Wat zijn jullie ervaringen met Heel Nederland Duurzaam?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-04 19:19
Ik ben offertes aan het vergelijken. Een daarvan is van Heel Nederland Duurzaam uit Zoetermeer. Heeft iemand ervaringen hiermee?

Ze hebben vrij goede prijzen, zitten bij het Garantiefonds, en ze kunnen ook snel installeren (eind april), en dat kunnen velen niet zeggen.

Maar goed, het blijven verkopers, dus ik ben altijd nog een tikje achterdochtig.

(weet niet of dit soort vragen als apart topic is toegestaan, anders hoor ik het wel).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-04 18:59
@dzjam en nog met ze in zee gegaan? Ik ben ook met ze in contact: klinkt wel goed zo op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 11:04
Even een linkje zodat niet iedereen dit moet Googlen: https://www.heelnederlandduurzaam.nl

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dzjam
Megalomania schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:20:
@dzjam en nog met ze in zee gegaan? Ik ben ook met ze in contact: klinkt wel goed zo op het eerste gezicht.
Ervaringen zijn heel goed. De 'hoofdinstallateur' Loek was zeer vriendelijk en communicatief. Ze dachten uitgebreid mee over de precieze plaatsing op het dak (dakkapel maakte het ietsje beperkt qua mogelijkheden). Het installeren lukte net niet op één dag wegens regen en wind, maar op de zaterdag erna kwamen ze terug.

Ben ook vrij uitgebreid en vriendelijk geholpen bij het terugvragen van de btw. Is niet ingewikkeld, maar voor mij wel allemaal onbekend.

Ik zou ze dus aanraden, alhoewel het natuurlijk altijd kan dat ik geluk had met de installateurs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _wolf_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-04 09:09
Ik denk dat dit een typisch voorbeeld is van your milage way vary.

Mijn ervaring is nog niet compleet en ik hoop dat er alsnog een goed einde aan komt maar tot op heden ziet mijn ervaring er zo uit:
  • De verkoop is super denkt goed met je mee, is kundig luisterd en komt met goede ideeen.
  • Op de afspraak van de voorinspectie kwamen ze gewoon niet opdagen. Na veel pogingen ze te bellen kreeg ik uiteindelijk toch de hoofdinstallateur aan de telefoon. Hij kwam laat in de avond nog langs. Dit koste me een vrije dag.
  • Na bellen uit nieuwschierigheid over de onderdelen bleken ze de verkeerde omvormer besteld. Dit het correcte type omvormer koste meer en hiervoor moest ik bij betalen, maar voor het ongemak kwamen ze me tegoed in de kosten. Nou wou ik graag het systeem hebben dus ben uiteindelijk maar akkoord gegaan met deze afwijking van de afspraak en heb ik getekend voor een uitbreiding voor de offerte.
  • Een week voor de oplevering heb ik gebeld of ze alle onderdelen hadden omdat ik er vrij voor moest vragen, op dat moment waren alle onderdelen binnen en kon de geplande oplevering gewoon doorgaan.
  • Op de dag voor de oplevering wordt ik opgebeld dat kabels niet binnen zijn en dat het niet opgeleverd kan worden. Dit koste me een tweede vrije dag maar aan het einde van de maand zouden ze er zijn en zouden ze een nieuwe afspraak maken, voor oplevering.
  • Aan het einde van de maand hoorde ik niets, ik kon ze ook telefonisch niet bereiken, ik heb een mail gestuurd voor een update van de oplevering. Hierop kreeg ik geen reactie.
  • Een week later kreeg ik ze telefonisch wel te pakken en bleek nu de omvormer niet binnen te zijn. Uit verwarring vroeg ik me af wat ze hiermee bedoelde. Het bleek dus dat soms omvormers geleverd worden met kabels, maar dat ze ook besteld kunnen worden zonder kant en klaar gemaakte kabels. Ze hadden de verkeerde besteld. Dit wordt gecorrigeerd en ze bellen me nu wanneer het binnen is.
  • Een maand later toch eens bellen of er voortgang was kreeg ik te horen dat het over een maand er zou zijn.
  • Nadat ik aan de einde van de maand weer niets hoorde heb ik ze weer gebeld, kreeg ik ze weer niet te pakken en stuurde ik maar een e-mail. Ook hierop kreeg ik geen reactie.
  • Een week later kreeg ik ze wel te pakken en kreeg ik te horen dat ze geen idee hebben wanneer het binnen is en ze ook niet weten of het dit jaar nog binnen komt.
Momenteel heb ik spijt dat ik voor deze aanbieder gegaan ben waar mijn voormalige buren bij een concurerend bedrijf twee maanden later nagenoeg dezelfde configuratie hebben besteld en ze nu al op het dak hebben liggen waar ik nog aan het wachten ben. :-(

Maar wie weet komt er toch nog een goed einde aan dit verhaal en zal ik mijn ervaring updaten.

edit:
taal kundige dingetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dzjam
Bah, dat klinkt inderdaad niet best. Blijkbaar heb ik geluk gehad? Hopelijk keert het ten goede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wolf_
dzjam schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:16:
Bah, dat klinkt inderdaad niet best. Blijkbaar heb ik geluk gehad? Hopelijk keert het ten goede!
Of ik pech,

Door dat ze kenbaar hebben gemaakt dat ze de levertijd niet halen door een bestelfout maakt dat ik nog vertrouwen heb dat ze het wel gaan opleveren. Maar het maakt dat ik thuis veel uit te leggen heb en dat maakt het allemaal net even wat vervelender. Zeker als mensen om ons heen dezelfde onderdelen bestellen bij andere bedrijven die schijnbaar geen leveringsproblemen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjongetjonge
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02 11:41
Beste _Wolf_

We zijn al heel wat maanden verder.... ben benieuwd hoe dit is afgelopen.
Niet in het minst omdat ik een offerte heb aangevraagd bij ze. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leo16
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-04-2023
Installatie ging voorspoedig en op tijd. Keurig werk geleverd. Echter na 4 maanden ineens geen opbrengst meer. Omdat we niet elke dag kijken naar de opbrengst kwamen we daar pas na 2 weken achter. Heel Nederland Duurzaam gebeld. Die geven probleem door aan Solaredge om op afstand duit te lezen. Na 2 weken gevraagd naar stand van zaken. Moest iemand langskomen om door te meten. Twee monteurs langsgeweest. Conclusie omvormet kapot. De meetresultaten door HND doorgestuurd naar Solaredge. Die moeten dat beoordelen en onder garantie een nieuwe omvormer sturen. Daar is nu nog het wachten op. HND zegt niets te kunnen doen totdat zij omvormer onder garantie van Solaredge krijgen. HND realiseert zich niet dat ik met hen een contract heb en zij dus onder garantie moeten leveren. Hoe zij het verder met Solaredge oplossen is hun probleem. Ben teleurgesteld in HND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wolf_
Als het goed is komen ze volgende maand de panelen leggen dus misschien loopt het verhaal goed af.

Ik moet zeggen dat ze inmiddels beter bereikbaar zijn.
Pagina: 1