We hebben een mooi bouwpakket gekocht en gebouwd, alles is super strak, haaks en waterpas. Maar het dak dus ook. Het dakbeschot is met mes/groef planken gemaakt. Volgend weekend ga ik nog 2 cm PIR platen op het dak schroeven en daarna de EPDM lijmen.
Maar we hebben dus geen rekening gehouden met afschot. Het dak is ongeveer 4m diep bij 6m breed. Er komt in principe 1 onder-uitloop in de hoek. Deze ga ik wat verzinken in de PIR isolatie, zodat het in ieder geval daar makkelijker inloopt.
Wat kan ik nog doen? Het volgende heb ik overwogen:
- Nog een laag OSB maken met afschot, en daar de PIR op doen. Maar dan creëer ik een luchtkamer tussen het dakbeschot en OSB, lijkt me niet bevorderlijk voor hout. Ook prijzig.
- PIR platen met afschot kopen. Veel te duur.
- Nog een onderuitloop in de andere hoek plaatsen. Dit is eigenlijk de meest kosteneffectief oplossing die ik heb bedacht. Dan kan het in ieder geval aan 2 kanten weglopen.
Heeft iemand nog tips zonder te roepen "maak het dak maar opnieuw"?
Maar we hebben dus geen rekening gehouden met afschot. Het dak is ongeveer 4m diep bij 6m breed. Er komt in principe 1 onder-uitloop in de hoek. Deze ga ik wat verzinken in de PIR isolatie, zodat het in ieder geval daar makkelijker inloopt.
Wat kan ik nog doen? Het volgende heb ik overwogen:
- Nog een laag OSB maken met afschot, en daar de PIR op doen. Maar dan creëer ik een luchtkamer tussen het dakbeschot en OSB, lijkt me niet bevorderlijk voor hout. Ook prijzig.
- PIR platen met afschot kopen. Veel te duur.
- Nog een onderuitloop in de andere hoek plaatsen. Dit is eigenlijk de meest kosteneffectief oplossing die ik heb bedacht. Dan kan het in ieder geval aan 2 kanten weglopen.
Heeft iemand nog tips zonder te roepen "maak het dak maar opnieuw"?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen