kan ook kleiner. :+

Acties:
  • Beste antwoord

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:58
Een hi-jack, dommekracht, kelderwinch, https://www.hbm-machines....agekrikken/high-lift-jack

Met 4 van deze dingen heb ik 2 weken geleden mijn volledige vakantiehuis van 8x6 20 cm opgekrikt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
In aanbouw? Is het een fout van een aannemer/architect? Geef hun dan eerst de kans om het op te lossen (op zeer korte termijn, want opdekvloer komt).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.