Ik denk dat dit een typisch voorbeeld is van your milage way vary.
Mijn ervaring is nog niet compleet en ik hoop dat er alsnog een goed einde aan komt maar tot op heden ziet mijn ervaring er zo uit:
- De verkoop is super denkt goed met je mee, is kundig luisterd en komt met goede ideeen.
- Op de afspraak van de voorinspectie kwamen ze gewoon niet opdagen. Na veel pogingen ze te bellen kreeg ik uiteindelijk toch de hoofdinstallateur aan de telefoon. Hij kwam laat in de avond nog langs. Dit koste me een vrije dag.
- Na bellen uit nieuwschierigheid over de onderdelen bleken ze de verkeerde omvormer besteld. Dit het correcte type omvormer koste meer en hiervoor moest ik bij betalen, maar voor het ongemak kwamen ze me tegoed in de kosten. Nou wou ik graag het systeem hebben dus ben uiteindelijk maar akkoord gegaan met deze afwijking van de afspraak en heb ik getekend voor een uitbreiding voor de offerte.
- Een week voor de oplevering heb ik gebeld of ze alle onderdelen hadden omdat ik er vrij voor moest vragen, op dat moment waren alle onderdelen binnen en kon de geplande oplevering gewoon doorgaan.
- Op de dag voor de oplevering wordt ik opgebeld dat kabels niet binnen zijn en dat het niet opgeleverd kan worden. Dit koste me een tweede vrije dag maar aan het einde van de maand zouden ze er zijn en zouden ze een nieuwe afspraak maken, voor oplevering.
- Aan het einde van de maand hoorde ik niets, ik kon ze ook telefonisch niet bereiken, ik heb een mail gestuurd voor een update van de oplevering. Hierop kreeg ik geen reactie.
- Een week later kreeg ik ze telefonisch wel te pakken en bleek nu de omvormer niet binnen te zijn. Uit verwarring vroeg ik me af wat ze hiermee bedoelde. Het bleek dus dat soms omvormers geleverd worden met kabels, maar dat ze ook besteld kunnen worden zonder kant en klaar gemaakte kabels. Ze hadden de verkeerde besteld. Dit wordt gecorrigeerd en ze bellen me nu wanneer het binnen is.
- Een maand later toch eens bellen of er voortgang was kreeg ik te horen dat het over een maand er zou zijn.
- Nadat ik aan de einde van de maand weer niets hoorde heb ik ze weer gebeld, kreeg ik ze weer niet te pakken en stuurde ik maar een e-mail. Ook hierop kreeg ik geen reactie.
- Een week later kreeg ik ze wel te pakken en kreeg ik te horen dat ze geen idee hebben wanneer het binnen is en ze ook niet weten of het dit jaar nog binnen komt.
Momenteel heb ik spijt dat ik voor deze aanbieder gegaan ben waar mijn voormalige buren bij een concurerend bedrijf twee maanden later nagenoeg dezelfde configuratie hebben besteld en ze nu al op het dak hebben liggen waar ik nog aan het wachten ben.
Maar wie weet komt er toch nog een goed einde aan dit verhaal en zal ik mijn ervaring updaten.
edit:
taal kundige dingetjes